Minden napra egy film

Minden napra egy film

5 film, amit látnod kell

Őrület

2021. március 23. - BBerni86

f5_85.jpg5: Daybreak - milyen lesz a világ vége? Simán lehet, hogy a felnőttek megőrülnek, és átmennek kannibál agyatlanokba. Mit tehetnek a kamaszok? Próbálnak túlélni, felfegyverkeznek és küzdenek. Josh a szerelmét is megtalálná közben, de ehhez ki kell mozdulnia a komfortzónájából.f4_98.jpg

 

4: Bates Motel - Norman Bates rendes és csendes srácnak tűnik. Talán túl közel áll az anyjához, de ez érthető, hiszen nem régen vesztette el az apját. Új helyre is költöztek, egy motelt próbálnak működtetni, de balszerencséjükre éppen készül az új útszakasz, ami elviszi tőlük a forgalmat. Normannek azonban van egy sötét oldala: kísértsd meg! Egy szép nő a közelébe f3_109.jpgkerül, és a következmények gyilkosak.

 

3: Ragyogás - Jack jót akart a családjának. Elvállalt egy gondnoki állást egy isten háta mögötti hotelben, felköltöznek és berendezkednek. Csak éppen valami nem stimmel ott. Jack egyre különösebben viselkedik, és a ház tele van ijesztő szellemekkel, akik egyre közelebb merészkednek a családhoz. De könnyen lehet, hogy a legnagyobb veszélyt az apa jelenti, aki egyre inkább beleőrül a környezetükbe.f22.jpg

 

2: Pszicho - ha már Bates Motel, kihagyhatatlan az eredeti, Hitchcock klasszikusa. Itt már Norman felnőtt, és egyedül vezeti a motelt. Megszáll f21.jpgnála egy nő, akinek sürgősen el kell tűnnie. Lopott a főnökétől, le akar lépni a szeretőjével. Csak éppen rossz motelbe száll meg, és eltűnik. Keresni kezdenek, eljutnak a motelhez is, és lassan ráébrednek, kit és mit rejt a Batesf1_113.jpg Motel igazán.

 

1: Joker - Batman örök ellenfele, a gyilkos bohóc, aki megkérdőjelez minden rendet és ünnepli a káoszt. De miképpen őrült meg, és mibe? Arthur Fleck komikus volt, akinek nem voltak vevő a poénjaira. Betegsége is nehezítette az életét, és a társadalom kilökte a tagjai közül. A szociális háló lyukas, az emberek éheznek a szaftos sztorikra és a botrányokra. Mit tehet ilyenkor egy komikus? Megadja az embereknek, amit akarnak. Ha a világ őrült, nem az a normális, aki maga is megőrül? Ha-ha-ha-ha...

A menedék 4.

Ari érkezése

Lovas, új otthonra találó, felelősséget vállaló.

Spanyolországban baj történt: egy tűzben Szélvihar komolyan megsérült, haza is kellett szállítani a birtokra. Ezzel egyidőben Mika kómába esett – a ló traumája a lányt is kiütötte. Nélküle azonban kérdéses, mi lesz a birtokkal és az új idénnyel. Közben egy kiskamasz, Ari is küzd az életéért. A lányt problémásnak tartják, és egyik nevelő családtól kerül a másikhoz. Mika barátnője, aki szociális munkát végez, úgy véli, segíthetne neki, ha a birtokon lovakkal foglalkozna. Egy kis megtévesztés, és be is fogadják a birtokon. Arit Szélvihar kezdi el érdekelni, aki hozzá hasonlóan nincs jó bőrben. Mika álombeli segítségével már tudatosul is benne, hogy neki és a lónak most kezdődik a története. Ari egy harcos, nagy energiával – Szélviharnak most erre az erőre van szüksége. Míg ők ketten a közös gyógyulás felé haladnak, kapzsi idegenek megszereznék a birtokot és Szélvihart is.a_menedek4.jpg

