Minden napra egy film

Minden napra egy film

Midway

2019. november 19. - BBerni86

Háborús, történelmi, hőssé válós, visszavágós.11_19midway.jpg

Parádéra készültek aznap, az emberek vidámak voltak. A feltűnő japán gépek ellen nem is tudtak mit tenni: Pearl Harbor hamar lángba borult – az amerikai flotta vesztesége emberben és eszközben is hatalmas volt. Új főparancsnokot neveztek ki, és Nimitz eltökélten haladt a célja felé: visszavágni, győzni, ha minden téren hátrányból is indultak. Layton, a hírszerző tisztje az előző érában hagyta, hogy figyelmen kívül hagyják. Nimitz azonban figyel rá, és együtt képesek szembemenni a washingtoni hibás döntésekkel is – ha rajtuk múlik, nem lesz még egy Pearl Harbor. Rájönnek, hol lesz a következő támadás, és csapdát állítanak. A fronton pedig olyan hősök néznek szembe a túlerővel, mint a forrófejű Dick Best vagy a szabályokat jobban követő, de Besttől tanulni is képes McClusky. A gondos tervezés, a katonák hősiessége is kell, hogy Midway fordulópontot jelenthessen a fronton.

Mivel európai nép vagyunk, a II. világháború itt elsősorban az európai frontot jelentette. Az ellenség a nácikat takarta. Ha itt készítenek háborús filmet, az nagy valószínűséggel ezen a fronton játszódik. Ha olyan filmet keresünk, ami a csendes-óceáni harcokat mutatja be, amerikai film mellett fogunk kikötni.

A Midway is ilyen – elindulunk a háború előttről, amikor már voltak jelei annak, hogy az Államok nem fog tudni semleges maradni egy esetleges világháborúban. Japán szigetország, forrásokra van szüksége. Mégis, Pearl Harbor megtámadása iszonyatos sokk volt az egész országnak. Tetszett is, ahogy a film vissza tudta adni, mekkora pofon volt ez a vezetőségnek.

Innentől kezdve azt látjuk, hogy jutott el addig az amerikai flotta, hogy képesek voltak megfordítani a háború menetét Midwaynél. Átváltunk egy sok tekintetben hagyományos, hőssé válós opusba. Ahol az amerikai eszmék, a mutatott szereplők mindegyike hőssé magasztosul. Ahol kb. olyan szinten szuperek a karakterek, mint a Bosszúállók. Csak éppen nekik nincsenek olyan képességeik meg fegyvereik, mint Thornak és Vasembernek.

Ahogy az amerikai hősöket a cselekmény megmutatja, kiemeli, ismerős lesz azoknak, akik szeretik az olyan régebbi filmeket, mint az Armageddon. Mert itt nem hús-vér embereket mutatnak, hanem nagybetűs Hősöket. Akik feláldozzák maguk, akik kitartanak és küzdenek, akik messze jobbak az átlagnál. Én szerettem ezeket a filmeket, így most is jól szórakoztam. Aki viszont drámát és a történelem sötétebb fejezeteit is várja, nem fogja bírni.

Szórakoztató film a Midway, annak minden kellékével. 3-4 hős útját követi a győzelemig. A vezető, a kém, a pilóta, a hű feleség otthon. Közben egy-egy epizódban hősi tettek jönnek másoktól. El vannak szórva a filmben idézhető egysorosok és humor is. Nimitz nagy kedvencem lett a filmen, neki rengeteg jó beszólást írtak. Valahogy kétlem, hogy az igazi is ilyen aranyköpésgyártó lett volna, de filmen tetszett.

Korrekt a casting. Ed Skrein nem egy Shakespeare színész, itt elmegy. Azért kínos, hasonlóból kevesebb eszközzel Tom Hardy mennyivel többet ki tudott hozni. Különben a stábban rutinos öreg rókák, mint Harrelson és ifjoncok, mint Keean Johnson is jelen vannak.

