Keresem a párom!
Emma Stone előfordult pár romantikus filmben is, de Oscart is egy románcért kapott. A képen látott színészekkel melyik filmben is voltak pár? (A happy end feltétel!)
Megoldás: Tovább!
Keresem a párom!
Emma Stone előfordult pár romantikus filmben is, de Oscart is egy románcért kapott. A képen látott színészekkel melyik filmben is voltak pár? (A happy end feltétel!)
Megoldás: Tovább!
Várost mentős, szerelmes, saját természettől szenvedős.
Selina visszatért Gotham polgárai közé, és újra sokat forgolódik Bruce Wayne közelében. Az egykori kapcsolat felmelegedni látszik, és mivel a Macskanő sem rabol, a férfi kész adni egy esélyt kettejüknek. Még Dick tanácsát is átgondolja, hogy mondja el a nőnek, ki van Batman maszkja mögött. Főleg, hogy Méregcsók manipulálta a nőt, és rávette egy rablásra. De nem Méregcsók az egyetlen, aki egy új játékos, Hush parancsának/fenyegetésének hála Gotham védelmezőjére támad. Joker és Harley, Madárijesztő, Rébusz, Fagy – kell is Macskanő támogatása, hogy rendet tegyenek az utcákon. Ám Selina lassan ráébred arra, hogy ő változik a férfi kedvéért, de fordítva nem történik így. Ám mielőtt ezt megbeszélhetnék, szembe kell nézniük magával Hush-sal is.
A DC Batman filmje csak nem akar elkészülni. Nem is tudom, min dolgoznak most? A Wonder Woman 2. jön majd, de különben nem hallani a készülő filmekről. Az utóbbi időben egy jelentős DC film volt, de klasszikus értelemben az nem DC film: a Joker. Az animációk annál rendszeresebben érkeznek.
Itt a legutóbbi Batman is, ami a Wonder Womannel ellentétben messze nem eredettörténet. A korábbi animációk cselekménye után játszódik, és több kis ponton is visszautal a korábban látottakra. Ahogy Lex Luthor Igazság Ligája tag lett, segít is nekik, de Batman még mindig próbaidősként kezeli és elég tuskó a modora is vele. Amikor Damian hazatelefonál, hogy ellássa pár apai jó tanáccsal az apját a randizásról…
Van humor ebben a történetben, ha nem is komédia. De kellenek ezek, sokat oldanak a komolyabb jelenetek hatásán, és bár nem komédia, de hangulatos, szinte azt mondanám, kellemes meseként maradt meg a fejemben a Hush. A kedves kis egysorosok meg utólag is mosolygósak… Alfred, aki nem akar egy szobanövény inasa lenni, kész.
A Hush történetszál is tetszett. Azzal, hogy Batman ellenfeleit küldi sorban harcolni, az univerzum sok-sok karakterét fel tudják villantani. Joker itt is élmény, legyen az utcán röhögcsélő eszelős vagy a börtönben Batman küzdelmét mozizó fegyenc. De itt van mindenki, talán kivétel nélkül a filmekből is. Ugyan a végjáték és a nagy leleplezés soványabb, de animációtól nem is várom a Sötét Lovag (Nolan) mélységeit.
Ami viszont nem jött be: a Batman – Macskanő társulás minden téren. Ez most nagyon ostobán hangzik, de Selina hajától rosszul voltam. A személyisége hagyján, jó harcostárs is, de utálom a Macskanő jelmezét és civilként a külsejét. Valahogy furcsa is volt szerelmespárként a bűn ellen harcolva látni őket. Annyira butának éreztem, ahogy Bruce mereng, elmondja-e a titkát, ahogy a nő reagál, majd a viszonyuk…
Ha már felemlegettem a ruhákat. Nem Macskanő külleme a legirritálóbb. Azt a díjat Méregcsók zöld dressze nyerte. Ahogy a The Boys évadában Starlight kiakadt azon, hogy mire való egy hősnek tornadressznek tűnő jelmezben mutogatnia a testét, ez igaz a gonoszokra is, még akkor is, ha ez rajzolt volt és nem élőszereplős. Nem bírom megállni: Bruce Wayne vágott szemformája is irritálta az agyam.