A menedék olyan lovas ifjúsági film volt, aminek az első két részét kifejezetten szerettem, ha pár dolgot nem nagyon díjaztam benne. (Mika versenyellenessége túlzottan szélsőséges volt nekem.) A németeknek is bejött a film, ezt jól mutatja, hogy sorra készülnek a folytatások. Csak sajnos a negyedik résznek van egy közös vonása a harmadikkal: nagyon érzem azt, hogy erőlködnek, és már kierőszakoltak a történetek. A rókáról még egy bunda tipikus esete: sikeres, nézik, így akkor is folytatják, ha azt már nem indokolja a történet.

Érezni, hogy újra próbálják indítani a filmet. A mellékszereplők mind visszatérnek, a főszerepbe pedig egy másik lányt tettek be. Fiatalabb, ismeretlen, és vele megint lehet kezdeni mesélni. Hogy azért ne ugyanaz legyen a története, bővítik a film lovas mitológiáját – azt inkább hagyjuk, ez mennyire erőltetett. A lényege az, hogy Ari is lovakkal suttogó, csak más módon, mint Mika. Ari harcos, így nem is díjlovagol, mint Mika, neki íjat és nyilakat adtak a kezébe, hogy a lovas íjászattal próbálkozzon. Mika a víz, ő a tűz.

Csak éppen most nagyon felhúztam a szemöldököm azon, hogy Ari eddig lovat se látott élőben, most meg két lecke után – amelyek között olyan értelmes dolgok voltak, mint kidöntött csavarok számolgatása – szőrén üli meg a lovat és ketté tudja lőni íjjal a feldobott almát. Annyira mese… Próbált már valaki íjjal lőni? Én igen, és már kifeszíteni sem egyszerű, nemhogy célozni és el is találni vele valamit. Minden bizonnyal ebben is lehet valaki őstehetség, de annyira, amennyire ez a film el akarja hitetni? Nagyon kétlem.

Azzal sem vagyok sokkal jobban kibékülve, milyen gyorsan és mélyen változik meg Ari. Alapból nem volt rossz mondjuk, csak rendszeresen rossz körülmények közé került és bűnbaknak használták. De az indulatkezeléssel valóban voltak problémái – ugyanaz a pár lecke, ami lovas íjásszá tette, ezt is megoldotta. Ahogy mondtam, mese.

Külcsínben ugyanazt hozza a sorozat, amit eddig is. Változatlan a helyszín és a szereplők nagyja is. Az már ízlés kérdése, hogy kinek mi tetszik jobban: a díjlovaglás vagy a lovas íjászat. Nekem ez tetszett kevésbé, és szerintem kevesebb a lovas rész is, mint korábban. Azt nem találgatnám, vajon a lovak mások-e. Akár még az is lehet…

A szereplőkkel kapcsolatban azonban nem kell tippelnem. Aki legjobban befutott a szériából, Jannis Niewöhner, itt már egy cameót sem vállalt. Egy fotón tűnik fel, meg egy mondat, mi van vele. Hanna Binke (Mika) legalább Csipkerózsikaként hever egy-egy bevágáson. Nem tudom hibáztatni őket, ez már a futottak még kategória alja.

Kereshetnék benne értékeket is, de nem akarok. Nagyon erőszakolják már az eredeti filmet.

 

A menedék 4. – 5/3 családi filmnek elmegy, de nagyon érezni a rókanyúzást: nem bírják elengedni a sztorit.

A MENEDÉK 4 [2019] [Teljes Film Magyarul] [Teljes Családi Film] [Film Gyerekeknek] - YouTube

Mr. Dadus

Családot rendbe hozó, lakótelepet megmentő, ügyeskedő.

