Minden napra egy film

Minden napra egy film

Bővérű nővérek

2018. október 19. - BBerni86

Zárdás, rejtőzködős, viszonyos, kosztümös, botrányos.

Lord Bruno tipikus középkori nemes, aki a feleségét vagyontárgynak tekinti. Az asszony nincs is oda a férjéért, inkább az egyik jóképű szolgával mulatja az idejét. Balszerencséjükre a férj rajtakapja őket: a nejét élve befalaztatja, és újabb feleséget hoz a házhoz, míg Massetto menekülni kényszerül egy alapos halálra kínzás elől. Tommasso atyába botlik, aki menedéket kínál neki. Magával viszi a zárdájába, ahol süketnémának mondva a fiút felveteti kertésznek. A fiatal apácák és növendékek felfigyelnek rá, és elsőként a férjre és családra vágyó boveru_noverek.jpgAlessandra veti ki rá a hálóját. Massetto egészen jól érzi magát a szerelemre éhes lányok között, míg Bruno a nyomába nem ér, és az egyik lány boszorkányságba nem bonyolódik. Utána már itt is életveszélybe találja magát.

Először nem is tudtam, mit gondoljak erről a filmről. Önálló szkript, de annyi hasonlóságot mutat a Dekameron egyes történeteivel, hogy legszívesebben kiírnám rá, hogy Boccaccio volt az alapja. De mivel a készítők ezt nem tették meg, nincs rajta ilyen címke. Bár kellene.

Ha már itt tartunk, pár éve ki látta a Szűzlányok ajándékát? (Tudom, borzalmas egy magyar címet kapott, de miért is lepődök még ezen meg?) Abban meg egy nemes volt, akinek menekülni kellett, és süketnéma kertészként egy zárdába rejtőzött – neki mondjuk egy amnézia is összejött – és ott a lányok rájártak. Ugyanígy, sztori Boccaccio alapján. Tagadhatatlan a hasonlóság!

Ahogy néztem a filmet, nem is bírtam ettől a kettőtől elszakadni. Azt megállapítottam, hogy ez a film adja jobban vissza Boccaccio szellemiségét, de a másik az, amit a romantikusabb cselekményével jobban szeret a lelkem mélyén rejtőző romantikus.

Mert ebben a filmben nincs romantika, nincs egy rendesen körbemesélt történet! Ez a polgárpukkasztás, amit Boccaccio is művelt. A zárda papja részeges, és viszonya van az apátnővel. Az egyik apáca boszorkánynak áll, a másik zsidó, a harmadik meg egy gazdag ember kisebb lánya, akit azzal álltat az apja, majd férjhez adja, ha kész a hozománya. A kertészfiút meg úgy használják, mint egy vibrátort. Több szálat felvezetnek, de normálisan semmi sincs se zárva, se mesélve. Egyszer egyik szálon, másszor másikon haladunk, és csak random alakulnak az események. Nekem nem is tetszett ez.

Ahogy azt is nagyon nehezen szoktam meg, ahogy ebben a filmben beszélnek. Az nem kifejezés, hogy durván. Mintha egy mai suttyófilmet néznék, csak éppen a környezet középkori. Enyhén sokkolt a film teljes első fele ezzel, utána valamennyire megszoktam.

Pedig látványában és jelmezeiben korrekt, nem spórolták el a zárdát, a ruhákat sem. Ha nem lett volna a mai nyelvezet, nagyon meg lett volna a középkori miliő.

A színészgárda is neves, ami szintén meglepett. Dave Franco humorába illik ez a film, és ő kis kedvesen hozza is a nőbolond Massetto alakját. Aubrey Plaza boszorkány apácája se lepett meg különösen, az ilyen karakterek pont illenek a repertoárjába. De Alison Brie? Nekem ő nagyon fura volt egy ilyen filmben. Azért érdekelne, hogy Franco és Brie ezt már házaspárként csinálta, vagy ezen a forgatáson jöttek össze. Lehet, hogy utána is olvasok.

Nem tudom tiszta szívvel ajánlani, nekem inkább volt sokkoló, mint vicces.