Bár a végére eluralkodott rajtam a mi nem tetszett érzet, összességében szórakoztató film.
Batman: Hush - 5/4 bár a Macskanő – Batman románc irritált, a sok feltűnő gonosz és az animáció humora ok.
Cím: A still believe
Készítők: még a rendezők is keresztény filmesek, nem is láttam még tőlük semmit. A szereplők között azonban van ismerős. KJ Apa, Riverdale és Egy kutya négy élete. Britt Robertson, sok-sok filmszerep, de a sztárság még nem jött össze. (Szerintem nem is fog.) Az izgalmas a szülők lesznek: Gary Sinise és Shania Twain.
Műfaj: romantikus, zenés
Cselekmény: Jeremy keresztény fiatalember, aki a zenéjéből szeretne megélni. Éppen elkezdi a dalszerzést, az ismertebbé válást, amikor találkozik Melissával. Végzetesen egymásba szeretnek, és fiatal koruk ellenére össze szeretnének házasodni. Ám nem jut nekik sok boldogság: Melissa rákban haldoklik, heteik, legfeljebb pár hónapjuk van.
Várható megjelenés: 2020 tavasza angolul, magyarul majd kiderül. Nálunk az ilyesmi inkább csak DVD-n jelenik meg.
Miért várós?
Életre kelt horror mesés, szellemes, menekülős, gyerekcsapatos.
Halloween – Mill Valley gyermekei életkortól függetlenül készülnek az ünnepre. Pár kiskamasz az őket terrorizáló nagyobb fiúkon akar bosszút állni. Megdobálják a kocsijuk, amiért menekülniük kell. Egy most érkezett srác, Ramón kocsijába rejtőznek el, majd hálából elviszik a helyi szellemkastélyhoz. A várost alapító család kúriája volt, akik egy malomból szerezték a vagyonuk. Volt azonban egy torz lány a családban, akit elrejtettek a világ elől. A legenda úgy tartja, a bezárt Sarah meséket suttogott a falon át az arra járó gyerekeknek, és a halálba kergette őket. A család is eltűnt, csak a ház áll már. Stella egy titkos szobában rábukkan Sarah könyvére, és kéri, meséljen. Mire feleszmél, a könyv vérrel egy történetet kezd írni, ami megelevenedik. Sarah sorra eljön a házában járt srácokért a meséken át.
A gyerek horrorokat kedvelem, bár nem sok készül belőlük. A Libabőr volt ilyen, és Az első részét is részben ide tudnám sorolni. Most pedig itt van a Lidérces mesék éjszakája, ami nem véletlenül Halloween környékén vált nézhetővé. Cselekményében, külsőségeiben is ehhez az ünnephez áll közel.
A történet akár klisésnek is tűnhet: már a Múmiában is megmondták, hogy nem szabad felelőtlenül ijesztő helyen talált könyveket olvasgatni. Csak itt nem Imhotep szabadul el, hanem Sarah szelleme éli ki magát történetmesélésben. A film cselekménye ettől kezdve a horrorok alapfelállását követi: a gyerekek igyekeznek minél többet megtudni Sarah életéről és az átokról, amíg még életben vannak. Nyomozgatnak, Sarah lecsap és menekülnek, nyomozgatnak, Sarah lecsap és így tovább.
A krimis vonalon látszik leginkább, hogy ez gyerektörténet. Egyszerű, szinte minden a gyerekek kezébe pottyan. Nem is ez a lényeg, hanem a megelevenedett mesék, amelyekkel lecsap az áldozataira a szellem.
Hangulatában nem egyszer eszembe jutott róla a Rémségek könyve – igen, még egy könyv. Abban városi legendákat gyűjtöttek össze, és a kedves gyilkos elkezdte megvalósítani őket. Ebben a leírt történetek válnak valósággá. De ebben is akadt olyan, ami már szinte folklór, ha nem is városi legenda, de horror motívum igen. A kukoricaföld és a madárijesztő…
Közben próbálták a főszereplő lányt, Stellát egy kis magánéleti drámával is fűszerezni. ez azonban nem sikerült jól. Elveszett a történetben, és nem is volt indokolt, hogy olyan bűntudata legyen az anyja lelépése miatt. Az a szál nem hiányzott volna. Ahogy az sem, hogy látványosan tetszett Stella és Ramón egymásnak. A lány kinéz 12-nek, a srácot meg besorozták, vagyis 18 év feletti – ha nagyon nem is néz ki annyinak. Inkább bele se mennék, miért lennének ők ketten rossz párosítás. Hála égnek nem is erőltetik ezt a szálat.