Rolf az anyjától a lakását örökölte, amihez ragaszkodik foggal-körömmel. Szereti a környéket, az itt élőket, akiket a családjának is tekint. Így, amikor egy befektető megveszi a telepet és le akarja bontani az épületeket, hozzáláncolja magát a hűtőhöz. Nem ér el semmit, így más tervet eszel ki. Elindul, hogy a gazdag Clemens Klina mr-dadus.jpglelkére beszéljen. Az özvegy Klina éppen egy befektetőt akar megnyerni, semmi ideje és a két gyereke minden dadát elüldöz. A megjelenő férfiról azt hiszi, ő az új jelölt. Mire Rolf észbe kap, már próbálja megrendezni Theót és Winnie-t. Rádöbben, nem csak ő szorul segítségre, de Klina is. Annyira az üzlet és a pénz hajszolása köti le, hogy észre sem veszi, mit művel ez a családjával. Rolf hiszi, ha segít neki jobb apává válni, azt is meg fogja érteni, miért nem rombolhatja le a lakótelepet sem.

Mi kell egy családi komédiába, hogy könnyen el lehessen adni? Gyerekek és kutya. Ugyan ennek a családnak kutyája nincs, de két gyerek igen, akik nagyjából megfelelnek a cuki kitételnek és elég rosszcsontok is, hogy lehessen köréjük komédiát írni.

Maga a cselekmény millió meg egyszer elkészült már, csak mindig kicsit más körítéssel. Ugyanígy a családi kapcsolatokat kellett helyre tenni apa és gyermekei között A muzsika hangjában – ha Rolf mondjuk női karakter lett volna, a végkifejlett is lehetett volna azonos. A dadus is családot javított, de még Vin Diesel is játszotta a gyerekek dadusát egy filmjében. Ahogy az is visszatérő elem, hogy a szegény tanítja meg a gazdagnak, hogy az életben melyek az igazán fontos dolgok.

Vagyis, olyan kliséket nézünk itt meg újra, amiket millió meg egyszer láttunk már, de még fogunk is. Nem az végülis minden családi komédia lényege, hogy a családi összetartás fontos, és szeretnünk kell egymást, mert ez a legfontosabb kapott kötelékünk? Ahogy az is visszatérő elem, hogy magában a pénz nem boldogít. (A cinikus énem ezzel vitatkozni tudna, de mivel családi komédia, most inkább nem. A közös élmények lesznek itt a fontosak, nem az, hogy Klina mit tud megvenni a gyerekeinek. Mondjuk, egy kastélyból könnyű azt mondani, hogy nem a pénz a fontos.)

A film humora közepes. Szerencsére nem altesti poénokkal és undorító elemekkel operál, de igazán vicces sem lett. Kellemes limonádé, amin jókat lehet mosolyogni, ha nevetni nem is. Mondjuk, a polippal ijeszteni a lakókat ötlet tetszett, és a film elején a gyerekek igencsak kreatívan idegelték ki az aktuális dadát – ahhoz képest Rolf semmit nem is kapott tőlük. El is merengtem, mennyire családi film. Némely eleme miatt azért nem minden korosztálynak, de 12 év felett simán vállalható.

Külcsínben pont azt hozza, amit egy ilyen film hozhat. Éles a különbség Rolf és Klina világa között – nem is értettem, miért akarják annyira megmenteni a lakóparkot, ha kaptak elég pénzt a lakásokért. Tényleg egy fertőnek nézett ki, amit jobb lenne lerombolni. Kérdés persze, a lakók hova tudtak volna innen költözni. Klina villája meg az ellentéte: még a tóban is százezreket érő halak úsznak.

A szereposztás sem meglepő. Mivel Schweighöfer rendezte, és pont olyan karakter a főszereplő, akit előszeretettel játszik, el is játszotta maga. Magyar szemmel az üzletasszony, akit meg akar nyerni a projekthez, érdekes: Osvárt Andrea. Mondjuk, csak biodíszlet lett.

Bár most gonoszkodó a hangulatom, azért ez egy nézhető limonádé volt, a zsánerében ok.

 

Mr. Dadus – 5/4 tipikus, de szerethető családi komédia a szokott üzenettel: a szeretet és a család a fontos.