 

Bővérű nővérek - 5/3 megcsapott a modern, durva beszéd ömlesztve a kosztümös, Boccaccio világgal. Fura.

https://www.youtube.com/watch?v=Dc_wqGyXCs8

Mit várunk?

Kursk

mit.jpgCím: Kursk

Készítők: a rendező korábbi filmjei között akad olyan, ami tetszett, de elsősorban a stáblista vonz be. A hajó sorsán vitatkozik majd Colin Firth és Max von Sydow, míg a túlélésért a Lea Seydoux hazavárta Matthias Schoenaerts fog küzdeni. Európai film, látszik is a stáblistán a nemzeti vegyes.

Műfaj: történelmi dráma.

Tartalom: a Kursk tengeralattjáró elsüllyed. Míg a személyzet odalent próbál életben maradni, és elhárítani a folyamatos életveszélyes helyzeteket, a politikai vezetők próbálják kitalálni, mit tegyenek. Az elsüllyedtek szerettei sem adják fel a harcot, ők is harcba szállnak, hogy mentsék ki szeretteiket a hullámsírból.

Várható megjelenés: 2019. január

https://www.youtube.com/watch?v=xExzwSc4_eQ

Miért várós?

  • Tetszetős a stáblista, különösen Firth és Schoenaerts alakítása érdekel.
  • Bár a történelmi a tengeralattjáró nevét ismerem, a történetét nem, és így szórakozva gyűjtök be egy kis modernkori történelmi tényanyagot.
  • Látok rá esélyt, hogy érzelmek és akciók is ötvöződnek a filmben. Bírom a túlélésért küzdő filmeket, itt lesz egy ilyen rész is, miközben politikai játszmázás is lesz, a családi részek pedig behozzák az érzelmeket.
  • Vajon meg tud ríkatni? (Ha Schoenaerts karaktere meghal, lehet.)

The Show

This is your death

Valóságshow világos, megváltozós, emberi viselkedéses.

Adam éppen egy társkereső valóságshow utolsó részét vezényli le, amikor az utoljára kiesett lány bekattan. Fegyvert ránt, végez a nagy Ő-vel, majd magával is. A műsorvezető megzuhan, és interjúban el is mondja, mennyire felelős ezért az egész világ, ők maguk is. A nézettségek magasak, Adamet hősnek tekinti a közvélemény. Ilana, a csatorna programigazgatója ihletet is kap. Rendezzenek egy műsort, melyben élőben lesznek öngyilkosok az emberek! Adamet akarja műsorvezetőnek, Sylviát rendezőnek. Mindketten visszautasítják az abszurd ötletet, de Adam agya pörögni kezd. Mi lenne, ha nem értelmetlenül halnának az emberek? Ha ezzel valakit megmentenének, ha felébresztenék az emberek lelkiismeretét, társadalmi felelősségérzetét? Ilana belemegy, forgatni kezdenek. De, ahogy vezető show-vá válnak, a férfi az eredeti célt feledve sikert akar, és a testvére és egykori alkalmazottja áldozata sem biztos, hogy elég lesz visszaterelni a helyes ösvényre.the_show.jpg

Nem minden Netflix film jön be, de ez tetszett. Talán azért is, mert olyan receptből főzték, ami már párszor sikeres volt. A műsorkészítés kulisszái mögé belesni szerintem izgalmas, és egyre több iróniával, kritikával teszik meg ezt napjaink termékei. Ben Elton nagyon jó ilyen regényekben, de láttam már erre rímelő Black Mirror epizódot is a tévében.

Sőt, olyan szinten nem új az ötlet, hogy létezik már egy film, amiben olyan tévéműsor kulisszái mögé leshetünk be, ahol a szereplők öngyilkosok lesznek. Csak ott éppen nem Fűrész felé mennek a halálok, hanem a kiválasztott játékosok orosz ruletteznek. Nem is tudom, kit tekinthetünk nyertesnek: aki a golyót kapja a fejébe, vagy a túlélőket.

De ennek ellenére újnak hatott a film, és máshol voltak a hangsúlyok. Nagyon tetszett, ahogy itt az volt a fókuszban, hogy Adam miképpen változik meg – és mivel a show lelke, az ő változása tükröződik vissza a műsorban is.