Látványos is lett a film – a csaták általában untatnak, itt lekötöttek és mutatósak is.

Nem egy új Dunkirk, de attól még szerettem. A Pearl Harbornál messze jobb lett.

 

Midway - 5/4,5 látványos, tele van jó színészekkel, jól mesél történetet és még a patrióta hang is bejött.

https://www.youtube.com/watch?v=BfTYY_pac8o

5 film, amit látnod kell

Tini Shakespeare

f5_24.jpg5: West Side Story – Shakespeare: Rómeó és Júlia. A helyszín majdnem napjaink, pár évtizeddel korábban Amerikában. Ahol utcai bandák feszülnek egymásnak. Ahol a lengyel szülőktől származó Tony már kiszállt, de a barátai miatt még megvan a kapcsolat. Aki beleszeret a Puerto Ricó-i Mariába. Sok zenével, tánccal, és az eredetitől eltérő véggel.f4_26.jpg

4: O – Shakespeare: Othello. Egy drága magániskolában egyetlen fekete diák van, Odin, vagyis O. Ennek ellenére ő az iskola királya: ösztöndíjas, nagyon tehetséges kosaras, aki az igazgató gyönyörű lányával jár. A legjobb barátjának hitt Hugo féltékeny rá, és tervet sző, hogyan okozza Odin f3_27.jpgvesztét.

3: Micsoda srác ez a lány – Shakespeare: Vízkereszt. Viola és ikre, Sebastian új iskolába kezdenének. Csak éppen Seb inkább elmegy egy fesztiválra, így a lány kénytelen a bátyja bőrébe bújni, hogy ne legyen botrány és így járhat az iskola football csapatába is. Az életét nem könnyíti meg, hogy kezd beleszeretni a szobatársába, aki egyben a csapatkapitánya is, míg ő a lánynak tetszik meg, akibe Duke hiszi, hogy szerelmes.

2: Rómeó + Júlia: Shakespeare: Rómeó és Júlia. Ami azzal lett világhírű, hogy csak megjelenésében mai. A f2_27.jpgtörténet, a párbeszédek az eredetiek. Luhrmann Amerikába, Verona Beachre helyezte a cselekményt, kard helyett pisztollyal írtja egymást a két család. Sztárt f1_23.jpgcsinált DiCaprióból, klasszikusak lettek a zenéi is – mai az is – a lovag és az angyal jelmezbáli ruhák, az akváriumos jelenet meg minden lány retinájába beégett anno.

1: 10 dolog, amit utálok benned – Shakespeare: A makrancos hölgy. A gimi legnépszerűbb, legszebb lánya Bianca. Balszerencséjére hiába randizna vele bárki szívesen, otthon kell ülnie, mert apja csak akkor engedi el, ha a nővére, Kate is randizik. Ám Kate az iskola réme. Az új diák, Cam ezért cselhez folyamodik: az iskola fenegyereke, Patrick fel lesz bérelve, randizzon a lánnyal. Arra nem számítanak, mi van, ha a zsák foltjára talál. Már a szereposztás miatt is érdemes megnézni, de a történet is vicces, aranyos, romantikus. Kár, hogy Ledger halála óta nem tudom olyan boldogan nézni, mint korábban…

Amerikai állatok

Egyetemistás, rablós, tervezős.

Az egykori barátok, Warren és Spencer egy beszélgetés alkalmával érdekes témát találnak, Az egyetem könyvtárában milliókat érő könyvek vannak, a zárt részlegen. Alig őrzik őket. Warren fejéből nem megy ki a gondolat, hogy ezzel kellene valamit kezdeniük. Mi lenne, ha megszereznék a könyveket? Miközben igyekeznek orgazdát találni, a rablásra filmekből és regényekből igyekeznek ötleteket meríteni. Közben rájönnek, ketten 11_18amerikai_allatok.jpgkevesen vannak. Beveszik egy korábbi barátjuk, majd az egyetlen gazdag srácot is, akit ismernek, és akinek telik a menekülő autóra. Amikor a tervek készen állnak, bele is vágnak a nagy kalandba. Ám a dolgok nem úgy sikerülnek, ahogy azt magukban elképzelték.