DER NANNY Trailer German Deutsch 2015 Matthias Schweighöfer - YouTube

Batwoman

1. évad

Városnak reményt nyújtó, hősködő, családi viszályos.

Kate Kane hosszú évekkel a távozása után tér vissza Gotham városába. A lány minden vágya, hogy beállhasson az apja szervezetébe, a Varjak közé. Ők azok, akik Batman eltűnése után igyekeznek fenntartani a rendet és alternatívát kínálni a városnak. Az egyetlen megmaradt gyermekét azonban a parancsnok félti, nemet mond. A helyzetet súlyosbítja, hogy Kate exe, Sophie az apja helyettese lett és férjhez is ment. Kate véletlenül botlik belebatwoman.png az igazságba az unokabátyjáról, Bruce Wayne-ről, aki szintén évek óta nem mutatkozik. Kate a helyére lép – ha az apja nem engedi a Varjakkal nyomozni, megteszi Batwoman jelmezében. Hiszen az egyik bűnöző, Alice, azt állítja magáról, hogy ő Kate ikre, Beth, aki nem veszett oda az anyjukkal együtt egy balesetben, hanem túlélte és most visszatér bosszúért. Ahogy Kate átveszi a szerepet, rá kell jönnie, hogy Batwoman nem csak reményt ad az embereknek, de inspirálhatja és elfogadóbbá is teheti őket.

Alaposan lemaradtam a DC sorozatokkal és ez nem véletlen. Már nem találom őket szórakoztatónak, és elkezdtek fárasztani. Egysíkúak, túlzóak, és nem viccesek, hanem bosszantóak. A crossover részek miatt néztem bele a Batwoman évadba, és nagyjából oda lőttem be, mint a Supergirl sorozatot.

Mindkettő a DC csajos sorozata, amiben aztán girlpower van orrvérzésig. Az a legkevesebb, hogy Batman helyére egy nő áll. De az összes fontos ellenfele és szövetsége is nő. Mivel Kate leszbikus, a szerelmi szálain is csupa nőt mozgatnak. Ahogy most belegondolok, mindössze 3 férfi szereplő van, akinek viszonylag nagyobb szerep jut: Kate apja, a segédje Luke Fox és a testvérének is van egy segédje, Egér. Ennyi.

Lehet liberális egy sorozat, és célozhatják meg a nőket nézőknek, de ez már nem túlzás? Kicsit olyan érzés volt nézni, mint a Netflixen a Sex Education második évadát. Ahogy ott az lett furcsa, ha valaki simán heteroszexuális volt, itt is az a norma, hogy mindenki leszbikus vagy biszex, illetve a férfi szereplők mind nők által vannak elnyomva. Luke nem több Kate szerelőjénél, Egér ugyanezt a funkciót tölti be Alice mellett és Jacob Kane a felesége részéről van megtévesztve, majd a lányaitól. Nagyon el van ferdítve a sorozat világképe – miért nem lehetett több egyensúlyt találni?

Milyen maga a történet? Az, hogy Alice valóban Beth-e és hogyan lett belőle Alice, egy pontig lekötött. Annak megvolt a maga dinamikája, ahogy a testvérek egyszerre akartak bosszút állni és meg is menteni egymást. Csak a multiverzum megszűnésével itt is variáltak kicsit, és Alice emberi felét szépen kiiktatták, maradt a sima bosszút álló, aki bármit feláldoz a célja érdekében.

Alice meg nem egy furmányos gonosz, kifejezetten szimpla ellenfél lett. (Kb. amennyire jó igazságosztó a testvére.) Nagyon nem találták el a külcsínt sem. Azt a szánkba rágják, hogy életre kelte az Alice Csodaországban karaktereit – a bérencei nyulak, ő maga meg Alice-nak öltözködik. Csak éppen nem az a karakter jut róla eszembe. Nem szőke, és ezek a fura ruhái is… egy szegényes viktoriánus tébolyodott, nem a Carroll szereplő jut róla eszembe.