A horror elemeket és az ijesztő légkört annak ellenére sikerült megteremteni, hogy a szörnyek úgy néznek ki, ahogy. Volt, hogy el sem akartam hinni, hogy valóban csak ennyi a kinézete. Van egy olyan, ami a jó pár évtizedes szellemirtókban is ciki lett volna. (Hasonlít a habcsók emberre, csak jóval bénább.)
Kalandos, nem látvánnyal ijesztő, akár gyerekekkel is nézhető családbarát horror. Bár messze nem hibátlan, korrektnek éreztem. Elszórakoztatott – az igénytelen szörnyek ellenére.
Lidérces mesék éjszakája - 5/4 bár a szörnyek külleme rémes, a film hangulatosra sikerült. Szerethető gyerek-horror.
Eredetileg sorozat volt, majd film készült belőle. Tom Cruise annyira szereti, hogy már a nagyon sokadik résznél tartunk.
De mi az, ami változatlan? Tomon kívül.
A főtéma a zenében! Alan Silvestri dolgozta át az első filmben a sorozat dallamát.
Tévéműsort készítős, jobb emberré válós, munkahelyi.
Katherine Newbury legenda a szakmában. Több mint 20 éve fut a beszélgetős műsora, rengeteg díjat nyert az évek alatt. Most azonban azzal kell szembenéznie, hogy a csatorna igazgatónője lecserélné. Ha meg akarja tartani az állását, el kell érnie, hogy megint szeressék őt és műsorát az emberek. Ehhez az írócsapat megreformálásán át vezet az út. Kiadja, hogy vegyenek fel egy nőt is a csapatba. A szerencse Mollyra mosolyog rá, aki egy gyár minőségellenőrző osztályán dolgozott eddig. A tévében is az ottani módszereket kezdené el alkalmazni, de egy munkatársa tanácsára inkább írni kezd, és a munkáján keresztül mutatja be, mint változtatna. Miközben egyre jobban beilleszkedik, Katherine életének kritikus pontjait is egyre jobban megismeri és igyekszik segíteni a nőnek.
Magyarországon nem lettek népszerűek a beszélgetős műsorok – a Mónika Show és társait nem értem ide! Azok szemét műsorok, nem komoly show-k. Egy-egy próbálkozó akad, de közelében sem vagyunk annak, ami pl. az Államokban meghonosodott.
Így abból a szempontból is érdekes lehet ez a film, hogy egy olyan műfajt hoz közelebb, amit nálunk nagyítóval kell keresni a műsorújságban. A Newbury talk show ebben a filmben egyszerre akar releváns lenni, amiben közélettel és aktuális kérdésekkel is foglalkoznak, miközben népszerűnek is kellene lennie. Kifejezetten izgalmasnak találtam, ahogy a magas és a szórakoztató tartalmakat igyekeztek egy-egy műsorba beletenni.
Szeretem az olyan filmeket, ahol egy alkotói folyamatot mutatnak meg, és ez olyan volt. Ami a fotelből ülve egy könnyed, humoros megjegyzésnek tűnik, valójában komoly munka és próbák eredménye. A spontán ötletek és beszólások ritkák. Amit egy ember szellemességének lehet kívülről gondolni, egy egész írói stáb munkájának eredménye. Itt is, egy nő mögött van közel 10 ember, akik szövegeket írnak neki.
Az egésznek a hangulata és a folyamata tetszett, azt már nem tudom írni, hogy a mutatott témák és poénok is bejöttek volna. Az első poén, amit Molly írt, nem is értettem. Ok, politikai, de akkor se kellene ennyire érthetetlennek lennie.