Miért olyan nehéz jó heist movie élményre bukkanni mostanában? Itt egy újabb film, amiről azt hittem, majd jól szórakozom, aztán azért kellett küzdenem, hogy ne aludjak el rajta. Vajon elkészül valaha Az olasz meló folytatása? Mert attól tartok, nem holnap, és nem is holnapután botlok bele egy rablás/átverés szórakoztató történetébe.

Mi volt az Amerikai állatokkal a bajom?

A cselekmény annyira unalmasan van tálalva, hogy az kínszenvedés. Azt már ilyen filmek kapcsán nem egyszer megállapítottam, hogy egy rablás tulajdonképpen nagyon egyszerű. Trükkel vagy fegyverrel bemész, aztán viszed, amit akarsz. Utána eladni a lopott holmit, és a rendőröket elkerülni, az a nehezebb feladat. Itt a srácok a film nagyjában készülnek a könyvtár kirablására, aztán az egész tart vagy 5 percig és annyira szimpla, mint amikor valaki csokit lop a sarki közértben. Ok, talán annál egy fokkal bonyolultabb, de tényleg csak egy kicsivel. Süt róluk az amatőrség – noha viccesnek találtam, hogy filmekből merítettek ötletet, mit és hogyan kellene csinálniuk.

Bár ötletesnek találtam, hogy az igazi embereket, akik valóban elkövették ezt, is megszólaltatták, de zavaró volt a sűrűsége. Ha beilleszkedtem a történetbe, nagy valószínűséggel jött egy interjú részlet, és már megint kizökkentem. Arról nem is beszélve, hogy elsőre azon kattogott az agyam, hogy ez valóban a rabló négyes tagjai, vagy ez is csak egy filmes trükk. AHS: Roanoke érzet, csak jóval gyengébb kivitelben.

Újabb probléma: nem találtam szimpatikusnak egyik srácot sem. Most komolyan azzal akartak valami jelentőset tenni, feldobni magukat, hogy ellopnak egy madaras könyvet? Ennyi erővel terroristának vagy merénylőnek is állhattak volna. Annyira semmi értelme a rablásnak, és annyira ostobák az indokaik…

Tulajdonképpen a 4 srác alakítóiból 3-at bírok. Evan Peters és Blake Jenner azoknak a színészeknek a listáján is rajta van, akiket kedvelek. Itt azonban ez sem mentette a filmet, mert annyira ellenszenvesek voltak a karakterek. Leginkább Peters figurája, Warren. Legszívesebben megráztam volna, vagy a többiek helyében jól faképnél hagytam volna.

Látványra sincs benne semmi, amiért megjegyezném. Közben egy-egy háttérzene esetleg tetszett, de egy sem annyira, hogy dallamtapadásom legyen.

Összességében csalódás volt ez a film, pedig nem sokat vártam tőle. Mondjuk, sejthettem volna, hogy ilyen poszterrel nem ez lesz az új kedvencem…

 

Amerikai állatok - 5/2 a szereplőket tudtam értékelni, érdekes a formátum is, de a filmet nagyon untam.

https://www.youtube.com/watch?v=yAhruSwum1c

Utódok 3.

Rossz útra térős, varázslatos, új barátokat szerző.

