Ha már a film miatt emlegettem, itt a főcímzene.
A filmben is megjelent, és tipikusan olyan dallam, amiről beugrik a sorozat.
Az elkövető: John Lunn.
Ha már a film miatt emlegettem, itt a főcímzene.
A filmben is megjelent, és tipikusan olyan dallam, amiről beugrik a sorozat.
Az elkövető: John Lunn.
Kamaszos, szerelmes, randi programos, életcélért küzdő.
Brooks Rattigan élete szétesett, amikor az anyja elhagyta a férjét és vele a férjét. Az egykori sikerszerző lecsúszott, és az asszony meg sem próbált segíteni neki. Brooks bizonyítani akar, és célul tűzte ki, hogy a Yale diákja lesz. A jegyei megvannak hozzá, de kellene egy jó esszé és a tandíjra is pénzt kell szereznie. Amikor az egyik menő osztálytársa fizet neki, hogy az unokahúgát helyette kísérje el egy buliba, Brooks rádöbben, ez egy aranybánya. Egy haverja összedob neki egy randi appot, ahol a lányok beállíthatják, milyen kísérőt szeretnének és hova. Pár hét alatt Brooks belekóstol a cowboy, a bunkó, a műértő és sok más karakterbe. Az első randi alanya, Celia is visszajön, hogy Brooks segítsen neki féltékennyé tenni a kiszemeltjét. Cserébe segít a Yale dékánjával, és menő osztálytársnője, Shelby figyelmét is felkeltheti a fiút. Ám amikor úgy tűnik, minden álom megvalósul, Brooks fel kell tegye a kérdést, valóban ez teszi boldoggá?
Lassan már elkezdhetjük elemezni, hogy a vírushelyzet mit tesz a mozifilmekkel. Azt már nem egyszer írtam, hogy lassan ott tartok, hogy meg sem próbálok mozifilmet keresni, inkább leülök a Netflix elé. A Mit várunk rovatban is elkezdtem Netflix filmeket szemezgetni – olyan unalmas a mozifilmek kapcsán, hogy tolják és tolják a bemutatókat. Van nem egy fájó pont, amit már annyira megnéznék, de csak nem mutatják be…
A Netflix viszont virágzik. Az ifjúsági, romantikus komédiákat ők hozták vissza a vérkeringésbe. A csókfülke és A fiúknak, akiket filmek olyan stabil rajongói bázissal bírnak, hogy már trilógiává lesznek bővítve, és kitermelik a maguk sztárjait.
The perfect date is ennek az eredménye. Egyrészről, egy szórakoztató kis tini limonádé, amilyet már láthattunk sokat, de olyan profin és helyesen csinálják, hogy sokadszorra is elszórakoztat ugyanaz a dilemma. A bérelhető randipartner és az sem újdonság, hogy az álmok elérésekor hősünk rádöbben, hogy mégsem ez teszi boldoggá. Ki az, aki nem találja az első jelenetek után, hogy melyik lány lesz az igazi, és mire jön rá a végén Brooks? De ez nem gond, mert szórakoztatóan és humorosan kitöltik a filmet.
Gördülékeny párbeszédeket és helyzeteket kapott a két főszereplő. Brooks és Celia között megvan a kémia – érdemes megnézni, ez mennyire nem stimmel, amikor mással randiznak. Rossz nézni pl. a Brooks – Shelby jeleneteket. Süt róluk, hogy nem passzolnak.
Ha nem is nagyon nevetős, de kellemes perceket tesz a filmhez, hogy Brooks milyen karakterekbe bújik bele. Ezzel a vonallal jobban el lehetett volna menni a komédiák világába, mert igen csak keveset kapunk ezekből a fizetett randikból, de így is tudtam értékelni őket.
Látványra azt hozza, amit egy ilyen filmtől várunk. Több helyszín, színes és szinte harsány, de nem szakad el teljesen a valóságtól. Lakások, a város, az iskola. Látványelem nem kell egy ilyen filmbe, nem is tettek bele.
