A Fűrész kapcsán már emlegettem, hogy vannak dallamok, melyeket azonosítunk a filmmel és nélkülük a film kevesebb lenne. Megint egy ilyet hallgassunk meg! John Williams ezzel a dallammal tette halhatatlanná a nagy fehéret.
A Fűrész kapcsán már emlegettem, hogy vannak dallamok, melyeket azonosítunk a filmmel és nélkülük a film kevesebb lenne. Megint egy ilyet hallgassunk meg! John Williams ezzel a dallammal tette halhatatlanná a nagy fehéret.
Baráti társaságos, kirándulós, életben maradásért küzdős.
Pár barát, két pár kikapcsolódásképpen a hegyekbe készül túrázni. Ki kell szakadniuk a mindennapokból pár órára, legfőképpen Chloe-nak, akinek a napokban a kezei között halt meg egy betege, és még mindig kísérti az eset. De már az indulás is nehézkes: csatlakozik hozzájuk Guillaume, Chloe exe, aminek a jelenlegi barátja nem éppen örül. A tervezett út le van zárva, el sem tudnak indulni. Frank átmászik, a többiek követik, és egy ideig élvezik is a környezetet. Ám a kötélhíd leszakad mögöttük, fent ragadnak a hegyen. Próbálnak lejutni, miközben rádöbbennek, hogy a hegy vadorzók otthona. De nem állatokra, hanem emberekre vadásznak, most éppen őket akarják elkapni és megölni.
Nem éppen ezt vártam a filmtől. A címe ugyan arra utalt, hogy a Végzetes kitérőhöz hasonlóan valamilyen fura emberek fognak másokra vadászni, de sokkal jobban díjaztam volna, ha a természet lett volna az ellenfél. De nem, kaptunk egy érthetetlen és alig emberszerű emberkét a hegyekben.
Ezzel indítom is a bajok felsorolását: ugyan, miért volt az a figura a hegyekben, és mégis minek lett az a hobbija, hogy felkoncolja a turistákat? Ki nem állhatom, amikor teljesen érthetetlenül ott a gyilkos és csak gyilkol. Nekem hiányzott a motiváció, vagy legalább valamilyen logika. Így semmi értelme nem volt a gyilkosságoknak, és az se derült ki, mégis, mit kezd a testekkel. Még csak kannibál se volt, fogyatékosnak is tűnt, de annyi esze azért volt ugyanakkor, hogy 5 életerős felnőttet egymaga elkapjon? Az ilyen típusú gyilkos maximum gyerekként volt ijesztő és érdekes, amikor az első Péntek 13 részeket láttam. Ma már untatnak.
Sajnos, a film is azt teszi, hogy rátérjünk a következő problémára. Nem indul rosszul, a tipikus, de jól elkapott személyes konfliktusok, a természetbeni kihívások (tériszony sziklamászáskor, a leszakadó híd) még le is kötöttek. Aztán jött a gyilkostól menekülés, amin viszont végig fogtam a fejem. Az a típus, amelyben az áldozat rohan, a gyilkos lassan sétál, mégse lóg meg előle senki. Nem különösebben véres a film, a gyilkosságok is semmilyenek, ha éppen mutatva vannak. Csak szép sorban hullnak az emberek és ennyi.
Hármas probléma: a karakterek. Velem sikerült hamar mindenkit megutáltatni. A szerelmi háromszög szereplői annyira pitiánerek, hogy amikor a nyakukon a gyilkos, össze kellene fogni, hogy legyen esélyük egymás ellen, a két srác akkor is keresztbe tesz egymásnak, és mondhatni, elvégzik a gyilkos helyett a munkát. Chloe se jobb, aki a fél filmet átnyavalyogja. Frank és Karine talán kicsit elviselhetőbbek, de persze ők ketten az első áldozatok.
Ismert színész, vagy olyan, akit itt láttam először, de jót játszott: nincs benne.
Látványra semmilyen, és a kamerázás kifejezetten irritáló. Tudom, hogy ezt a rázkódó felvételes módszert azért csinálják, hogy visszaadják a menekülés káoszát, a szereplők zaklatottságát, de változatlanul rühellem nézni. Nekem még a gyomrom is felkavarja. Itt pedig akadt ilyen módszerrel felvett jelenet bőven.
Összességében nem jött be a film. A kezdetén még láttam benne ötletet, aztán nagyon hamar elveszett minden érdeklődésem. Nem tetszett!