Mal életében jól alakulnak a dolgok: a csapattal kiválasztják a következő gyerekeket, akiknek esélye van kijutni a 11_17utodok3.jpgszigetről, és beilleszkedni Auradon közösségébe, a hősök és leszármazottaik közé. Ben is nagy lépésre szánja el magát: megkéri a lány kezét, aki így Auradon királynéja lesz. Audrey hercegnő ettől teljesen kikészül: mindig is úgy érezte, neki kell a királynénak lenni. Ha Mal, aki Demóna lánya, elveheti tőle a koronát, Audrey Demóna varázspálcáját megszerezve a gonosz örvényére lép. Alvóvarázslattal támad a királyságra, Ben megörökli az apja átkát és szörnyeteggé lesz, míg Mal hazatér segítségért – egy erő veheti fel a versenyt Demóna pálcájával, Hadész parazsáé. Mal így szembe kell, hogy nézzen az apjával, majd rá kell jönnie, hogy akiket eddig gonosznak tartott, a szövetségesei lehetnek Audrey ellenében.

A Disney egyik tévés sikere az Utódok. Szépen épül is köré mindenféle biznisz: van baba, regény, mesesorozat, és három tévéfilm is. Ez a 3. rész, ami ott folytatja a történetet, ahol a 2. abbahagyta. Avagy, megint kell valami, ami elrontja a mesebeli idillt.

Az egyik szemem sír, a másik nevet. A helyzet az, hogy mindkét konfliktus erőltetett, és ha komolyan belegondolok, fájdalmas is. De megcsinálták úgy, hogy inkább szórakoztatónak éreztem minden gond ellenére.

1: Mal és Hadész. Most kiderül, ki a lány apja és bizony nem kis nevet választottak. Mondjuk, elképzelni nem tudom, hogyan kerül ebbe a mesevilágba Hadész, de ez legyen a legnagyobb bajom. Azért szerencsére Megara és Hercules gyerekeit nem tették be a szereplők közé… Mal, akinek eddig különben szó sem volt a másik szülőjéről – ahogy a többi gonosz sarjadék is csak egy-egy szülővel szerepelt eddig – most szenved attól, hogy az apja még kisbabaként elhagyta. Hadész most sem éppen mintaapa, de azért próbálkozik a maga módján. Sokat dobott ezen a részen, hogy jó közös dalt írtak nekik, és Hadész az egyik legviccesebb karakter a filmen. Ahogy a végén mutatja Ben királynak, hogy rajta tartja a szemét…

2: Audrey gonosszá válása. Annyira mese, és kiakasztó, amit Hadész is megjegyez. Gonosz lett, de mivel jónak született neki mindent elnéznek? Azt is értem, hogy miért lenne poén az, hogy Csipkerózsika és Demóna lányai szerepet cserélnek. Valahol mélyen tudom is értékelni az ötletet, csak Audrey nem lett gonoszan sem ijesztő. Egy sértett lány, akinek nem tetszik, hogy nem ő lesz a királynő. Hisztis, gyerekes, kifejezetten irritáló.

Azt nem is minősítem, a gonoszkodó dalához milyen béna koreográfiát kapott.

A zene és a tánc az, ami különben eladja a filmet. Igaz, nincs egy komolyan vehető musical szintjén, de egy Disney csatorna filmnek ilyennek kell lenni. Fülbemászó, dallamtapadásra alkalmas: az egyik számnak van egy olyan része is, ami abszolút a Thor: Ragnarök egyik vezérdallamát használja.

Ami viszont fájt: a giccses jelmezek sora. Még egy mesében is túlzás lenne az ilyen sok latex, szín és azok a láthatóan műanyag hatalmas ékszerek és koronák… még csak kísérletet sem tettek, hogy hitelesebb legyen.

Mindezek ellenére jókat mosolyogtam rajta, és lett dallamtapadásom is.

 

Utódok 3. - 5/3 a történetben akad némi ötlet, a zenék dallamosak, jó a tánc – de a külcsín… giccs!

https://www.youtube.com/watch?v=8jpvcD_LkK4

Peaky Blinders

1. évad

Kosztümös, bandás, rendőr – bűnöző játszmás.