És mi a tanulság? Hogy a civilizációnk romlott és nem fejlődik. Gondoljatok csak bele! Már az ókorban szeretett szórakozás volt, hogy gladiátorok halálában gyönyörködjenek. A középkorban a kivégzések voltak a látványos tömegesemények, amire a gyerekeket is lelkesen elvitték. Az eretnekek megégetése valamivel később ugyanilyen tömegszórakoztató megmozdulás volt. Vagy, ha előrébb megyek, a francia forradalom idején a lefejezések – a korabeli valóság show. Hulljon a fej! Tényleg meglepődött valaki, hogy egyelőre még csak fantázia vonalon, de megjelennek a halállal játszó műsorok? Én tényleg várom, mikor mer egy csatorna valóban valami ilyesmit megcsinálni. Simán elképzelhetőnek tartom a világban.

Tanulság 2: a jó embereket is megrontja a siker és a pénz. Adam szimpatikusnak, rendesnek indul – ha nem is értem, miért hitte, hogy felébreszti az emberek etikai érzékét a halálokkal. Aztán, Éjjeli féreg mélységekbe zuhan. Brutális, jól ábrázolt az útja.

Korrekt a film látványa, és nem is olyan véres, csak ráutalnak. A savfürdő azért kegyetlen, de nem azzal borzaszt, amit mutatnak. Hanem az emberek lelkének torzulásával.

Josh Duhamel lazán viszi a hátán a filmet, jól állt neki a karakter minden arca. Kezd beérni színésznek is, nem csak egy helyes arc. Más ismerős is akad, de ő volt a legjobb.

Nekem tetszett, érdemes megnézni, de egyelőre csak angolosoknak érthető.

 

The Show – 5/4 az ötletet már ellőtték másba is, de a színészek és a történet is eltalált, korrekt film.

https://www.youtube.com/watch?v=3x5903Z5QSo

Heti meglepetés

meglepi1_2.jpgÚjabb induló sorozatok érkeznek:meglepi2_1.jpg

- The kids are alright - családi komédia, egy nagyon sok gyerekes családról, ahol a legnagyobb hazatér a családi fészekbe. Eddig papnak készült, de már másként akarja megváltani a világot. Majd kiderül milyen... én azért tartok tőle, a családi cukiság csak kisebb dózisba fér bele nálam.

- The Rookie - krimis, nyomozós, rendőrös. Rick Castle, vagyis Nathan Fillion új sorozata, melyben járőrként szegődik a bűn nyomába. Mivel a Chicago PD-ből hiányolom a járőrös szálat, kipróbálom.

Rázzad, bébi!

Sztriptízes, esküvőért harcolós, apóssal összebékülős.

Ben élete egyes területein nagyon elégedett, másban kevésbé. A munkáját nem szereti, a főnöke csicskáztatja is mellette. Viszont egy gyönyörű, okos nő, Rachel, élete szerelme igent mondott neki és hamarosan esküsznek. Rachel és az anyja nagy esküvőt terveznek, és a lány apja vállalta is, hogy fizeti. Még ha Ben is tetszik neki, és még mindig Rachel egykori barátját várja vissza a lánya mellé. Mikor együtt autóznak, a leendő após beszalad egy klubba. Ben utánamegy, és mire észbe kap, már kilökték a színpadra, ahol vetkőznie kell. A közönségnek bejön, szépen kap borravalót. Amiben apósa meglátja az üzleti lehetőséget: szerencsejáték függősége miatt csődbe razzad_bebi.jpgment, adósságai vannak. Hogy meglegyen Rachel álomesküvője, Ben Szomszéd srác nevén elkezd fellépni. Ám Rachel érzi, hogy valami nem stimmel – meddig lehet elmenni lebukás nélkül?

Nem sok film jut eszembe, amiben a sztriptíz központi szerepet tölt be. Az Alul semmi, a Magic Mike két része, a Sztriptíz Demi Moore főszereplésével. Egyik sem egy könnyed komédia, ha az Alul semmi közelebb is áll hozzá, mint a többiek.