Végzetes túra - 5/2 az alapötlet érdekes lehetne, de se nem ijesztő, se nem rejtélyes a végeredménye.
Most nem szedtem napokra, hanem egybe mutatom, milyen sorozatok kezdik meg az új
évadukat a héten:
- Madam Secretary (5)
- The Flash (5)
- Riverdale (3)
- Supernatural (14)
- Dynasty (2)
Kiemelek egy újoncot is:
- All American - egy sporttehetség új iskolába kerül, ha jól gondolom, a szegény negyedből be az elitbe. Nem bánnám, ha érkezne egy jó Friday Night Lights pótlék, de ebbe egyelőre nem látok annyit.
(Leonard és Howard meglepődve nézik Stuart és az eladólány kettősét.)
(Gyuri és Erika, avagy az összeillő páros szokás szerint másként látja a dolgokat.)
(Az elnök szembesül vele, hogy vívják a jelenlegi háborút.)
(Kevin hitetlenkedve olvassa az újságot.)
(Míg Ruszlán leveszi a gonosz varázsló történetének lényegét, a bölcs macska lehet kicsit cinikus.)
(Sheldon szülei is másként látják a dolgokat.)
(Vacsora mellett a társaság házasságról, gyerekvállalásról beszél, amibe a főhős nem hajlandó pátoszt vinni.)
(Roger a rosszfiúk kezei közé sétál, miközben a birtokukon kémkedett. Őket persze érdekelné, mit csinált.)
Szerelmes, hercegnő mentős, kalandos, mese.
Ruszlán színész, aki arról álmodik, hogy egy napon lovag lehet belőle. Jó barátja, a darabjai írója azonban rendszeresen lehűti az álmait: lovagok csak lovagok fiaiból lesznek. Ruszlán apja színász volt, a fia is az marad. Ludmilla hercegnő kalandokra vágyik, a saját életét akarja élni, nem a baba szerepet egy lovag mellett, akit az apja ráerőltet. Amikor a lány kiszökik a palotából, a két fiatal egymásba botlik, és némi életveszélyt követve egy kalandos estét töltenek el együtt. Hajnalra szerelmesek, de még az első csók előtt a lányt egy gonosz varázsló ragadja el. Apja annak ígéri a kezét, aki hazahozza. Ruszlán természetesen azonnal a lány után indul a varázslat földjére, szembeszállva sárkányokkal és rivális kérőkkel, akár.
Láthatjátok, most valahogy nem volt kedvem sötét filmet nézni, inkább mesét választottam a kínálatból. Színes, kedves, könnyed – azt hiszem, Venomnak várnia kell minimum egy hetet. De nem baj, nekem most ehhez volt kedvem.
És hamar le is szögezem, én jót szórakoztam rajta és jókat mosolyogtam, annak ellenére, hogy most elég kritikus leszek ezzel a mesével. Talán úgy tudnám nagyon röviden összefoglalni a benyomásaim, hogy a mesét szerettem annak ellenére, hogy bőven van hibája.
A legszembetűnőbb a grafikája. Egy kis európai mesétől természetesen nem várom a Pixar szintet, és ez nem is volt bántóan rossz. Csak éppen milliószor jobbakat is lehet már látni. Szerencsére kellően színes és figyelemfelkeltő, hogy a gyengébb figurákat és kevésbé jól megragadott embereket ellensúlyozza. Kicsit olyanok, mint a kamu Barbiek. Tudjátok: amelyek töredékébe kerültek az original Barbie babáknak, még hasonlítottak is kellő távolságból, csak éppen azoknak bénább formái voltak.
Bár orosz mese, nagyon kevés nemzeti jelleget engedtek be a mesébe. Minimálisan az egy-egy épületén, vagy Mila ruháján volt egy-egy utalás, de ennyi. Ezzel is lehettek volna bátrabbak és kreatívabbak.
A cselekmény jól illik a modern mesék közé – annyi újítással, hogy Mila sem az a megmentésre váró, életképtelen lányka, aki nem áll meg a saját lábán. Kifejezetten viccesnek találtam, ahogy a gonosz varázsló agyára ment, és szökésen dolgozott, amíg Ruszlán odaért érte a kastélyba. Kalandokkal teli, varázslós mese, amely pörgeti a cselekményt a végéig.