A karakterek többsége szimpatikus volt. Molly egy energiabomba, csupa pozitív energiával. Általában annyira fárasztanak az ilyen napsugaras emberek, de őt egészen jól viseltem. Az írógárda közül Tom és Charlie kapott még több szerepet, de ők már fele annyira sem voltak kidolgozva, mint Molly. Ami viszont nagyon ledöbbentett: lehet, hogy Hugh Dancy játssza a filmben a jó pasit, de még egy Hannibal epizódhoz képest is rengeteget öregedett. Bírom a színészt, de most teljes sokkban voltam a korosodásától. A film különben Emma Thompson jutalomjátéka. Jó szerepe volt, drámai és komikusi részekkel együtt. Jól is néz ki benne, ez a frizura és a kosztümjei is tetszettek. Thompson remek színésznő, itt is bizonyít.
Bírtam, ahogy a magánéleti és a szakmai drámák megtöltötték a filmek. A Molly és Katherine közti dinamika kevésbé kötött le, de nem is aranyos filmnek akartam nézni. Katherine, aki fejlődik a film alatt, számomra ez inkább az ő története volt.
A kritikái különben vegyesek, de inkább pozitívak. Kasszát nem robbantott, de simán nyereséges lett a moziban is. Nekem tetszett.
Talk show - 5/4 nem harsány, de szerethető komédia drámai éllel. Thompson eladta, Dancy öregszik.
(Nézőpontok, avagy hogy győzzük meg a beteget, hogy vesse alá magát a kezelésnek.)
(Josh enyhén nekikeseredik a sikertelen edzés után – de magát szamurájnak képzelő új barátja igyekszik csitítani. Még jó, hogy sok filmet látott!)
(Malcolm nincs meggyőződve róla, hogy nem a gyilkossal készülnek cseverészni. De mintha a nyomozó nem venné a lényeget.)
(Josh meséli a történetét az egykori golf klubnak, és mindig van egy jó válasza.)
(Hiába magyaráz a terminátorról, a határőr nem hisz Daninak.)
(Haley nehezen bocsát meg.)
(Cass nehezen viseli, hogy egy démon Jack testébe szállt. A fiúk azonban találnak neki is megfelelő alternatívát.)
Világmentős, menekülős, robotos.
Dani életvidám, megbízható fiatal nő, akinek a családja jelent mindent. Az emberek kedvelik, kedves és hatékony. Ám egy átlagos napon űzött vaddá válik: egy apja arcát viselő szörnyeteg akar végezni vele, miközben egy ismeretlen fiatal nő meg akarja menteni. Egy újabb idegen lép közbe a harcban: Danit sikerül kimenteniük és életben tartani, de a családja életét veszti. A történetük hihetetlen: Grace a jövőből érkezett, ahol katona volt. Fizikailag feljavították, hogy a terminátorokkal is fel tudja venni a harcot. Dani megmentése a feladata, aki a jövőben fontos lesz. A másik nő Sarah Connor, aki terminátorokra vadászik. A fiával megváltoztatták a sorsot, nem jött el a végítélet napja, de egy terminátor végzett a kamasz Johnnal. Úgy tűnik, a Skynet helyére új rémálom lépett. A bérgyilkos terminátor ellen esélyük sincs, így elindulnak a címre, amit Grace hozott magával, ahonnan Sarah segítő üzeneteket kap.
Terminátor film is volt már annyi, hogy számon se lehet tartani őket. Adott az eredeti kettő, amelyek már klasszikusak, főleg a második. Majd jött nagyon sok folytatás: láttuk az Ítélet napjának eljövetelét, kirándultunk a jövő világában, de még időutazó Sarah Connor is feltűnt, akit a Terminátor nevelt fel. A sorozatról nem is beszélve… volt 2 évada.
A Sötét végzet egyfajta újraindítása a filmeknek. Az első kettőt kívánja csak folytatni, minden további folytatást egyetlen húzással semmissé tesz: egy T-800-as végez a kamasz John Connorral. Abszolút értem miért kellett ez, így lehet teljesen új fejezetet nyitni. A Skynet történet vége, John sincs már. Ha egy sorozatot végleg befejeznél, öld meg a főszereplőt. Ennek ellenére gyűlöltem ezt a húzást. Komolyan, még az is jobban tetszett, amikor Emilia Clark és Arnie küzdöttek a terminátorokkal.