A színészek tekintetében visszahozom egy fenti megállapításom. Hogy a Netflix már kitermeli a tinifilmek sztárjait. A filmet Noah Centineo vállára teszik rá, akinek el kell adnia a sztorit. A fiúknak, akiket… filmek tették fel a térképre, és a Netflix ki is használja, hogy tini filmes sztár lehet belőle. Abszolút rá van írva ez a szerep is. Érezhető, hogy olyan dobozba zárnák, amibe egykor pl. Freddie Prinze Jr. volt zárva. Camila Mendes is sorozatos, ő a Riverdale egyik főszereplője, amit hol is lehet nézni? A Netflixen, kitaláltad! Legyek gonosz? Ki nem állhatom a karaktereit és a színésznő is ellenszenves. De hála égnek Celia a sokkal eladhatóbb és karakánabb figurát hozó Laura Marano alakításában érkezett.
Tanulságnak az önismeretről és az álmokról lehetne merengeni, de inkább csak nézzük a filmet, és a szórakoztató faktorra koncentráljunk. Az benne van!
The perfect date - 5/4 szerethető, lényegében kiszámítható, de szórakoztató tini film, amiben a Netflix egész jó.
(A gyerekek szembesülnek vele, hogy a szüleik barátai, akik a szülők halála esetén a gyámjaik lesznek, sincsenek oda ezért az ötletért.)
(Az öreg lady bármikor kész konspirálni.)
Kicsit később, amikor már érti, miért az az örökös, aki:
(25 év után visszatérni az életbe sokk, egy Star Wars rajongónak pláne.)
Azt hiszitek, hogy halhatatlanok vagytok, ugye? Senki sem az. Mindenki hibázik előbb-utóbb. (Patthelyzet)
(Max megint alkot, a séf meg dühös.)
Ha a buddhizmus elméleteit veszem alapul, előző életemben sok rosszat tettem. Még az is lehet, hogy Hitler voltam. Másképp nem világos nekem, hogy miért érdemeltem ki ilyen büntetést, mint te? (Igen, séf)
A sorozatgyilkos is valakinek a szomszédja. Nehéz ezt megemészteni, de ez az igazság. Egyvalamit megtanultam: az emberek sosem árulják el, kik is ők igazán. A lenyírt pázsit meg az integetés csak a látszat, mert odabent, akár a szomszédos házban, bármi megtörténhet, és fogalmad sem lenne róla. (Summer of 84)
(Mit tehet a szülő, ha van egy zseniális és félelmetes gyereke, aki nem tud veszteni?)
Okos legyél, ne halott! (A mi kis falunk)
Két idősíkos, tragédiát túlélő, rejtélyes.
Diana rossz hírű lány volt a középiskolában – bántotta is, amikor beszóltak neki érte, de nem változtatott az életén ezért. Összejárt és -feküdt idősebb barátjával, belógott a medencés házakhoz úszni, ha a tulaj nem volt otthon. Okos lány volt, de nem használta ki a benne levő lehetőségeket. Legjobb barátnője, Maureen viszont a tipikus jó kislány volt, vallásos és jó tanuló, aki rég várja, hogy plátói szerelme felfigyeljen rá. Ők ketten összetartanak, aznap is együtt vannak, amikor az egyik osztálytársuk megvadul és lövöldözésbe kezd. 15 évvel később Diana művészettörténetet tanít, szereti professzor férjét, akivel egy helyes közös kislánya van. Ahogy azonban közeledik a támadás évfordulója, a nőn eluralkodnak a rossz emlékek és valami különös dolog történik körötte. A válaszokért vissza kellene mennie az iskolába, amit egyre csak halogat.
Az elején még ötletet is láttam benne. A végére viszont teljesen elvesztett a történet és a film is. Most azon filmek közé sorolom, amelyeket kár volt megnézni. Főleg a vége csalódást okozott. De akkor nézzük az elejétől!
A történet két idősíkon játszódik. A jelenben Diana harmincas családanya, karrierrel és egy boldog élettel. A múltban lázadó tinédzser, aki egyelőre inkább csak hibázik és nem a cél felé halad. Elég éles a különbség a két nő között – sokáig nem is érteni, hogy mi történhetett, ami ilyen gyökeresen megváltoztatta a nőt.