De ez a Rázzad még közelebb megy a komédiázáshoz. Sőt, romantikus komédia is akar lenni, csak éppen az én humorom nagyon nem sikerült eltalálni vele. Kínosnak, feleslegesnek inkább éreztem az egészet, mint viccesnek.

Kezdve azzal, hogy abszurd a történet. Ha ilyen könnyű lenne napok alatt kisebb vagyonokat összetáncolni, sokkal jobban élnének a táncosok. Nagyon kétlem, hogy bármi realitás van a filmben ilyen téren. Másrészt, ki hiszi el, hogy Ben ilyen sikeres vetkőző lesz? Én biztos nem. Az csak egy dolog, hogy nem éppen jóképű. De mellette egy pálcikaember is! Az ember lányának előbb jutna eszébe megetetni vagy infúzióra kötni, mint megkívánni.

Utáltam azt is, hogy az első bénázása után milyen könnyeden ment neki a műsoradás. Igaz, nem kell komoly dolgokra gondolni, de akkor is túlzottan egyszerűsít mindent. Arról nem is beszélve, mennyire leutánozza az első fellépése azt, amikor Magic Mike első részében Adam lett hasonlóan a színpadra lökve, és aratott sikert a nagy bénázással. De Adam karaktere Alex Pettyfer alakítása volt, aki minden téren jobban néz ki, mint ez a Ben.

Hamar leszögezem, nem szeretem a Magic Mike filmeket. Az egyet értem, miért lett sikeres, de nem szerettem. Most mégis az a film van előttem, mert a legtöbb vonása ennek emlékeztetett arra. Csak éppen folyamatosan az jutott eszembe, hogy abban mennyivel profibban csináltak mindent. Arról nem is beszélve, hogy a főszereplő Channing Tatum annak a Jenna Dewannak a férje, akinek a kedvéért itt a leendő férj vetkőzni kezd.

Utáltam, hogy Ben mekkora egy balek. Ahogy az apósa kihasználja, még egy komédiába is túlzás. Az ilyen naiv, reménytelen figurák különben is bicskanyitogató hatással vannak rám. Képtelen vagyok elhinni, hogy a valóságban jut nekik happy end és boldogok lehetnek.

Vagy az lenne a poén, hogy mennyire balek? Mert azt értem, hogy a nagyon nem sztriptíz alakja és műsorai miért poénosak egyeseknek, de maga a karakter…

Színészileg is nagy nulla a film, mindenki ripacs, és szerintem direkt. Nem jó nézni.

Bár az előnyeit is szerettem volna látni, nekem nem nagyon ment. Nem tetszett.

 

Rázzad, bébi! - 5/2 nem volt vicces, nem volt drámai, a főszereplő színészt se bírtam. Hol van Magic Mike?

https://www.youtube.com/watch?v=55vLp70YDUs

Heti meglepetés

meglepi1_1.jpgMég mindig iszonyat sok sorozat indul, illetve, folytatódik. Az utóbbi pár nap meglepi2.pngterméséből emelek ki.

Folytatódott:

- Aranyélet (S3) azzal a különleges koncepcióval, hogy az HBO Go kínálatában ott van mind a 8 része, a tévében meg hetente adnak le egyet.

- Supergirl (S4) tele vagyok negatív érzelmekkel, amióta a 2. évadot átvariálták a háromba. Az Arrowverse feminista meglepi3.jpgrésze, és nekem túl csajközpontú. Egyensúly kellene... talán idén lesz?meglepi5.jpg

- Arrow (S7) Oliver Queen börtönbe megy. Valahogy kétlem, hogy az Orange is the new black DC verzióját fogjuk látni, de majd kiderül.

Újdonságként pedig megjöttek a következők:

- Light as a feather - kiadták egyben az egész évadot. Regény alapú, kamaszos, meglepi6.jpgmisztikus horror.

- The haunting of Hill House - szintén teljes évados premier, és szintén természetfelettis horror. És szintén regény alapú... Már volt megfilmesítve, ti is biztos láttátok legalább az egyiket, melybe a tudós viszi a meglepi4.jpgkísértetházba a beteg embereket kísérleti nyúlnak.