A mai gyerekeket talán nem zavarja a következő, de nekem azért irritáló volt a cselekmény kapcsán: az eleje egy az egyben el van lopva az Aladdin Disney meséből! Tudjátok, amikor Aladdin kinyújtja a kezét Jázmin felé, hogy bízik-e benne. Itt a teljes jelenet! És az estéjük is kísértetiesen hasonlít arra, amit a sivatagban láttunk, anno. De ahogy mondtam, ez inkább az én korosztályomnak lesz zavaró, akik a Disney mesén voltunk gyerekek, a maiaknak a Disney mese nincs úgy a fejében, szerintem.
A humora is kedves, bájos, de a gyerekeket célozza elsősorban. Azért nem a legkisebbeket, de majdnem. Egy-egy jelenete azonban mosolygós nagyobb fejjel, nekem pl. bejött a Macska Kék Duna-keringő alatti ténykedése.
Pozitív az üzenete, a humora is, a cselekmény is aranyos. Vannak hibái, de ezzel együtt is szerintem ez egy szerethető mese.
Az elrabolt hercegnő - 5/3,5 kedves kis mese, de a megszokott paneleknél többet nem nyújt, közepes grafikával.
5: Mad Max – tudom, ez a kicsit zsákbamacska, azért is került a sor végére. Mad Max menekülve egy halálos oázisból egy csapatnyi nő mellett találja magát, akik szabad életre vágynak az undorító hadúr háreme helyett. Folyik a vér és a benzin is egy halálos hajsza közepette. Abszolút adrenalin és akció löket, emlékezetes karakterek sorát felvonultatva. Az eredeti drámája nincs benne, de cserébe igazi popcorn látványorgia. Hardy, Theron és Hoult is kiérdemelte a piros pontot érte.
4: Hajsza a győzelemért – James Hunt és Niki Lauda vetélytársak voltak a Forma 1 világában. Mindketten világbajnokok akartak lenni, de az út tele volt buktatóval. Köztük Lauda majdnem halálos balesetével, ami után Lauda képes volt visszaülni a kormány mögé. A két ember jobban nem is különbözhetett volna: az egyik precíz és komoly, a másik egy showman. Az emberi oldala és a remek színészei még annak is nézhetővé tették, akik nincsenek oda a Forma 1 világért. Látványos, drámai, és a zenéjét is be szokták válogatni a legjobb OST albumok közé.
3: Taxi 1-2 – adott egy fiatal francia rendőr, aki leginkább a két bal kezéről és lábáról ismerős az őrsön. Nyomorult a jogosítványt se bírja megszerezni, noha a legújabb ügye egy luxuskocsikkal száguldó bandáé. Így azt a taxist fogja be segítőnek, aki a város sebesség királya is egyben. Barátságok és szerelmek szövődnek padlógáz mellett. Ezek még viccesek voltak, és működtek az akció részek is benne. Aztán sajnos a folytatások tönkretették, sorra léptek ki belőle a szereplők, és a legutóbbi fejezete egyenesen moslék. De az első kettő attól még jó és mosolygós száguldós.
2: Halálos iramban franchise – avagy család a legfontosabb az életben. Brian kezdő rendőrként épül be illegális autóversenyzők köré, akik szabad idejükben merész autós rablásokat kiviteleznek. Olyan jól sikerül az azonosulás, hogy a főnök húgába és a száguldásba is beleszeret. Aztán a banda idővel a rendőrségnek nyújt segédkezet válogatott rosszfiúk ellen. A sorozat, ami feltámadt hamvaiból, és az akciókban a fizika szabályai nem számítanak semmit. Roppant látványos adrenalin löket, döbbenetes sztárnévsor szerepeltetésével. Már készül a mellékszereplők önálló filmje is.
1: Tolvajtempó – Memphis volt a legjobb autótolvaj a szakmában. De mindenkit hátrahagyva elment, hogy az öccsének adjon egy esélyt a normális életre. A testvére azonban bajba kerül, és ha helyette a bátyja nem szed össze nagyon rövid idő alatt egy nagyon exkluzív lopott kocsi gyűjteményt, megölik. Visszatér egy utolsó munkára, de ehhez társak kellenek. Szembe kell néznie azokkal, akiket elhagyott. Stílusos, pörgős, és heist movie is az akciófilmes elemek mellett. Olyan ötletek vannak benne, hogy volt, aki ebből tanult meg kocsit lopni. Ekkoriban Nick Cage renoméja messze jobb volt, és olyan sztárok játszanak még benne, mint Angelina Jolie vagy Robert Duvall.
Időutazós, világmentős, szerelmes, kamaszos.