Az is szúrta a szemem, hogy annak ellenére, hogy új fejezetet nyitottak, telepakolták olyan jelenetekkel, amelyek rárímelnek a 2. jeleneteire. Van egy ugyanúgy induló autós üldözés. Rev-9 ugyanúgy folyik és rakja össze magát, másolja az embereket, mint a T-1000-es. Még a nő bámulja a játszótéren a gyerekeket és szüleiket jelenet is megvan, csak nem Linda Hamilton, Natalia Reyes a nézelődő.
Feltűnő az is, mennyire csajos filmet csináltak ebből. A gonosz terminátor pasi, nő alakját talán fel sem vette a teljes film alatt. A célpont nő, a védelmezője nő, a visszatérő Sarah Connor is nőnemű. Csak a T-800 más a csapatból, de ő inkább beugró szereplő a film végén, mint teljes jogú tag/főszereplő. Csodálom is, hogy nem kapott annyi sarat a nyakába, mint a Szellemirtók női verziója. Mert ez meg a Terminátor 2. női verziója.
A történet, ahogy már említettem is, az eredeti 2. részből táplálkozik. Nem egy okos film, de nem is az akart lenni. Menekülnek, küzdenek – ennyivel le is írható a teljes tartalom. Ami viszont van benne helyette: remek látványvilág, jól kitalált akciójelenetek, verekedések és robbantások. Nagyon bejött a Rev-9 folyása, összeállása, a magát másoló kettős támadása, vagy a párharcai Grace ellen.
A szereplők között ismeretlenebbek és a régi nagy nevek is megtalálhatóak. Linda Hamilton most is hitelesen badass, Arnie simán öreg. Már látszik, hogy át kell adni a stafétát.
Látványos akciónak remek, de John halálán még nem tettem túl magam.
Terminátor: Sötét végzet - 5/3,5 az elején kiakadtam, ha értem is, miért ilyen lett. Látványos, csajos, akciófilm.
5: Sztálin halott – Sztálin még haldoklik, amikor hű emberei felette már azon mesterkednek, ki legyen az utódja. Minden eszköz megengedett, cselszövés és árulás, gyilkosság. Természetesen szovjet módszerrel a látszatra kényesen ügyelnek, de már készülnek egymás hátába vágni a kést.
4: Örök tél – a magyarok a németek szövetségei voltak a háborúban, a szovjetek ezért büntetésből munkatáborokba ragadnak el embereket. Irén elvileg három hétre megy kukoricát törni, a gyakorlatban évekig kényszermunkára ítélik messze az otthonától. Meg kell tanulnia túlélni, hogy egyszer hazatérhessen még.
3: A 44. gyermek – a kommunista rendszerben nincsenek sorozatgyilkosok. Akkor sem, ha gyerekek tűnnek el, és brutálisan meggyilkolva kerülnek elő. Amikor egy nyomozó mégis az eset nyomába ered, hamar kegyvesztettként találja magát. A száműzetés ráébreszti a saját házassága és a rendszer kétszínűségére is. A gyilkost azonban el kell fogni.
2: A néma forradalom – 1956: a magyarok forradalmat robbantanak ki Budapesten. Egy csapat német diák nekik tisztelegve néma felállást tart. A szocialista rendszer ezt nem tűrheti, és példát akarnak statuálni. Nem fogadják el a hazugságot, hogy Puskás öcsi halálhíre miatt álltak fel. Az ötletgazdát akarják, besúgásra biztatnak, vagy elveszik a jövőjük.
1: A tanú – Pelikán csak egy békés gátőr, aki egyedül neveli gyermekeit, miután a felesége elhagyta. Étel nincs, hogy legyen mit az asztalra tenni, éjjel illegális disznóvágást tartanak a pincében. Feljelentik, lebukik, börtön. Virág elvtárs kihozza, sorra jelentős pozíciókat ad neki: uszodaigazgató, vidámpark igazgató… a számlát sem felejti el benyújtani: egykori barátja ellen kellene vallania egy koncepciós perben. A kommunizmus abszurd világa, melyben a magyar narancs is színre lép.