- Titans - ha már emlegettem a DC sorozatokat, itt egy újabb. Kinek van meg a Tini Titánok csapata? Bevallom, animációs filmként láttam jó pár részét. Most itt az élőszereplős változat, és amennyire belelestem eddig, nagyon közünségcsalogató akar lenni, ismert nevekkel és erős látvánnyal. Még nem döntöttem, veszélyben-e Gotham trónja, de Bruce-t mindig is jobban bírtam, mint Dick-et.

Idézzünk!

(Sheldon elmeséli apjának a családi asztalnál, miről beszélt a pappal a misén.)

Sheldon: És akkor azt mondtam, a polipoknak nem kell megkeresztelkedniük, mert rájuk nincs hatással az eredendő bűn.

Húg: Kár, hogy nem voltál ott, Jeff atya majdnem sírva fakadt.

Apa: Már sajnálom, hogy kihagytam.

Anya: A te hibád. Miért voltál másnapos?

Apa: Vagy Istené. Miért tette a vasárnap reggelt szombat este utánra? (Young Sheldon)

 

(Még a búcsúbeszédben is lehet mosolygós emlék.)

Képtelen volt hinni a véletlenben, még a találkozásunk esetében sem. Az emberek mindig azt hitték, Jon, Gary, Rome és én egy egyetemre jártunk. Erre Jon mindig így válaszolt: Szerintetek ezek a barmok bejutottak volna a Harvardra? (A million little thing)

 

(Han és Chummy először repülnek együtt, mint pilóta és segédje.)

Mióta tudsz te repülni? Már 190 éves vagy? Jól tartod magad! (Solo)

 

(A betegágyban az apa nosztalgiázik kicsit a lányai előtt.)

  • Azon a nyáron, 1961-ben.
  • Már megint jön az a bécsi sztori.
  • Életem szerelmével találkoztam Bécsben.
  • De a mama azt mondta, hogy Barcelonában ismert meg.
  • Igen, ez így igaz. De Bécsben összejöttem egy dögös táncosnővel. (Átejtve)

 

(Az új főnök beszélget az egyik sebészével.)

  • Az ön helyében, ha elemeznem kellett volna a teljesítményünket, én is ugyanezt tettem volna.
  • És a teljesítmény alatt azt érti, hogy ott a legnagyobb halálozási és fertőzési arány New Yorkban? Mert ez Beyonce szintű teljesítmény, persze, ha Beyonce, tudja, embereket ölne. (New Amsterdam)

 

(Toby a termékenységi szakértővel szembeni kínos beszélgetéskor is őrzi a humorát.)

  • Mióta szed antidepresszánst?
  • 6 éve.
  • Lehetséges, hogy ez okozza a spermiumok csökkentett számát.
  • Az is lehetséges, hogy megelőzik, hogy folyamatosan sírjak, tehát… (This is us)

 

(Penny és Leonard tesztet olvasnak együtt, téma: mennyire ismerik egymást.)

Hogy álltok a háziállatokkal? Hát, tizenöt évig viseltem gondját Sheldonnak, és csak kétszer harapott meg. (Agymenők)

Venom

Világmentős, parazitás, harcos, összeszokós.

Eddie Brock élete sínen van: egy sikeres műsort vezet, leleplező riportokat készít. A menyasszonya a nő, akit mindennél jobban szeret. Ám most azt a feladatot kapja, hogy készítsen interjút a milliárdos, zseni Carlton Drake-kel. Eddie érzi, hogy a férfival valami nem stimmel, és miután belenéz a Drake ügyvédjeként dolgozó Annie venom.jpgaktáiba, igencsak kínos kérdéseket tesz fel illegális orvosi kísérletekről. Drake kirúgja a nőt, és Eddie állásának is annyi. Fél évvel később Drake egy kutatója keresi fel a lecsúszott Eddie-t, mert már nem bírja, amire a főnöke kényszeríti. Idegen parazitát szerzett, mellyel az embert akarja összehozni. Beviszi a férfit a laborba, és amikor Eddie kapcsolatba kerül a lénnyel, megfertőződik. A parazita vele életképes, és Venom igencsak élvezni kezdi a hatalmát, miközben Drake le akarja vadászni a kettőst.