Gwen össze van zavarodva, túl sok minden szakadt a nyakába. A titkos szervezet messze nem jót akar, egy diktátort tenne halhatatlanná, az ő élete árán. A család két száműzöttje egyben a vér szerinti szülei, akik most igyekeznek a múltból segíteni neki. De a legnagyobb csapás: Gideon. Akibe nagyon beleszeretett, akinek munkafeladat volt, hogy magába bolondítsa a lányt. Lehet, hogy tényleg szereti és segíteni neki a harcban? Vagy nem bízhat benne? Barátai, és egy nem várt új szövetségessel harcba indul, még akkor is, amikor tudja, hogy csapdát állítottak neki. A döntései nem csak az ő életére lesznek hatással, de az egész világ sorsára is.
Máig nem értem, ez a filmsorozat hogyan maradt nálunk ki még a dvd kiadásokról is. Ok, hogy nem amerikai, hanem német, de a regénytrilógia, ami alapján készítették, nálunk is szépen fogyott és sokan várták ezt a filmet, illetve filmeket, mert mindhárom regényből elkészült a mozgóképes verzió is.
Végre végigértem rajtuk, lezártam a Páholy, Gwen és Gideon küzdelmeit. Ahogy anno írtam, ez azon fehér hollók közé tartozott, amikor a filmet jobban szerettem, mint a regényt. Az nagyon tini tipikus volt, mindennel, amit a zsánerből már untam: a helyes lánykával, akiről kiderül, hogy rajta áll a világ sorsa, és a legjobb pasi: naná, hogy mellette köt ki a végén. Több szerelmi nyavalygással, mint amit elviselek.
De a film aranyos lett, nem volt olyan nyavalygós, szóval, nekem jobban tetszett. De már a második részre esett a színvonal, talán ezért halogattam ennyit a zárást. Bár, van még egy okom is. Ugye, szinkron egyikhez se létezik. Az első még angolul megnézhető, a záró ketteshez elő kellett kotornom rég feledett némettudásom, ami nem volt egyszerű.
De vissza a Smaragdzöldhöz! Ami egyrészt kap egy hatalmas pacsit, meg egy lesajnáló mosolyt is tőle.
Pacsi, mert sokkal jobban zár, és összefogja az egész sztorit, mint akár a regény. A szerelmi szál ugyan itt is banális, de az időutazást és a hasonló szálakat nagyon rendbe tették. (Erről jut eszembe, tényleg csak engem zavar, hogy Gwen és Gideon első fokon unokatestvérek, hiszen apáik testvérek? Ha Gwen nem nevelőszülőknél nő fel, ugyanaz lenne a vezetéknevük is.)
De, könyörgöm, minek kellett bele egy tucat ciki jelenet? Amikor az öreg házi inas egy narancs sportkocsival menekíti a lányt, és az a téma, hogy nem szabad feltűnniük… könyörgöm, egy narancsszín sportautóba ülnek! Vagy, ahogy Gwent apja napok alatt kiképzi az újabb kung-fu pandának… bocs, harcosnak…
Valahogy bántotta a szemem a CGI is. Az a nem is tudom mi, iskolai szellem, vízköpő? Az kifejezetten irritálóan nézett ki. De amikor öregnek mutatták Gwen szüleit, azokat a maszkokat se vinném el referenciamunkának, ha sminkes lennék.
Ugyanakkor vannak benne cuki dolgok is. Az valami nagyon édes, ahogy a sportkocsis öregről kiderül, hogy Gwen múltba ragadt szüleinek az unokája, vagyis Gwen még akkor meg se született kisöccsének a fia. De Charlotte is jópofa jeleneteket kapott.
Nem bánom, hogy láttam, a regénynél most is jobb, csak kevesebb, mint a Rubinvörös.
Smaragdzöld - 5/3 korrektül zárták a sorozatot, de az a mesés hatás már nincs benne. A szerelmi szál is… jaj.
Mozi:
- A meztelen Juliet - Annie egy mániás rajongó csaja, és egyszer csak ráébred, mennyire nem is igazi ez az egész. Nekem dramedynek tűnik.
- A néma forradalom - német történelmi, melyben pár német gimnazista 1956-ban a magyarok forradalma mellett áll ki, és ezzel nem kis felbolydulást okoznak a középiskolájukban.
- Az a hülye szív - az új német komédia, aminek lesz sírós része is. A 30 éves, ingyenélő fiának feladatot ad orvos apja: vigyáznia kell a 15 éves, halálos beteg páciensére. Ők meg összeállítanak egy listát, mit kellene még átélnie a srácnak a halála előtt.