Az akciójelenetek is olcsónak tűnnek. Azt kifejezetten irritálónak találtam, ahogy Kate motoron száguldozik, és a fegyverarzenálja is szegényes.

Azért pár ismertebb színésszel próbálták feldobni, de se Scott, se Rose nem adta el.

Ez a sorozat sem fog visszacsábítani, hogy pótoljam a lemaradásaim a DC sorozatokból.

 

Batwoman – 5/3,5 ahogy a Supergirl, ez is csajosan egysíkú, ráadásul az LMBTQ is nagyon túl van tolva.

BATWOMAN Official Trailer (2019) Superhero TV Series - YouTube

SpoilerZóna

Mentőcsónak

f1_112.jpgAhogy haladnak, a csillagokból rájönnek, hogy a német rossz felé vezeti őket. A saját hajója felé, ahol belőlük foglyok lesznek. De beletörődnek, az is jobb a halálnál. Ám a haldokló és szomjas Gus megébredve észreveszi, hogy a németnek még vize is van, csak előlük rejtegeti. Próbálja a többieket figyelmeztetni, de alszanak és Willy a vízbe löki őt, ahol megfullad.

A megébredők gyászolnak, és lesz, akinek beugrik, mit mondogatott nekik. A németre támadnak, megtalálják a vizet nála. Összerakják, mitf2_114.jpg művelt, és hiába az egyetlen józan tag csitítása, csoportosan megölik és vízbe dobják. Majd készülnek a halálra: se étel, se ital, se útirány. Ám akkor felbukkan a német hajó, amit kilőnek. Tudják, fél órán belül itt vannak a sajátjaik is, megmenekültek.

Egy fiatal németet kihúznak a vízből, aki rájuk támad. Elveszik a kését, és töprengenek, mit kezdjenek vele. Van értelme életben hagyni?

Az éjféli égbolt

f3_108.jpgAugustine átmegy a rádióállomásra, ahol kapcsolatba tud lépni az űrhajósokkal. A tanácsára Sully és a kapitány visszafordulnak, az Augustine által felfedezett bolygón kezdenek majd új életet af4_97.jpg gyermekükkel. A legénység két másik tagja azonban visszatér a Földre: családjuk van. Az egyik a halott társuk akarja eltemetni, a másik megtalálni a feleségét és a fiait.

Augustine még el tud köszönni Sullytól, akiben felismeri a lányát, de ezt a nőnek nem mondja el. Csak tudatosul benne, hogy a kislány, aki eddig vele volt, a képzelete szüleménye – a gyermek Iris Sullivan, vagyis Sully.

Moxie

Kamaszos, egyenló jogokért küzdő, iskolai.

Vivian 16 éves kamasz, aki gyerekkora óta Claudia legjobb barátja. Ketten elegek egymásnak, elvannak a maguk világában, aminek még Vivian anyja a része, aki a válása óta egyedül neveli a lányát. Ám új lány érkezik az iskolába, éppen az előtt, hogy kihirdetnék a lányok listáját. Lucy már nyitányként nem hajlandó elviselni, hogy az moxie.jpgiskola menő sráca, Mitchell beszóljon neki. Az is sérti, hogy mennyire természetes, hogy a lányokat simán beskatulyázzák a külső alapján. Vivian felfigyel rá, segíteni akar és az anyja régi történeteit alapul véve kitalál egy módszert. Magazint ír, a Moxie néven, és kimondja, amit zavarónak találnak az iskolában. A lányok felkapják, és lassan kis mozgalom szerveződik. Vivian élvezi, hogy együtt dolgoznak, de nem kell felfednie magát. Lucy nagyon jó barátja lesz, és a nyáron nagyot nőtt Seth lassan több lesz a számára barátnál. Ám lehet, hogy mindez kevés az igazi változáshoz, miközben a lánynak nem egy konfliktusra megoldást kell találnia.