Néha már kezdek kiábrándulni, és arra gondolok, nem is érdemes egy filmre várnom, mert nagyobb annak az esélye, hogy csalódás lesz, mint annak, hogy tetszeni fog. Néha ugyan nagyon be akarom csapni magam, és elhitetni magammal, hogy annyira nem is volt rossz a végeredmény, de legtöbbször de. Legjobb példa erre Batman vs. Superman.

Sajnos, azért merengek ezen, mert a Venom nem hozta azt, amit vártam tőle. Ma már vannak olyan képregényfilmek, melyek bizonyították, hogy 18-as karikával is be lehet vonzani a nézőket és sikerfilmet összehozni. Ment Deadpool két részben is, és ott volt a Logan, ami sok tekintetben az egyik legerősebb képregényfilm, és nem csak X-Men körben.

Konkrétan azt vártam a Venomtól, hogy Deadpool minőséget tesz le az asztalra.

DE nem! Semmilyen téren nem jött össze a megfelelés az elvárásoknak.

Nem, ez így nem igaz. Egyetlen nagy erőssége van ennek a filmnek, és ezt nem csak a rajongó mondatja velem. Tom Hardy maximálisan kihoz mindent a karakteréből, a film összes emlékezetes pillanata az övé, és tökéletesen hozza a szerepe minden színét. Amikor rosszul van, amikor nagyon pörög, amikor a parazitával küzd, amikor szerelmi bánata van, amikor harcol. Kiemelhetném őt a filmből, és ráírhatnám, hogy ő az egészben a jó.

Mert a cselekmény sajnos, banális. Sokára indul be a cselekmény, és onnantól kezdve is nagyon egyszerű a sztori. Nincs min meglepődni, alacsony a feszültség, és még logikai gondjaim is vannak vele. Csak egyet emelek ki: ha a szimbióták csak a nekik megfelelő emberrel képesek életben maradni, akkor a film főgonosz idegene hogyan ugrál olyan könnyen testből testre? A szerelmi szál, az űrlényes vonal, mind olyan gyerekes, hogy ha nem lenne benne annyi durvulás amennyi, gyerekfilmnek gondolnám.

A látványtól is sokkal többet vártam, és itt elsősorban nem csak az erőszakra gondolok, bár valóban nagyon sterilre vették a figurát. Könyörgöm, Venom fejeket harap le és embereket eszik! És nincs egy csepp vér sem? Olyan jó kis horror közeli filmet lehetett volna ebből összehozni sötét látványvilággal, de nem. Alig mertek valamit bevállalni.

Hiányzott a humor is. Nagyon kevésszer megcsillan valami az antihős mozik feketébb humorából, de ez is bántóan takarékra van véve.

Nekem csalódás, de Hardy rajongóknak tudom ajánlani, ő tényleg mentette a menthetőt.

 

Venom - 5/3 nyári popcorn filmnek elmenne, de Hardyt leszámítva csalódás. Korhatáros, egyszerű.

https://www.youtube.com/watch?v=n5iluSzy9nc

5 film, amit látnod kell

Ókor

5: Trója - Homérosz klasszikusát mindenki megismeri valamennyire, aki eljut a középiskolába. A történetet, melyben f1_1.jpgegy szép nő megszökött egy helyes herceggel az erőszakos férje elől. Csak éppen a férj nagy király volt, aki hadba hívta minden szövetségesét, hogy az asszonyt visszaszerezze, és egyúttal a herceg rivális, nagy hatalmú városát is megtörje. Hősök sorakoztak fel egy 10 éves ostromra. A film Akhilleuszt teszi a középpontba, akit egyenesen Brad Pitt játszott. Romantikusra vették a filmet, de azért tettek bele rengeteg látványos küzdelmet is. Nekem ugyan az agyamra ment, amit variáltak az eredetihez képest, de látványra, még zenében is korrekt.