- Határeset - svpd thriller, melybe egy határellenőrnő egyszerre kezd vonzódni és gyanúsnak tartani egy turistát. A nyomozás aztán a saját sötét múltjával is szembesíti.
- Húzós éjszaka az El Royale-ban - a héten ez a thriller érdekel legjobban. Hét idegen, egy éjszaka, sok titok és veszély.
- Könnyű leckék - magyar film, arról, egy bevándorló lány hogyan illeszkedik be.
- Látlak - tini thriller, szellemekkel. Bella Thorne megint horrorféleségben.
- Operation Finale - erős szerepsoztással egy film arról, hogyan kapták el Eichmann-t.
- Sötét folyosók - regénybe olvastam, úgy kifejezetten tetszett. Ha jól megcsinálták, jófajta tini thriller/horror lehet.
DVD:
- Oceans8
- A sztárok nem Liverpoolban halnak meg
- Gotti
Rendőrös, állatrablós, társsal összeszokós, beépülős.
Max New York-i rendőrkutya, aki társ nélkül is üldözi a bűnt. Éppen egy egzotikus állatokat ellopó banda nyomában jár, akik legutóbb egy kis pandát loptak el Pekingből. Miközben lecsap az átadáson, meghiúsítja az FBI ügynök Frank akcióját, a tolvajok egérutat nyernek. Az egyetlen nyomuk egy kutyakiállításra és versenyre mutat, ahova be kellene épülniük. Ehhez össze kell dolgozniuk, mintha valóban gazda és kutyája lennének. Kezdetben a páros egymás agyára megy, és mindent megtesznek, hogy a másikat lerázzák. De ahogy a verseny egyre élesedik, és egyre közelebb kerülnek a tolvajokhoz, rájönnek, hogy együtt sokkal hatékonyabbak, mint külön. Akkor is, ha vonulni kell, akkor is, ha akciózni.
Amikor először olvastam kritikát erről a filmről, egyszerűen nem akartam elhinni, hogy annyira gyenge és rossz lett, mint amit írnak róla. Annyira azért elvették tőle a kedvem, hogy moziba ne üljek be rá, amiért utólag hálás is vagyok. Nagyon sajnáltam volna a mozijegy árát, mert most az időmet sajnálom, amit a vasárnapomból erre a filmre áldoztam.
Pedig a rendőrös, kutyás filmeknek hagyományai vannak, és olyan örök kedvencek születtek a témában, mint a Kutyám, Jerry Lee, vagy, amelyik az én szívemhez közelebb áll, az Egyik kopó, másik eb. Ez a film is valami hasonlót akart megvalósítani, csak éppen egészen más módszerrel.
Kicsit gondba is vagyok vele, hogy kinek szánták ezt a filmet: mert a nyomozós szál, az inkább felnőttes. A Beépített szépség, csak éppen Sandra Bullock helyett egy rottweiler vonul a kifutón. Minden más, a poénok és a kivitelezés, meg nagyon kisgyerekes.
Ebben a filmben beszélnek az állatok. Csak egymás közt, az emberek nem értik őket, de így is elég irritálónak találtam. Mert egyszerre akarták megtartani a normákat, amelyben az állat csak egy állat, miközben többek is lettek ennél. Mintha Zootropolis lenne, meg nem is. Már eleve az, hogy egy rendőrkutyát hagynak New Yorkban egyedül nyomozni, ez a mesevonal. De a kutyaparádén mégse léphet fel önmaga, ott kell egy társ is. Ha nyomozhat egyedül, miért nem mehet a színpadra egyedül?
A poénok annyira gyerekesek, hogy én rendszeresen kiakadtam, és nem szórakoztam ezen a filmen. Mert az egy dolog, hogy nem lett vicces a film, de nagyon buta is mellette. Egyszerűen nem lehet élvezni, mert mindig akad benne egy akkora blődség, hogy az fáj.
Az érzelmi oldala se áll össze. Az egyik kopó, másik ebben elhittem, hogy ellenségekből barátok lesznek az ember és a kutya. Itt mi a vízválasztó? A semmiből egyszer csak legjobb pajtások lesznek, persze.
De van még rosszabb is. Nem elégedetek meg azzal, hogy az állatoknak adtak emberi hangot, és szerintem lazán többet beszélnek a filmben, mint az emberek, a szájukat is mozgatták a beszédüknek megfelelően. Vagyis, CGI. Ami a szemek tekintetében kifejezetten ijesztő lett. A kis mexikói forma eb, amely betanítja a kifutóra Maxet, neki lettek a legijesztőbb szeme. Olyan ijesztő, mű üvegszemek, hogy rám horrorfilmes hatást tettek. Egy horror komédiába simán vinném innen a kutyákat.