Majd kiderül, az iskolájában volt egy nagy lövöldözés, és sokan meghaltak. A jelenben évforduló közeleg, és felkavarja a nőt. Utalnak arra, hogy ilyenkor mennyire instabil, és nem lehet megbízni abban, amit látni vél. De a furcsa dolgok ott vannak körötte, és a néző is csak sejtheti, hogy mi a valóság és mi nem az. Ahogy azt is végig lebegtetik, hogy mi is történt vele aznap az iskolában.
A végén, a tetőpontnak szánt részen visszamegy az iskolába, és megkapjuk a válaszokat. Azt pedig nagyon nem akarja bevenni a gyomrom. A vége ismeretében nem állnak nekem össze a dolgok. Vegyük csak a kislányát! Ha ő az a gyerek, akit kamaszként elvetet, akkor nem lehet kisiskolás, minimum 14-nek kellett volna lennie. (A már csak plusz, hogy az apa személye sem stimmel.)
Sokkal jobban tetszett a sztori, amíg nem misztikus felé haladtunk, hanem a bűntudathoz. Ugyanis a gyilkos srác megkérdezte, ki halljon meg: Maureen vagy Diana. Általában itt szakad meg a visszaemlékezés, a film végéig. A címmel meg lehet magyarázni, mit látunk: az utolsó szemvillanás alatt a lepergő életet, kicsit másképpen. De túl furán van mutatva, lehet, hogy ezt is inkább csak belemagyarázom, mert a film maga nem magyarázza el, miért volt két idősík és mi történik. Akár még az is beleférne nekem, hogy Diana átírta a múltat a jelenből.
A történet tehát elvesztett, a film második felére már fogtam a fejem, hogy mégis mi ez a káosz. A vége is csak ilyen lett.
Látványelem nincs benne, a történet nem is igazán igényelte. A múltban simán csak kamasz hétköznapok voltak egy kisvárosból, a jelen idősíkja meg legfeljebb Diana vízióival lehetett volna látványos, de nem tett volna hozzá a filmhez.
Ami leginkább eladja, hogy Diana két verzióját Uma Thurman és Evan Rachel Wood játsszák. Jellemző különben, hogy a két én természete annyira más, hogy egy ponton az is megfordult a fejemben, hogy a jelen Diana igazából Maureen, csak a barátnője halálába annyira beleőrült, hogy Diana életét éli tovább. (Ez is inkább tetszett volna, mint amit a film készítői írtak a végére.)
Egyszer kibírtam, de többet biztosan nem nézem meg. A vége nagyon nem jött be.
Szemvillanás alatt - 5/3 leginkább a két főszereplőnő miatt elnéztem, de a végére zavarosabbá vált a kelleténél.
A teljesség igénye nélkül. Egy annyira jó színészről beszélünk, aki olyan rutinosan választ szerepet, hogy 20-as listát is simán tudnék írni. Ez inkább a kedvenceim gyűjteménye.
5: Angyalok és démonok - megjegyzem, ezt inkább a regény miatt vettem ide, azt imádtam, a filmet nem annyira. Viszont, Langdon professzor a színész ikonikus karaktere. Egy szimbólum kutató, aki
ebben a részben egy pápaválasztás és az illuminátusok sötét titkaiba nyer betekintést.
4: Egyik kopó, másik eb - a kutyás komédia, aminek a végén garantáltan sírni fogsz. Már milliószor láttam, de még mindig bőgök. Hősünk Scott Turner nyomozó, akinek megölik egy barátját. Az egyetlen szemtanú az öreg kutyája, Butch, akit Scott magához vesz. A kezdeti nehézségek után az eb a legjobb barát címet is elnyeri.
3: Apolló 13 - Houston, valami baj van. Ismerős? Valószínűleg innen. Egy csapat úrhajós küldetésre indul, de egy meghibásodás miatt nem jutnak messze. Megindul a hajsza, hogy valahogyan kitalálják, hogy hozzák le őket élve. Feszült percek lent és fent is. Hanks egyike a három fős
legénységnek.
2: Philadelphia - a másik Oscar-díjas alakítása. (1-es pontnál a másik.) Hanks egy homoszexuális, AIDS beteg ügyvédet alakít, akit elbocsátanak, amikor kiderül az állapota. Ő pedig perre megy ezért - olyan színésztársakkal, mint Antonio Banderas és Denzel Washington. Emberi dráma és tárgyalótermi izgalmak.