4: Ben Hur - már duplán is nézhető, hiszen van egy klasszikus változata a múlt század f2_1.jpgközepéről, és napjainkban is feldolgozták. Ha engem kérdeztek, a régi a jobb, de mindenki döntse el maga! A történet szerint adott egy gazdag jeruzsálemi herceg, akinek gyerekkori barátja római katona lett. Amikor egy félreértés miatt a zsidó család bajba kerül, barátjuk elárulja őket. Ben Hur rabszolgasorba kerül egy gályára, majd szabadulása után a bosszú élteti. Egy legendás fogathajtó versenyen elégtételt vehet, de Jézus új értelmet ad majd az életének. A fogathajtó verseny klasszikus, és a régiben igazi sztárparádé van, a maiban annyira nem. Mindkettő látványos, a régi tartalmasabb. És igazán pikáns a sztori, a Heston változatba mit rejtettek bele a készítők...

3: Spartacus (sorozat) - erősen korhatáros, de pont ezzel idézte meg a kort, szerintem. A Római Birodalomf3_1.jpg dekadenciáját, ahol a nemesek vérrel és szexszel ütötték el az időt. Itt azt láthatjuk, ahogy a rómaiak lecsapnak az egyezséget megszegő trákokra, és az egyik katonát bosszúból nem megölik, hanem rabszolgának adják el. A rómaiak balszerencséjére a férfi egy gladiátorképzőbe kerül, ahol Spartacus nevet adják neki, és igazi gyilkológéppé képzi magát, hiszen a felesége visszaszerzésével hitegetik. A rómaiak ármánykodnak, vérrel és szexszel üzletelnek, és Spartacus a sok veszteség után fellázad. Mondhatjuk, ez a sorozat tette fel az ismert csatornák közé a Starz-t, megvette tőlük az HBO is. Látványos volt, a 300 filmes technikáival nagyon véres harcokat mutattak, és férfias guilty pleasure lett belőle.

2: 300 - mert valami újat adott a zsánernek, és nagyon hamar kultikus lett. Képregény volt az alapja, de a f4_1.jpgtörténelem különben is erős alapot adott hozzá. Jönnek a perzsa hódítók, és a görög városállamok hamis biztonságérzetbe ringatva maguk nem tesznek semmit. Kivéve Spárta királyát, Leonidászt, aki 300 fős királyi testőrségével sétálni indul. A győzelemre esélyük sincs, csak a hősi halál vár rájuk, de időt adnak a népüknek, hogy megállítsák a perzsákat. ÉS mit tud a film? Olyan harcjeleneteket tettek bele, amelyeket azóta is másolnak nagy lelkesen. Legközelebb majd a Robin Hoodba. Tele van idézhető, menő egysorosokkal. A zenéje is jól eltalált. Nem egy színésznek indította be a karrierjét. Butler azóta sem tudott olyan hiteles akciósztár lenni, mint ebben a filmjében. És bizony Fassbender is itt volt görög hont védeni... Headey is előbb volt Spárta, mint Westeros királynője...

1: Gladiátor - a film, ami elhozta a szandálfilmek reneszánszát. Olyan siker volt, amelyet utána nagyon sokan próbáltak utánozni, de nem ment senkinek. A 300 és a Spartacus ért el még valamit, de a király maradt a Gladiátor. Ami egyszerre volt nagyon látványos akciófilm is, de nagy dráma is. A hadvezér története, aki csak annyit akart, hogy hazamehessen végre a családjához és földet műveljen ölés helyett. Helyette az öreg császár kissé őrült fia az utódlás miatt rabszolgasorba taszítja, a családját kiírtja. De Maximus nem hajlandó meghalni az arénában, eljut Rómáig gladiátorként, ahol tömegek bálványozzák. Ahol a jelképe lesz mindazoknak, akik Commodus uralma ellen tennének valamit. De meg lehet-e dönteni az arénából egy császár uralmát? Ebben tényleg benne volt minden, amit keresni lehet egy filmben. Látványos volt, korrekt történettel, összetett szereplőkkel, nagyszerű színészekkel. Oscar díjesőt hozott, többek között a legjobb filmnek és férfi főszereplőnek. Russell Crowe csúcsformában, de ennek a filmnek köszönhetjük Joaquin Phoenixet is, akinek szerintem ezért simán kijárt volna a legjobb mellékszereplő Oscar díja. Ebben is sok az idézhető egysoros, kultikus jelenet és a csodás zenéjét még nem is említettem.f5_1.jpg

süti beállítások módosítása