Egyszerűen felnőtt fejjel élvezhetetlen a film, de szerintem a kutyakedvelő kicsiknek bejön.
Kutyaparádé - 5/2 viccesnek szánták, de a legkisebbeknek az. És azok a műszemek… horrorba is elmenne.
Szektás, gyilkossági nyomozásos, lelki.
Harry Cora ügye után elvált, sokan haragszanak rá az ügyben játszott szerepe miatt is. Egy barát lánya mégis tőle kér segítséget, olyan zavarba ejtő üggyel állnak szembe: egy kiskamasz fiú a családi kiránduláson megmérgezte a szüleit. Miért tehette? Harry a helyszínre siet, és nagyon nem ért azzal együtt, hogy Juliant felnőttként kezelje a bíróság. Ahogy elkezd összebarátkozni a gyerekkel, neki megnyílik és bízni kezd a férfiban. És Julian körül bőven akadnak titkok: a két felnőtt nem is a szülei voltak. Az anyja jönne érte, és hazavinné egy szektába, ahol gyanús dolgok folynak régóta. Az ügyben nyomozó Heather személyesen is érintett – a legjobb barátnője, első szerelme abban a szektában tűnt el. Így a nyomozás lehetőséget jelent az ő történetének kiderítésére is, ami Julian ügyével is összefügg.
Az első évad sokkal jobban be lett reklámozva, most nem éreztem olyan érdeklődést a sorozat újabb évadja iránt. Ennyit számít, hogy abban főszerepet is vállalt Jessica Biel, most pedig csak produceri kreditje van? Lehet. Pedig a sorozat elég jól megtartotta a minőségét, akinek tetszett az első évad, ezzel is elégedett lesz.
Nyugodtan lehet nézni annak is, aki esetleg most akar bekapcsolódni az eseményekbe. Mindössze egy szereplőt hoztak át ebbe az évadba, a nyomozót. Az ő újabb ügyét ismerhetjük meg, és az előző esetre csak egy utalás van, az sem a krimi részt érinti. Majdnem, mintha egy antológia sorozat lenne. Új ügy, új hangulat, stílusban pedig nagyon hasonló.
A cselekmény jó arányban adagolja a fordulatokat és a lelki részeket. Alapvetően mindig van egy viselkedés, egy reakció, amit meg akarnak érteni, és a kiderülő igazság hozza magával a fordulatokat. Minden részre jut valami nagy felismerés, sötét titok, ami mindig fenntartja a feszültséget a következő részig.
Most a szekták kerülnek a középpontba, de könnyeden átcsúszik a történet egy női thriller világába is. A kezdés, a szekta működésével és múltjával nekem érdekesebb volt. Aztán kiderültek a mindenféle visszaélések a családokon belül is, a szektán belül is, és nagyon egy átlag femi-thriller sorai között éreztem magam, ahol a legtöbb szereplő személyiségbeli és kapcsolati konfliktusait az okozza, hogy valaki (gyakran az, akinek védenie kellett volna) szexuálisan zaklatta. Az első évad ezen a téren volt erősebb, ott meglepő dolgokat tudtak beletenni, itt sokkal tipikusabbnak éreztem ezt a vonalat.
Próbálkoznak Harry karakterét is építeni, a múltjába láthatunk bele kicsit jobban. A karakter szerintem maradt ugyanolyan, legfeljebb azt értjük jobban, miért van ennyire rákattanva arra, hogy egy-egy ügy mögött a motivációkat is megértse.
Julian, Vera és Marin karaktere is sokrétegű, de szerintem kevés volt a játékidő, hogy igazán belemehessenek a különböző rétegekbe, így kicsit összecsapottnak hatott.
Megint próbáltak színészileg is érdekessé tenni a sorozatot. Bill Pullman megint szerepben, jól áll neki Harry. Mellette Carrie Coon lenne a vonzerő. Korrekt is a játéka, de nincs meg benne az a sztárfaktor, amit anno Jessica Biel smink nélkül is beletett.
A hangulata, a pszichés megközelítés viszont nagyon üt, szépen megvan ebben az évadban is.
Nekem tetszett ez az évad is, elvoltam vele.
The Sinner - 5/4 elsőnél gyengébb, de érdekes a történet, és pszichésen okés, fordulatos. Karakterközpontú.