1: Forrest Gump - a nagy klasszikus, Oscar-díjas remekmű. Forrest nem túl okos, de az anyja nem hagyja, hogy ezért bármivel is rosszabbnak érezze magát. Kalandos élete alatt belefér, hogy teniszbajnok legyen, vagyont gyűjtsön horgászattal, jeleskedjen a háborúban, fusson vagy füvet nyírjon. A háttérben pedig ott van a Nő, Jenny, élete szerelme, akivel rendszeresen keresztezik egymás útját, és egyszer még a boldogság is rákjuk találhat.
Bankrablós, átverős, játszmás.
A bank nyit, és egy fontos ügyfél érkezik. Olivér az egyik leggazdagabb ügyfél, és most megszüntetné a számláját. Hárman vannak bent: az ügyintéző, Eszter. A biztonsági őr, Péter, aki Eszter párja is egyben. Valamint a főnök, Tamás. Hamarosan azonban újabb fél érkezik: egy rabló, aki a páncélszekrényt akarja kipakoltatni. Fegyvert fog Eszterre, míg Péter kintről telefonál. Tamás magukra zárja a bankfiókot, és Olivér Péterrel lefegyverezi a rablót. A pisztollyal azonban Olivérnek saját tervei vannak – Tamással félrevonulnak, és kiderül, igencsak közelről ismerik egymást, és ez éppen egy árulás. Közben odakint Péter is rádöbben, hogy Eszter ismeri a rablót, és nekik is megvolt a maguk terve. Ahogy a pisztoly egyik személytől kerül a másikig, kiderül, hogy mindenkinek megvolt a maga piszkos kis terve, melynek a végcélja a meggazdagodás volt. De ki marad talpon, és kié lesz a pénz?
Feszes kis film lett a Patthelyzet, amit most egyszerre érzek előnyének és hátrányának is. Hajlok inkább a jobb felé, de elsőre majdnem annyira fogtam a fejem közben, mint amikor a Tenet című filmet néztem. (Ok, messze nem olyan okos film, és összerakni is könnyebb ezt a bankrablós sztorit, de az érzet hasonló volt.)
A legnagyobb baja az, hogy annyira gyorsan történnek az események, és annyi a csavar, hogy nehéz követni, ki kit ismer és hogyan akarta átvágni. Elsőre fel sem fogtam, hogy ki milyen csalásban van benne. Azért ahhoz elég nagy szerencse/szerencsétlenség kell, hogy két-három ilyen terv ugyanazon a napon lépjen működésbe. A végére azért összeraktam, hogyan jöttek sorba az események, ki kit ismert és hogyan alakult ki a játszma. Azért Roy szerepe még nem teljesen tiszta, az Olivér – Tamás átverés minimum tripla átverés, de most nem is akarok ezzel foglalkozni. Talán ezt kicsit jobban tisztázni lehetett volna, de a lényeg lejött.
Mert attól pörgős és leköt, hogy nincs egy percnyi pihenő sem. Alig több egy óránál a játékidő, és ez alatt mind az 5 karakter megkapja a maga nagy átverését és történetét. Ezek halmozódnak is, és figyelni kell, hogy értsük is, ne csak lássuk az eseményeket.
Költséghatékony, és jól is működött a zárt tér. Egyetlen helyiségben játszódik az egész film, a bankban. Ez jelent két szobát, a fogadóteret és a főnöki irodát. Van köztük egy folyosó, és nyílik innen WC és a széf. Kicsi, átlátható, és megadja a filmnek a feszültséget a bezártság. Nem mindig díjazom az ennyire beszorított filmeket, de itt így kellett és működött is.
A karakterek a titkos indítékaikkal folyamatosan alakulnak, nem is merek érdemben beszélni róluk, mert ehhez egy-egy csavart le kellene lőni. Maradjunk annyiban, hogy senki sem pont az, aminek látszik elsőre. Nem lesznek többdimenziósak, de abban volt poén, ahogy mindenki tervet szövöget, és benne van valami sötét bizniszben. Mondhatni, antihős mindenki, így sajnálni se nagyon lehet senkit, de lehet választani, ki szimpatikus, kinek drukkolunk. Itt jön képbe az eye candy faktor – mert nem véletlen a szereposztás sem ilyen szemszögből. Az ember hajlamos a szépeknek drukkolni, és vajon ki jut a filmben révbe?
Az 5 főszereplőből hármat is ismertebb színész játszik. Kálloy Molnár Péter remekül hozza a figuráját, simán megszavaznám a film legjobbjának, ezt azért nem teszem meg, mert végignéztem a filmet, a stáblistát is. Ami alatt ő énekel. Maradjunk annyiban, színészként messze többre értékelem. Szabó Erika szimpla eye candy. Szalay Bencén sokáig gondolkodtam, honnan ismerős. A végén aztán leesett, és így kaptam még egy poént. Ő játszotta a viszkist. (Különben az ő esetében is van eye candy faktor.)
Szórakoztató film, így tanulságot meg ne is keressünk!
Ebbe-abba bele tudok kötni, de nem volt egy rossz élmény a film. Sőt, azt is merem mondani, hogy még tetszett is.
Patthelyzet - 5/3,5 jókat mosolyogtam rajta, annyira „mindenki átver mindenkit” típusú film. Nagyon az.
MOZI:
DVD:
Menekülő, családi konfliktust rendező, meteoros.
John és Allison Garrity igyekszik rendbe hozni megromlott házasságukat, elsősorban a fiuk, Nathan kedvéért. Partit adnak, ami egybeesik a Föld felé közeledő meteor érkezésével. Senki nem volt felkészítve rá, mi várható. Az első becsapódás, a hatalmas lökéshullám tudatosítja az átlagos emberekben is, hogy kihalással fenyegető esemény közeledik. John mobilja jelezni kezd – ő a családjával ki lett választva a bunkerbe szállítandó emberek közé. Felpakolnak, és elindulnak. Nathan inzulinja azonban a kocsiban marad, John visszasiet érte és közben a katonák észreveszik, hogy a gyerek cukorbeteg. Szigorú szabály van, hogy csak egészségesek utazhatnak. Allison az apjához igyekszik a fiúval, míg John siet utánuk és közben hall még egy gépről, amivel el lehetne jutni a grönlandi menedékbe. De előbb rá kell bukkannia a családjára, és túlélnie, amit az út elé sodor.
Fel kellene írnom, támadt még egy lista ötletem. Meteoros filmekről. Érdekes, melyik hogyan közelít ahhoz a témához, hogy jön a meteor, nincs mit tenni, szembe kell nézni az elkerülhetetlennel. Az Armageddon történetében egy atombombával indultak vadászni. A Deep Impact ehhez a filmhez hasonlóan egy bunkerbe jutásról, a menekülésért küzdésről szólt. De volt olyan is, ahol csak megkapaszkodtak egymásban, és várták, hogy vége legyen.
A Greenland inkább akciófilm, mint katasztrófafilm. A legnagyobb része arról szól, hogy a Garrity család rohan a menekülésért. Változatos, mi mindent kell túlélniük. Van, hogy a kisebb meteor darabok elől rohannak menedékbe. Van, hogy a túlélést jelentő karkötőikért akarnak végezni velük. De a megbolondult emberiség is bőven állít akadályt eléjük. Ezek mellett már eltörpül a pár kapcsolati gondja.
Talán nem is lep meg senkit, hogy ennek rendezése szépen magától megoldódik. Ahogy az életükért és a gyerekért futnak, mindkettőben tudatosul, hogy a család a legfontosabb. Már nem keresik a múltért a felelőst vagy a hibást, csak összekapaszkodnak, és ráébrednek, hogy szeretik egymást, és együtt fogják túlélni vagy belehalnak. Annyira kicsinyes is lenne megcsalásról vitatkozni, amikor egy hatalmas meteor készül letarolni mindent a bolygón.
Azért Allison apját bírtam, aki még ebben a helyzetben is képes kiosztani a vejét. Éles is a váltás, ahogy az egyik percben szinte leszúrja a szemével, a másikban meg neki adja a kocsiját és a puskáját is, hogy védje meg a lányát és az unokáját. Ahogy mondtam, elsősorban akció, és érzelmi tetőpontokra nem sok időt hagynak.
Az is mutatja, hogy inkább akció, mint katasztrófafilm, hogy a világ pusztulásáról csak egy bevágást kapunk, azt is a film végén. Pár kiégett várost mutatnak meg, egy-egy képben. Sidney felismerhető volt az operaház miatt, de a többin csak fogtam a fejem. Érzékeltem, hogy van ott egy-egy jellegzetes épület, amiből fel lehetne ismerni, de annyira szétégve, hogy mire a formáját kivettem volna, már ugrott is a kép.
Kevés látványelem volt benne a meteor kapcsán. Többször a meteor hulláshoz nyúltak, ami mindig nagyon hasonlóan nézett ki. Sok a robbanás benne és a futás, vagy az autóval menekülés valami elől. A végére untam is, és vártam, hogy végre valami más történjen.
Érzelmileg a végét nyomták meg, amikor már nem igazán tudnak mit tenni, csak várnak és egymásba kapaszkodnak. A pilóták önfeláldozása sem véletlenül került oda a végére.
Akciófilmes vonás az is, hogy értelmet nem szabad keresni benne. Ugyanolyan reménytelen egy meteoreső elől elvezetni, mint a kitörő vulkán elől a 2012-ben, de az ilyen filmekben megoldják. Azt meg már meg sem próbálom érteni, hogy egy heti inzulin adaggal hogyan élte túl Nathan 9 hónapig a Föld alatt.
Ha az agyad kikapcsolódik, egyszeri mókának elmegy, de nem egy maradandó alkotás.
Greenland - 5/3 néhol látványos, de meseszerű akciófilm, ami hol érzelmes, hol izgalmas akar lenni.
Kihallgatós, igazságot kereső, trükkös.
Amint a vádlottat behozzák kihallgatásra, az óra pörögni kezd. Amint elkezdik feltenni a kérdéseket, pár percük van, hogy vádat emeljenek vagy hagyják távozni a vádlottat. Egy külön csapat feladata, hogy megszerezzék a vallomásokat. Most a csapatban is akad feszültség: visszakerült Paul közéjük, akinek korábban kapcsolata volt a főnöknővel. Ezt nehezen viseli a csapat egy másik tagja, aki rég reménytelenül szerelmes Natalie-ba. De az ügyek nem várhatnak. Dr. Edgar Fallon nevelt lányát meggyilkolták, és a vizsgálat kimutatta azt is, hogy a 14 éves lány már szűz sem volt. A mostohája vitte versenyekre, sokat voltak kettesben. Ám ő nem beszél. Stacey összehúzta a húgát egy férfival, akiről kiderült, hogy erőszakos és veri a nőt. A férfit megmérgezték: vajon melyik nő, és milyen történet van még a háttérben? De van egy sofőr is, aki illegális bevándorlókat csempészett az országba. A kamiont lerajta valahol, és ha nem mondja el, hol, a benne levők meg fognak fulladni.
A Netflix érdekes koncepcióval kezdett meg sorozatokat. Kihallgatásokat mutatnak be, de különböző országokban. Eddig van angol, német, spanyol és francia szezon. A kezdetnek az angolt választottam – egyelőre csak ennek van 2. évada, így tudok tenni egy keretes kirándulást. Elindulok az angoloktól, és a végén oda fogok visszaérkezni.
Az első évad három esetet mutat be. Mind más, és mindnek másként releváns története van. Nem elszállt és valótlan ügyekben nyomoznak, hanem sajnos olyasmikben, amelyek akár meg is történhettek volna.
Közös pont, hogy kötött az idő. Amint megkezdik a vallatást, az óra pörög, és amint letelt, vádolni kell vagy elengedni. A felépítés is közös: az egyik nyomozó, esetleg kettő bent van a vádlottnál, a többiek a tükör mögül figyelik az eseményeket, és vannak bizonyos trükkjeik, melyekkel tudnak segíteni. Lett ebben az évadban úgy megoldás, hogy a kint levő ugrott be segíteni vagy éppen lett egy fontos meglátása.
Érdekes volt az is, mennyire rákészülnek ezekre a kihallgatásokra. Nem random történnek, hanem van egy stratégia. Egy olyan akad, amit krimikből mindenki ismer: a jó és a rossz zsaru technika. De itt ennél bonyolultabb konstrukciókat is láthatunk. Amit azért durvának találok, és valahogy rossz érzés, hogy a kihallgatónak joga van hazudni is. Így előfordul olyan is, hogy egy egész kitalált kastélyba vezetik be a vádlottat, hogy rávegyék, mondja el a történetét. Értem, miért van ez, de akkor is rossz érzés nézni, ahogy blöffölnek és mintha csalnának. A cél persze nemes, de mi van, ha egy ártatlant kergetnek így csapdába? Mondjuk, ez a három nem olyan eset.
Jó a dinamikája, amikor ott ülnek és az idegeken is múlik, ki kerül ki a beszélgetésből nyertesen. Feszültség van benne. Csak éppen a játékidő nem elég, hogy valóban izgalmas lehessen. Ez nem az a krimi, amiben nyomoznak, ezt is meg kellett szoknom. Itt már minden megtörtént, a nyomozóknak megvan az elmélete, csak a vallomást kell megszerezni.
Az időt rabolja, hogy a háttérben azért magánéleti szálakkal is játszanak. Jelezni kell, hogy a nyomozók is emberek, és milyen problémákkal küszködnek. Ha hosszabb lenne egy rész, rendben is lett volna, így viszont sok megkezdett történet bonyolódik csak félszavakkal.
Ami viszont nagyon eladta az angol évadot: a 3 részből kettőbe olyan vádlottat hoztak, akikért simán megéri leülni az évad elé. David Tennant gyakorlottan játszik rosszfiút, és Hayley Atwell is odatette magát. Ebben a sorozatban a vádlottnak van lehetősége nagyot játszani, és az angoloknak vannak is hozzá színészeik.
A témák pedig sajnos olyanok, amelyek nagyon is problémák. Családon belüli erőszak, az illegális bevándorlók kérdésköre – nem véletlenül kaptak 2. évadot is az angolok.
Criminal: UK - 5/3,5 az alapok működnek, csak kicsit rövidnek érzem a 40-45 percet egy rész számára.
- Manhattanre leszáll az éj
Sean megnyeri a tárgyalást, és a főnöke nevezi magát újra államügyésznek. Ám menet közben rohamot kap, kell egy helyettes. A párt úgy dönt, Sean lesz a helyettese. Meg is indul a kampány, és jól állnak. Nagy esély van, hogy megválasztják.
Közben felvezetik neki, hogy korrupt rendőrök ellen kell eljárást indítani. Benne van, gyűlöli a korrupt rendőröket. Csak éppen közben kiderül, hogy az ő nagy ügyében is nagyban benne volt ez a faktor. Jordan nem hazudott a tárgyaláson, amikor állította, hogy a fél rendőrséget lefizette, és azért vonultak ki ellene annyian, mert meg akarták ölni. Az apja társa is köztük volt - mivel Sean nem falazna neki, öngyilkos lesz.
Ha ez nem lenne elég, az örege is bevallja, hogy csalt. Meghamisította a házkutatási engedélyt, ami egy napja lejárt.
Sean már éppen összeomlana, amikor telefont kap. Az apja elment egy bíróhoz, hogy feladja magát - így a fia nem kerül botrányba. A bíró ott helyben megírja és visszadátumozza az engedélyt. Sean így is rosszul van: lehet így ügyész? A volt főnöke mondja neki, lehet. Ez a munka ilyen.
A végén Sean, mint beiktatott ügyész, fogadja az új gyakornokokat és mesél nekik a szakmáról.
- Summer of 84
A srácoknak lesz igazuk, a szomszéd rendőr a keresett sorozatgyilkos. Megvan a bizonyíték is, így végre hisznek nekik. Megindul a hajsza a férfi után.
Neki még sikerül majdnem végezni a kölykökkel. Az nem jön be, el kell menekülnie, de megígéri, nem felejti el őket, és egyszer visszajön leszámolni velük.