A Netflix jó érzékkel találja meg azokat a regényeket, amelyekből korrekt ifjúsági filmet tud készíteni. Talán a 13 okom volt a kezdet, de aztán jöttek a filmek is. A fiúknak sorozat, a Kissing Booth és társaik. Az utóbbi kettőt még többre is értékelem filmen, mint az irodalmi nyersanyagukat. (A 13 okom első évada még korrekt, azt kár volt folytatni, az rontja le.)

Jennifer Mathieu regénye a Moxie alapja. A Netflix pedig ugyanazokkal a módszerekkel nyúlt bele, ahogy a fentiekhez is. Megtartotta az alapokat, de olyan irányba mozdította ki, hogy szórakoztató kamaszfilmnek jobban el lehessen adni. Mivel ennek jobban szerettem az alapanyagát, érzékenyebb lettem arra, amit variáltak.

Az olyasmik, hogy itt lány az új tanuló, aki miatt Vivi hangot keres magának, míg a regényben Seth az új fiú, aki nagyon más szemléletet hoz az osztályba, mint ami addig uralta a texasi városkát, nem is lényegesek. Vagy: itt Vivi apja elhagyta a családját, míg a regényben elhunyt. (Vagy lássam bele, hogy így még egy negatív férfi alakot tettek a filmbe? Egy szerethető apakép helyett egy szemét, mert a férfiak apának is azok. Szélsőségesebb így.) Az viszont már feltűnt, hogy sarkítanak a tettekben, következményekben és a karakterekben.

Itt igazgatónő van, míg a regényben férfi vezette az iskolát, akinek Mitchell a gyereke volt. Ha már Mitchell: a regényben még nem erőszakoló volt, csak előkészítették a folyamatot, hogy ha továbbra is mindent elnéznek neki, az is lehet belőle. A regényben így arányban voltak a tettek és a büntetések, a filmen viszont elvesztek az arányok. A fiát mindig fedező, pasi igazgató kocsijára kiragasztani a matricákat, ok. Ő képviselte a lányok elnyomását. Nem volt értelme nőre cserélni az alakját. (Maximum annyi, hogy több a női szerep benne, de itt pont nem volt értelme variálni.) Mert Mitchell megfékezése a regényben ok, de a filmben súlyosabb dolgot kellene kapnia, mint egy igazgatói figyelmeztetést. Elcsúszott az arány.

Az viszont okos húzás, hogy a főszerepet ismeretlenebb színészek kapták, míg mellékszerepben hoztak be olyan színészeket, akiket fel lehet más ismerni innen-onnan. A Netflix szépen tanulja a Disney példáját követve építeni a maga színészeit. Azon meg nem kell meglepődni, hogy huszonévesek játsszák a 16-17 éveseket. Rég így megy ez.

A regény üzenete talán jobban meg volt fogva, itt szélsőségesebb az is. De attól még áll: egyenlőséget! A filmen nem csak a nemek között, de a rasszok között is.

Itt egyértelműen a regény volt a jobb, üzenetben és történetben is, a filmet könnyebbé tették annál. Az viszont tetszett benne, hogy alulról miképpen lehet valami mozgalmat elkezdeni.

 

Moxie – 5/3,5 az eredeti történetét tipikusabb kamaszfilmmé, szórakoztató filmmé tették kis plusszal.

https://www.youtube.com/watch?v=64U8W14wlss

El Cid

1. évad

Politikai játszmás, lovaggá váló, történelmi.