Börtönből szabadítós, bosszúállós, emberrablásos.
Daya Zhang, a milliárdos kínai üzletember lánya Amerikába érkezett, hogy ingatlant vegyen és beindítsa a vállaltuk helyi érdekeltségét. Már hazafelé repülne, amikor rajtuk ütnek, a lányt és a személyzetét elrabolják. Közben Ray összeköltözni készül a szerelmével. Új ügyfél érkezik hozzá, aki egykori társáról kérdezi, akit bűneiért feltettek egy hajóra és hagytak meghalni. A beszélgetésbe Daya testőre is bekapcsolódik, aki a lány elrablójától egy Raynek szóló üzenetet kapott. Lester a halott apjáért áll bosszút, és miközben Daya apjának pénzére és technikájára pályázik, Ray szerelmét is elragadja, hogy ő is megfizessen. A kínaiak és Ray összefognak, a videó alapján beazonosítják Lester börtönét, és elindulnak kiszabadítani a szeretteiket.
A Szupercella első része nézhető volt, Stallone és Schwarzenegger közös kalandja még szinte guilty pleasure kategóriába is beleesett. Azonban Stallone, sajnos, nem engedte el a karaktert, és jönnek sorra a Szupercella folytatások, amelyek az elsőnek a szemét verziói. Igaz, ez a 3. egy fokkal nézhetőbb, mint a 2. rész volt, de így is siralmas a végeredmény.
A történet kiszámítható és végtelenül egyszerű. A szereplők olyan következtetéseket vonnak le apró jelekből, hogy Sherlock Holmes is elismerően dünnyögne. Elég egy ismeretlen festmény, amin orosz felirat látható, ebből már tudják is, hogy a világon melyik az egyetlen börtön, ahol a film rossza meghúzódott és ahol a foglyait tartja. Pár kattintás a számítógépen, és a titkos börtön tervrajza máris a kezükben van. Itt a szereplők túlélik, hogy felrobbantják őket. De még az is simán megesik benne, hogy az egyik társukat ott felejtik a börtönben. Egészen röhejes, ahogy a hazatérők a maguk módján ünnepelnek és gyászolnak, ő meg egyedül igyekszik megtalálni a kiutat a börtönből. Most komolyan, nem tűnt fel nekik, hogy kevesebben indulnak haza?
Akciófilmnek kellene nézni, de annyira béna ilyen szempontból is, hogy inkább vicces, mint izgalmas a film. A két kínai testőr kapott 1 vagy 2 látványosabb verekedést, aztán ennyi. Valahol örvendetes, hogy Stallone legalább annyi önkontrollt gyakorolt, hogy nem ő verekedi végig magát a börtönön, és Lesterrel is inkább pisztoly, mint ökölpárbajt vív, ha azért nem is marad el, hogy megmutassa, hogy szükség esetén még erős a bal és jobb horga.
Mégis, abszolút irritáló, hogy milyen szerepet csinált itt magának. Éppen összeköltözni készül egy nővel, aki kis túlzással az unokája lehetne? Már az arcától is kiakadtam. A szemöldöke konkrétan olyan, mintha rá lenne rajzolva. Egyszer megvilágították úgy a profilját is, hogy inkább nézett ki a hullaházban heverő testnek, mint élő embernek, aki éppen akciózik egyet egy akciófilmben.
Irritált az is, ahogy kamerázták ezt a filmet. Helyenként annyira nyersnek éreztem a színeket és a kameramozgást, mintha nem is profi stáb dolgozott volna ezen profi kamerákkal, hanem a szomszéd gyerek szívességből egy kézi kamerával.
Összefoglalva gyalázatos egy film lett ez: a története erőltetett és buta. Helyenként olyan párbeszédek vannak benne, hogy az óvodás szint. Stallone meg egyenesen úgy néz ki, mintha a forgatásról a temetőbe készülne. Nagyon nem volt ez jó!
Szupercella 3. - 5/1 Stallone röhejesen néz ki, az akciók olcsók és az egész filmben van valami irritáló.