Birmingham, az első világháború után. Az egykori katonák hazatérnek, köztük az alvilági körökben mozgók is. A Peaky Blinders banda a Shelby testvérek irányítása alatt van: a második fiú, Tommy, aki ténylegesen irányítja a dolgokat. Cigarettával, szesszel üzletelnek, de Tommy többre vágyik. A szerencsejáték üzletre, amihez két másik bandával is játszmáznia kell. Szövetségek és árulások játszmája indul. Közben a sikeres nyomozót, Campbell főfelügyelőt a városba helyezik. Egy láda fegyvert és lőszert elraboltak, a nyomok ide vezetnek. Titkon egy női ügynököt is hoz magával, aki Tommy kocsmájába épül be csaposként, de Grace egyre jobban őrlődik a kötelessége és a Tommy iránti érzelmei között.11_17peaky_blinders.jpg

Vannak olyan sorozatok, amit rég készültök megnézni, sokan dicsérik, de valahogy nem sikerült még sort keríteni rá? Nekem van ilyen bakancslistám. Rajta van a Breaking Bad, a Poldark és az Orphan Black is. A Peaky Blinders is, amit most elkezdtem – és már látom is, hogy hamar utolérem majd a BBC-t az öt évaddal.

Az első évad története elég egyszerű, egy klasszikus szembenállásra épül. Van egy karizmatikus és sikeres rendőr, aki egy hozzá hasonlóan nagyformátumú bűnözővel kerül szembe. Az ő kettejük közti alkuk és árulások tartják mozgásban a sorozatot, miközben látjuk azt is, ahogy Tommy menedzseli a bandát és a családját is. Csak 6 rész volt az évad, de emiatt sok-sok minden történet benne, roppant mozgalmasra sikerült minden epizód. Családi tiltott szerelemtől kezdve IRA tagok és kommunisták tervein át bandaháborúig volt itt minden.

BBC sorozat, így nem lep meg remélem senkit, mennyire korrekt a sorozat külcsíne. Nagyon erőteljes atmoszférája van a sorozatnak, kevés helyszínnel és egyetlen várossal sikeresen visszavisznek minket a VH után Angliába. A kosztümöktől kezdve azt utcaképekig jó volt nézni a sorozat részleteit.

Sok-sok jó karakterrel és személyes drámával operálnak. Szinte minden szereplőt ki lehetne emelni és elemezni: Arthur, aki névleg hiába a banda feje, az öccse mellett labdába se rúg. Ő még hinne az embereknek, sebezhető és azzal a tudattal kell élnie, hogy ő a gyengébb testvér minden tekintetben. Ada, aki beleszeret egy emberbe, akibe nem lenne szabad, de ő kész küzdeni érte a bátyjai ellenében is. Tommy, aki még mindig a háborús traumáktól szenved, miközben vezet egy lassan birodalommá érő bandát.

Tommy különben is izgalmas figura: ő az, aki egyszerre jó és rossz is ebben a világban. Megvan a saját erkölcsi kódexe. Nagyon kemény kézzel tud uralkodni, de megvan benne a könyörület is. A sajátjainak segít, gyakran még akkor is, ha ezzel a saját szabályait szegi meg. Annak ellenére lehet kedvelni és drukkolni neki, hogy ő áll a törvény rosszabb oldalán.

A BBC színészeket is ügyes kézzel válogat. Cillian Murphy uralja a sorozatot, gond nélkül hozza Tommy kegyetlen és érzékeny oldalát, az erős bandavezért és az aludni sem tudó szenvedő egykori katonát. Sam Neil rutinosan a kemény rendőr, akinek lassan személyes ügy lesz a bandákkal leszámolni. Annabelle Wallis, akit gyengének éreztem mellettük. A csábító ír lány, a beépített rendőrnő szerepében sem hiteles.

Ez az évad tetszett, biztosan nézem tovább is, majd mesélek még Birmingham bandáiról.

 

Peaky Blinders - 5/4,5 korrekt a kinézete, érdekes a története és Cillian Murphy is remek. Hol a 2. évad?

https://www.youtube.com/watch?v=oVzVdvGIC7U

SpoilerZóna

Lidérces mesék éjszakája

1968, Halloween. Pár jó barát bosszút akar állni az idősebb Tommyn, aki egész évben piszkálta őket. Megdobálják a kocsiját, a gyűjtött fekáliát is a kocsijába dobják. Balszerencséjükre Tommy éppen Ruthtal randizott, aki felismeri az öccsét a kis támadók között. Tommy üldözni kezdi őket.

Chuck, Stella és Auggie egy autós moziba szaladnak be, bepattannak egy mexikói gyökerű fiú mellé. Ramón segít neki, valami tetszés kialakul közte és Stella között, így elköszönés helyett elviszik a helyi szellemkastélyba a fiút. Ott találnak egy titkos szobát, ahova a gazdag család a testileg más lányukat, Saraht rejtette. Stella rátalál a nő írta mesekönyvre, magához veszi és elsuttogja a szellemet hívó szavakat: Mesélj! Közben Tommy rájuk talál, 2_66.jpgmenekülni kell.

Stella otthon olvasni kezd a könyvből. Egy mesét talál egy Tommy nevű fiúról, akit az életre kelt madárijesztő üldözött a kukoricában, majd a végére maga vált az új madárijesztővé. Nem tudhatja, hogy a valóságban éppen megelevenedik, amiről olvasott.

Amikor Tommy eltűnésével szembesül, látja, ahogy a mesék valósággal írják magukat a szeme előtt, összerakja a történetet. Sarah szelleme írja a meséket, azokról, akik 3_65.jpgakkor a házban voltak. A horror mesék pedig megelevenednek, a belekerült gyerekek eltűnnek.

Auggie ebéd közben talál egy ujjat a pörköltben, majd feltűnik egy zombi, aki a lábát keresi. Elkapja a fiút és magával rántja egy más dimenzióba, ő is eltűnt.

Chuck nővére, Stella arcán lesz egy pattanás. Hiába próbálja eltüntetni, nem sikerül kinyomni sem. A bálra olyan nagy, hogy már a barátnői is rászólnak, csináljon vele valamit. Ahogy a mosdóban nyomkodja, 4_53.jpgegyszer csak megpattan a dudoron a bőr, és egy ízelt láb pattan ki belőle. Hamarosan kikelt pókok tucatja özönlik a sebből.

A srácok olvassák a könyvben, rohannak segíteni. Most időben érkeznek: Ruth életben marad, elviszi a mentő. Igaz, a megrázkódtatás miatt diliházba kerül.

Az idővel futnak versenyt. Ki kell találniuk, hogy nyugtassák le Sarah szellemét, mielőtt mindenkit elragad. A következő Chuck, akinek megelevenedik a rémálma egy vörös szobában a rá vadászó torz nővel. A nő bekebelezi, ő is eltűnik.

Stella és Ramón visszamennek a házba. Stella hívja Sarah szellemét, és elmondja, tudja, mi történt vele. Hogy a 1_59.jpgcsaládi malom mérgezte meg a vizet és vele a gyerekeket, Sarah végig ártatlan volt, csak segíteni akart. Ahogy leírja a vérével a történetet a könyvbe, a szellem megnyugszik és Ramón megmenekül, aki éppen küzdött egy szörnnyel.

Stella az apjával és Ruthtal annak a nyomába ered, az eltűnt fiúkat hogyan hozzák haza. Ramón nem menekül tovább, jelentkezik a sereghez, és a behívójának megfelelően kész Vietnámba harcolni.

Hazugságok világhálója

Zaklatós, testvéres, új életet kezdős.

Whitney egyre sikeresebb vlogger. Divatról, szépségápolásról és termékekről posztol. A több rajongóval és sikerrel azonban kényelmetlenségek is járnak: zaklatók, akik azt képzelik, ők lehetnének Whitney élete szerelme. 11_16hazugsagok-vilaghaloja.jpgEgy különösen erőszakos rajongó és a szülei váratlan halála egy autóbalesetben hazaviszi a lányt. A családi házba költözik be, és próbál szabadulni a zaklatótól is. Húga, Meghan mindenben támogatja. A szomszédban a lánynak új lakók vannak. Köztük Mike, aki beteg édesanyját jött haza ápolni. A fiatalok megtetszenek egymásnak, randizni kezdenek. De a zaklató nem tűnt el, újra egyre erőszakosabb és Meghan nem bízik a nővére életébe lépett férfiban. Nyomozni kezd Mike után, Whitney hiába próbálja leállítani.

Újabb esti tévéfilm, ami le sem tagadhatná, miért készült. Kitölteni a késő esti műsorsávot. Mozinak a közelébe sem jutott, és a tévében sem hiszem, hogy sokan meg akarják nézni. Az alapötlet még érdekes is lehetne, de a film hamar fullad unalomba és kiszámíthatóságba.

A cselekmény kapcsán végig az volt az érzésem, ilyet már láttam. Ráadásul ugyanígy, buta netes zaklatóval és buta történettel. Szinte csak annyi a különbség, hogy abban a csaj rendesen össze is jött a zaklatójával – Whitney itt nem ugrik fejest se kapcsolatba, se ágyba, csókig jut a férfival, aki már ennyitől is teljesen bekattan és mindenkit legyilkolna Whitney közelében.

Egyik szegmense se működik úgy a filmnek, ahogy kellene. Whitney elvileg sikeres oldalt visz, de szinte semmit nem látunk a munkájából. Egy videóját mutatják meg, ami nagyon semmilyen. Puszit oszt egy rúzzsal – és erre van igény? Különben egyszer mondja, hogy videót vág, de abból sem látunk semmit. Bocs, egyszer egy fotózásra is elmegy. A szakmai titkokat szeretem, de itt nem tudtam meg semmit. Még csak annyit sem, hogy honnan van pénze a nőnek.

A szerelmi szál nyálregényesen buta. Helyes fiú füvet nyír a szomszédban, a lány lehívja a buliba, amikor beköszön. Ott jókat vigyorognak, szemeznek, és már járnak is. Túl idilli, gyors – még nem is tudnak semmit egymásról, már kapcsolatba kezdenek. De nyoma sincs annak, hogy elemi vonzalom lenne közöttük, vagy annyira passzolnának.

A thriller – egyértelmű, ki a zaklató. Még csak arra sincs törekvés a filmben, hogy legalább kicsit tereljenek, vagy behozzanak egy másik karaktert, akire gyanakodhatnánk. Egy új ember van Whitney életében – akkor vajon ki zaklatja? Amikor lebukik, és már sejtetés sincs, akkor sem tesz semmi emlékezeteset. A két nő olyan könnyen elintézi, hogy utólag értelmét veszti, amennyire Whitney tartott tőle. Nincs veszélyérzet, semmi.

A karakterek üresek. Whitney az egyetlen, akiről valamit megtudunk. Nem is kedveltem senkit. Inkább ellenszenvesek voltak – Whitney nagyon. Már ott indult, hogy ki nem állhattam a haját. Ezzel a sötét szemöldökkel ilyen szőke haj? Ha már egyszer divattal foglalkozik, nem lehetett volna legalább arra odafigyelni, hogy ne úgy nézzen ki, mint aki kilószámra keni a festéket a hajára, és ennyire mű?

A film stílusa is fájdalmas. Néha annyira amatőrnek tűnik a kamerázás is… házi videós.

Nem tetszett, nem is ajánlom, még háttérfilmnek is fárasztó.

 

Hazugságok világhálója - 5/1,5 klisés és kiszámítható, ráadásul a főszereplő is kellően ellenszenves volt. Nagyon tévés.

https://www.youtube.com/watch?v=i-bYd1DscSA

The Rook

1. évad

Titkos szervezetes, emberfeletti képességes, nyomozós.

A nő magához tér, és semmire nem emlékszik. Londonban van, egy híd közelében. Körötte számára idegen emberek hevernek, látszólag holtan. Menekül, semmit nem értve. Saját magától kap egy üzenetet: tudta, hogy valaki törölni fogja az összes emlékét. Hagyott magának választási lehetőséget: visszamehet az életébe, vagy11_16therook.jpg elmenekülhet, és kezdhet valami mást. Mindkét verzióra kidolgozott terveket hagyott neki. A maradás mellett dönt, így megtudhatja, hogy a neve Myfanwy Thomas, aki Bártyaként dolgozik egy titkos szervezetnél, ahol különleges erőkkel bíró emberek dolgoznak az ország biztonságossá tételén. Egy áruló van közöttük, őt kell megtalálnia, miközben mindenki elől titkolja, hogy semmire sem emlékszik korábbról.

A Bástya magyarul is megjelent regény. Daniel O’Malley kötete, amit olvastam is, szerettem is. Ötletes volt, szerethető hősnővel, és érdekes képességű emberekkel. Gestalt megírva kifejezetten zseniális volt, de Myfanwy is a szívemhez nőtt. Ebből kifolyólag a sorozatot is vártam – most nagynak is érzem a csalódásom.

Egy sorozattól nem várom el, hogy szó szerint kövesse a regényt, amiből készült. Igaz, jobban örülök, ha ráismerek a kedvelt történetre, de ha okosan variálnak, akkor elégedett vagyok a változásokkal együtt is. A 100-ak erre jó példa, amiben eléggé eltértek a regényektől, és így a 2-3. évad még ütősebb is lett, mint az eredeti történet volt.

The Rook esete azonban más kategória. A változások nagyok, de azok nem szolgálták a történetet. Most klisés, az ötletesség hiányzott, ami megvolt a kötetben. Kémtörténetesebb, és Myfanwy karakterét is más irányba vitték fel. Nekem ő azért is tetszett, mert van képessége is, de az agya az igazi fegyvere. Itt meg… a végére olyan érzésem volt, hogy most átmegy kinti ügynökbe, aki a természetfeletti képességére fog támaszkodni.

Nagyon rühelltem, hogy mennyire előtérbe toltak szerelmi szálakat, amiket a sorozatba találtak ki. Myfanwy és Gestalt románca, röviden szólva is gyomorforgató volt. Nem értettem, egyáltalán mikor és hogyan, minek kezdtek el vonzódni egymáshoz. Arról nem is beszélve, hogy most akkor Myfanwy kavar az ikrek mindegyikével? Az egyiket csókolja, aztán lefekszik a másikkal, de a többiek is szeretőként viselkednek vele… jaj.

Ennél már csak az volt durvább, amikor a volt orvosa is képbe került. Annak a szálnak még annyi értelme sem volt, mint a Gestalt szerelemnek.

Kétségbe is estem, hogy lehetett egy jó történetet ennyire levinni kémtörténetes ponyva szintre. Aztán megláttam, ki dolgozta át a regényt sorozattá. Van tippetek? Soha nem jöttem volna rá. Stephenie Meyer – az alkonyatos írónő. Innentől kezdve nincs is kérdésem, miért kellettek ezek a buta és értelmetlen szerelmi témák a sorozatba.

Nem segített az sem, hogy nagyon nem tetszett Emma Greenwell, Myfanwy alakítója. Az ellenszenves külseje csak egy dolog, de a játéka is irritált. Nem tudja vinni a hátán a show-t.

Látványra is többet vártam. Nincs mondandója, a vége zavaros és nyitott is.

Akit érdekel ez a történet, jobban jár, ha beszerzi az eredeti regényt. Ez annak nagyon buta és kiforgatott verziója. Nem tetszett!

 

The Rook - 5/2 az eredeti történet szerelmesebb, butább kiforgatása. Még csak a színészek se tetszettek.

https://www.youtube.com/watch?v=wBt9ekH7OgA

süti beállítások módosítása
Mobil