Az ifjú Ruy a nagyapja mellett nőtt fel, és készül arra, hogy egy napon lovaggá üssék. Az apja a király szolgálatában halt meg, és a fiú vágya, hogy az apja örökébe lépve ő is szolgálhasson, és kiérdemelje a családja kardját. Ám nincsen vagyona, nemesi neve – így lehet ő a legjobb a tanulók között, akkor is lenézik és nem becsülik meg a szolgálatait. Noha többszörösen nehéz időket él meg a királyság: Leon ura, Ferdinand királyel_cid.jpg szövetséget kötött a hitetlenekkel, akik adóznak neki, cserébe háborús helyzetekben köteles kiállni mellettük. Most erre kérik: Aragon királya, aki nem mellesleg Ferdinand fivére, nagy erőkkel rohanta le őket. Sancho, a trón örököse és Ruy gazdája kell, hogy befejezze a háborút. Közben egy puccs is készül Ferdinand és Sancho ellen. A királyné saját jogon is uralkodhatna, kisebb fia és elsőszülött lánya is hatalmat akarnak.

Mennyire vegyük át, ki volt El Cid? Ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni, azt mondanám, hogy olyan alakja a spanyol kultúrának, mint Arthur és Roland nyugatabbra az angoloknál és a franciáknál. Talán annyiban más, hogy neki a történelmi gyökerei biztosabbak, mint a mítoszbéli Arthur királynak. El Cid nagy hadúr volt, aki sokat tett azért, hogy a keresztény királyságok erősödjenek és ne kerüljön az iszlám uralma alá az Ibériai-félsziget a 11. században. Ok, zsoldos is volt, dolgozott a másik oldalnak is, de a mítosza úgy örökítette meg, mint a kereszténység nagy bajnokát.

Most egy spanyol sorozat indult, amely az ő történetét igyekszik elmesélni. Nem a történelem visszaidézése a célja, legalább annyira szórakoztató széria is, ami magán viseli a sorozatsztárok hatásait. Ahogy itt a hatalomért ármánykodnak, és a családi viszonyokat mutatják a királyi családban, nem tud nem a Trónok harca eszembe jutni. Elég csak Urraca hercegnőre és az öccsére pillantani, akik egy lépésre vannak attól, hogy ők legyenek az El Cid Lannister ikrei. Mondjuk, Alfonso jobb napjain sem egy nagy harcos…

Talán nem árulok el nagy titkot, hogy Ruy az, akiből majd El Cid lesz. Mélyről indítják a karakterét, szegény és megvetett, aki egy nála magasabban álló nőbe szeret bele. De a lovagi erények birtokosa is ő, aki akkor is helytáll és megfelelően cselekszik, ha ezért nem kap jutalmat. Meg lehet nézni, hogy a kapcsolatok már ekkor is mennyit számítanak: a gazdag bárófiú lovagi címet kap, mert le akarják kenyerezni az apját. Ruy egy háborúban menti meg az örököst és ünnepli a nép, őt mégis mellőzik. Hát igen, a korrupció és a panamázás nem mai találmány…

De amit ki akartam ebből hozni, hogy klasszikus kalandfilmes alapokat adnak a karakternek, aki a nagy próbák során halad egyre közelebb a céljához. Már itt van minden kellék: az ura, akihez halálig hű. A szeretett nő, akit el kell nyernie. Az apai örökség, amihez fel kell érnie. Még arra is adnak alapokat, hogy majd beleférjen az is, amikor a mórok mellett harcol. (Mondjuk, az a csillagokban különleges sors van írva neki elég béna ötlet, de ok.)

Azonban ebben a pár részben éppen csak elindulnak az események. Megismerjük a szereplőket, az alapvető konfliktusaikat. Az évad végére jutunk el oda, hogy akkor most indulhatnak a kalandok és a nagy játszmák.

Nem a leglátványosabb kosztümös sorozat, de a 2 évadot megélt templomosokat simán veri. Még Jaime Lorentét is leszerződtették Cidnek – vagy mondjak inkább Denvert?

Lorente nem Charlton Heston, még 2. évados berendelést sem láttam – de majd figyelek.

 

El Cid – 5/3,5 történelmi kalandfilmnek rendben, de érezni, hogy ez még csak az alapozás mindenhez.

THE LEGEND OF EL CID Official Trailer (2020) - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil