Minden napra egy film

Minden napra egy film

5 film, amit látnod kell

Keletkezés sztorik

2019. június 11. - BBerni86

5_31.jpg5: Black Mirror: Bandersnatch - egyszerre láthatjuk, hogyan születik meg egy videójáték, és mi magunk is részese lehetünk a történetnek. Interaktív film, amiben kiválaszthatjuk, hogy folytatódjanak az események. Mondjuk úgy, nem happy end és perfekcionista barát, mert egyre csak keresed a tökéletes befejezést, de nem leled...4_33.jpg

4: Alex és Emma - Alex egy író, akit szorongatnak a hitelezői, gyorsan elő kell állnia egy új regénnyel. Esélytelen, hogy maga legépelje, fogad egy gyorsírót. Emma mindenbe belekotyog, így a megszülető történet egyre alakul a lánynak 3_39.jpgköszönhetően. Lehet, hogy szerelem is születik egy regény mellett?

3: Marston professzor és a két Wonder Woman - Marston elégedett házas volt, tanított az egyetemen, a felesége is a doktori címért volt harcban. Majd jött egy lány, egy tanítvány, akibe mindketten beleszerettek. Az eredmény: egy a korszakban botrányos kapcsolat 4 közös gyerekkel (2-2 a két nőtől) és egy kultikus képregény.2_40.jpg

2: Szerelmes Shakespeare - mese habbal, de a romantikusoknak igazi csemege. A sikerre éhező Shakespeare kell, hogy írjon egy sikerdarabot. Megismerkedik a színészi létről álmodó nemes kisasszonnyal, és szerelmesek lesznek. Míg a saját drámájuk a színfalak mögött zajlik, a 1_29.jpgszínpadon életre kel belőle Rómeó és Júlia.

1: Amadeus - Wolfgang Amadeus Mozart volt a neve. Korszakos zseni, aki egyszerre volt egy életörömmel teli bohém, és valaki, aki isteni muzsikát szerzett. Nem is csoda, hogy az udvari komponista egyszerre imádta és gyűlölte. A film bemutatja több opera születését is, valamint lenyűgöző történetet épít féltékenységről és bálványozásról a Requiem köré. A film, a színészek, a zene - zseniális. Annak is kötelező, aki nem szereti a klasszikus zenét. Mozart kacaját többé nem feledhetitek...

Gyilkos koktél

Beépülős, nyomozós, éjszakai klubos, lánykereskedős.

Rachel és Zoe testvérek voltak, de más úton jártak. Zoe elmenekült otthonról, keserű és részeges anyjuktól, írástechnikát oktató tanár lett, a krimik nagy szerelmese. Rachel pincérnő lett egy bárban, és egy nős férfival kezdett viszonyba. Mikor Rachel öngyilkos lesz, Zoe hazautazik. Testvére naplójából, az anyja megérzéseiből egyre biztosabb benne, hogy a testvére nem lett öngyilkos. De hogy megfejthesse, mi történt, be kell jutnia a gyilkos_koktel.jpgklubba, ahol Rachel dolgozott. A szeretője közelébe kell férkőznie. Vendégként nem jár sikerrel, így a testvére naplóját használva útmutatónak pincérnőnek jelentkezik és kezd nyomozásba. Minél mélyebbre jut, annál biztosabb benne, hogy sötét titkok rejlenek a felszín alatt.

Arra szántam, hogy mellette nyugodtan dolgozzak ki tételeket. Arra tökéletesen meg is felelt. Lefordítva, egy olyan filmről van szó, amit az ember háttérzajnak használhat. Nem izgalmas annyira, hogy a képernyő elé szegezzen. Ha közben mással foglalkozom, valamiről lemaradok, akkor is érteni fogom. Annyira meg nem rossz, hogy irritáljon, és ki akarjam kapcsolni. Vagyis, remek háttérzaj.

A cselekmény még elmenne, egy darabig. Az indítása még elfogadható, ha már akkor is nagyon meseszerű, ahogy a testvére naplója szinte utasításszerűen tartalmaz mindent, amivel Zoe a kitűzött célt elérheti. Mintha csak útmutatót szerkesztett volna a testvére beépüléséhez, és nem naplót vezetett volna. Komolyan, emlékek és élménybeszámolók helyett tippek vannak benne, pl. hogyan kell pénzes rendeléseket összeszedni.

Később azonban romlik a helyzet. Egyre távolodunk a valóság peremétől, és olyan durva húzásokat enged meg magának a film, hogyha rendesen ülök előtte és nézem, még mérges is lennék. El nem mesélem, de aki megnézi, annak mondom, hogy nekem az alkohol kilocsolása utáni tűz volt az agymenés csúcsa.

A cselekmény mindig félúton van egy karrierfilm és egy krimi között. Csak éppen Zoe nem egy nyomozói lángelme, nagyon kezdetleges módszerekkel igyekszik rájönni, mi történt a testvérével. A bár vezetőségéről meg ne is beszéljünk – megint jön a butaság faktor. Ki hiszi el, hogy egy megbecsült egyetemi tanárnő beállna koktélpincérnőnek, pont ott, ahol a húga is dolgozott? Abszolút nyilvánvaló, hogy Rachel után akar nyomozni. Richie egyből leveszi ezt, legalább egy rosszfiú akad a filmen, aki nem teljesen idióta.

A karakterek nincsenek se alapozva, se mélyítve. Rachelről az egész film alatt szinte semmit nem tudunk meg, Zoe is kimerül annyiban, hogy szeret olvasni, és krimi rajongó. Én is az vagyok, így abban volt némi örömem, amikor minden ötletről és helyzetről a lánynak híres krimi szerzők munkái ugrottak be, és ezzel ki is akasztotta a tervező társait. De kár, hogy ez a kedvenc jelenetem a filmből, mert jobbat nem találtam.

A film kinézete is nagyon tévéfilmes. Néha van egy-egy fura vágás benne, és az egész kép is valahogy olcsóbbnak hat, nem mozisnak. Látványelem meg biztosan nincs benne, maximum a fiúknak a rövid koktélruhás lányok.

Gondolom, azzal senkit nem lepek meg, hogy ismert színész sincs benne.

Háttérfilmnek kellemes, de ennyi, ami benne van.

 

Gyilkos koktél - 5/2,5 tévéfilmes: a fordulatai, a színészei, de egy esti szórakozásnak agy nélkül elmegy.

https://www.youtube.com/watch?v=LieAPFLvbU8

The ABC Murders

(BBC sorozat)

Sorozatgyilkosos, múlt titkaival szembenézős, nyomozós.the_abc_murders.jpg

Hercule Poirot felett eljárt az idő. Egykori rendőr bajtársai nyugdíjasak, az új generációnak ő csak egy különc figura, aki elvonta az igazi rendőrökről a figyelmet. Így amikor bemegy, beviszi a kapott leveleket, melyek szerint egy gyilkos hamarosan lecsap, meg sem hallgatják. Amikor megtörténik a gyilkosság, Poirot a helyszínre siet. Újabb levél, újabb haláleset történik. Erre már a rendőrség is észbe kap, és mindent elvennének az idős nyomozótól. Ő azonban a maradék eszközeivel is az ügyön marad, lassan megnyerve magának Crome felügyelő bizalmát. A betűk sorra jönnek: A, B, majd C monogramú áldozatok azonos betűs városból. Poirot lassan ráébred, hogy az összefüggés sokkal mélyebb – neki szólnak a gyilkosságok és egy elrejtett célnak.

A BBC 2018-2019 fordulójára lepte meg a nézőket a legújabb Agatha Christie feldolgozásával. Három részben életre keltették az ABC gyilkosságokat, a legjobb hagyományaikat követve. Vagyis, adtak valami újat, de megőrizték az eredeti szellemiségét is. Már előre is remélem, hogy 2019 végén érkezik majd az újabb projekt.

Az ABC gyilkosságok kapott egy egészen új perspektívát, amit Agatha Christie soha nem tett bele. Hercule Poirot, aki más lett. Christie hőseként mindig az ünnepelt detektív volt, akinek élete végéig elismerték a képességeit. A BBC nyomozója azonban már kikerült az események sodrából. Mi több, adtak neki egy olyan múltat, amin leesett az állam. Ebben az alakításban és történetben nagyon illett is hozzá, miközben merészség is így átírni egy klasszikus karaktert. De jól sikerült, hiteles lett és találó, így ezért is jár a piros pont.

Ha már ezt ragozgatom, ki kell emelni John Malkovich remek alakítását. A karakter minden dimenzióját életre keltette, nekem nagyon tetszett, ahogy játszotta. Megvolt benne a hírnévbe kapaszkodó, elkeseredett öregúr, az elegáns és remek nyomozó, plusz a megtört, múltjától máig szenvedő ember, ami egészen új lehetőség a karakterben. Aki teheti, angolul nézze, mert az akcentusa is remek lett. Teljesen más ez a Poirot, mint amit Branagh hozott össze. Az a fiataloké, egy modernebb hős, itt viszont egy tragikus hőst kaptunk.

A krimi is ügyes, nem véletlenül – Agatha Christie ebben nagy volt, a BBC meg nagy hozzáértéssel nyúlt az anyaghoz. Sejtelmes, a végén jól időzített és meglepő csavarral, mindezt egy logikán alapuló, értelmes nyomozást követően. Szerettem, ahogy párhuzamosan láttuk Poirot és Alexander Bonaparte Cust mindennapjait. Cust is olyan figura lett, akinek érdemes volt nézni az útját.

De adott a sorozatnak a ház is, ahol Cust lakott. Az a ház, ahogy a tulajdonosnő bánt a lányával, illetve a Clarke úri ház hordoz társadalmi üzenetet is. Agatha Christie inkább a felső körök életét és viszonyait ábrázolta, de itt frappánsan kiegészítették a lent világával. Tetszett.

Látványra is hozza a BBC minőséget. Korhű, jó nézni, és oda vannak figyelve a részletekre. Itt az öltözködésnek is szerepe van, oda is figyeltek rá.

Érdekes volt Rupert Grint felügyelője is – ha csak tévés szinten is, de az egykori Ron remekül kinőtte azt a HP gyerekcipőt.

Tetszett, a jól sikerült Agatha Christie feldolgozások táborát gyarapítja.

 

The ABC Murders - 5/4,5 izgalmas, jól felépített krimi, ami egyszerre hű az eredetihez, de vittek bele újdonságot.

https://www.youtube.com/watch?v=APf6T0T7WCU

Várható heti megjelenések

MOZI:

- Csillagok határán - sci-fi, kaland, horror mix, melyben bűnözők egy fajfenntartó programba kezdenének alku keretében, csak a hajójuk viharba kerül.

- Három egyforma idegen - brit dokumentumfilm 3, külön nevelt ikerről.

- MIB Sötét zsaruk a Föld körül - "Thor" és "Valkűr" most feketében küzd az űrlények ellen, Smith és Tommy Lee Jones nyomdokaiba lépve.

DVD:

- A kedvenc

- Két királynő

- Volt egyszer egy téka

Szerelmünk napjai

Időgépes, kapcsolatot helyrehozós, felnövős.

Stillman zseniális a fizikában, akinek még az egyetemi tanára sem bírja a tempóját. De a tudományon túl, a hétköznapi világban – elsősorban a lányokkal – szerencsétlen. Rég tetszik neki a pincérnő Debbie, de megszólítani sem meri a lányt. Mikor elhagyja a jegyzetfüzetét, Debbie utána viszi, és a fiút fellöki haverja autója, szerelmunk_napjai.jpgmegvan a pillanatuk. Járni kezdenek. De 1 évvel később Debbie szakít vele, és Stillman képtelen felfogni, miért. Vissza akarja kapni a lányt, és a tudományban lel választ. Feltalálja az időgépet, amit barátjával arra használ, hogy a kapcsolatuk kritikus pontjain másként tudjon viselkedni, így megelőzve a szakítást. De rá kell döbbennie egy ponton, mit jelent, ha mindent átírhat és megváltozhat. Lehet, hogy mégsem ez a boldogság receptje?

A sztori alapján érdekelni kezdett ez a film, pedig a hasonló filmek nem nagyon szoktak nekem tetszeni. Elég csak az 500 nap (nyár) címűt felemlegetni: a kritika szerette, sokan aranyos és jó szerelmes filmnek tartják, én meg konkrétan szenvedek tőle. Pedig Joseph Gordon-Levitt eléggé kedvenc ahhoz, hogy a kedvéért megszeressem a filmet. De abban az esetben nem ment.

Nem véletlenül hozom fel azt a filmet, mert erről nagyon az jutott eszembe. Ebben is ugyanúgy szételemzünk egy kapcsolatot, a jó és a rossz pillanatokat. Csak annyival extrémebb a helyzet, hogy Stillman képes újraélni és megváltoztatni őket. De maga a tematika, ahogy a kapcsolat jó és rossz panelekre oszlik, ahogy felméri, melyik szegmensek és különbségek miatt nem bírták együtt, az nagyon az a hangulat.

Nem lett komédia, dramedy inkább. Minden könnyedsége, vagy humorosnak szánt eleme mellett, nekem az jött le a filmből, hogy ha a másik menni akar, hiába van időgéped, az önmagában nem lesz elég, hogy visszatartsa. Gyökeresen meg kell érte változni: de akkor megéri megtartani a kapcsolatot? Ha teljesen másnak kell lenned érte? Stillman bevállalja, és meg lehet nézni, mire jut vele.

Azért inkább komédia, mint dráma, ha nekem jobban is tetszett a drámai része. Két ok miatt:

1: a film vége. Nekem ki is lógott a lóláb, mintha kötelező lett volna, hogy a tragikumot megöljék a végére és inkább kellemese legyen a végkimenetel.

2: Evan karaktere. Aki Stillman haverja, és egyetlen szerepe van a filmben. Folyamatosan lököttnek lenni, és nem engedni, hogy a dráma eluralkodjon. Néha az agyamra ment, de volt egy-egy jó jelenete is. A végén az elütéses jelenetét bírtam.

Lehetne kritizálni benne ezt-azt, de tetszett a koncepció, és agyilag lekötött, ahogy a történet változott minden múltbeli lépés hatására, így ezt nem is fogom bántani.

Van helyette valaki benne, aki úgy is hordozza minden kínom. Sophie Turner. Itt teljesen más karaktert játszik, mint Sansa Stark. Ennek ellenére a GoT óta táplált ellenszenvem megvan, és kifejezetten irritál a színésznő jelenléte is. Nem is akarom a színészi teljesítményét minősíteni, mert nekem a puszta jelenléte elég volt, hogy rühelljem.

Asa Butterfield sokkal elviselhetőbb, bár jövőbeli Stillman szerepéhez nagyon kölyökképű.

Sokszor nézős nem lesz, de egyszer nálam megtalálta a számításait.

 

Szerelmünk napjai - 5/3,5 nem igazán komédia, de vannak jó meglátásai, és lekötött a történet, Turner ellenére is.

https://www.youtube.com/watch?v=FS_Xbsof4oQ

The Resident

2. évad

Kórházas, kapcsolatos, visszaéléses.

Dr. Lane Hunter lebukott, az összegyűjtött bizonyítékok ellene szólnak. Még próbál ugyan ügyeskedni, de az igazság kiderült, ezt már nem lehet megúszni. A Chastain vele elvesztette az aranytojást tojó tyúkot: állandóan új bevételek után kell nézni, Lane kieső bevételei és a rossz PR miatt. Bell így egy orvosi segédeszközöket gyártó céghez kezd dörgölőzni, a QuoVadishoz. Mivel Devon beleszeret az egyik ügynökükbe, aki rejtélyesen eltűnik, a csapat nyomozni kezd a cég után. Szabványokat szegnek, életeket veszélyeztetnek, valakinek le kell őket állítani. Conrad ezt a harcot is felvállalja, de most segítsége is van. Az apja, akivel végre elkezdik rendezni a kapcsolatukat. A kórházban közben egyre jönnek az új esetek, és a dolgozók magánélete is tartogat csavarokat.the_resident.jpg

Idén kórházas sorozatból kettő volt, ami jobban lekötött a többinél. Mindkettőben megvan az a vonás, hogy a rendszer mögé akarnak nézni, kisebb-nagyobb mértékben felfednek kulisszatitkokat és visszaéléseket. A New Amsterdam az egyik, a The Resident a másik.

Ez a sorozat a 2. évaddal tért vissza, és a szerkezete megőrizte azt, amit tavaly megszerettem. Minden részben van legalább egy napi eset, de ez inkább 2-3. Van egy beteg, akit Conrad vagy Devon kezelnek, és szokott lenni egy sebészeti megoldást igénylő beteg is, akinek a műtőben küzdenek az életéért. Akadnak kifejezetten izgalmas sztorik: ami lehet az eset miatt, de egy-egy személyes kapcsolat miatt is.

Folyamatos a szappan faktor is. A dolgozókat megismerjük, a szerelemi és magánéletük is része a cselekménynek. Alapvetően Nic és Conrad vannak a középpontban, de szerencsére nem mennek el nyálas irányba. Éppen elég más esemény van, hogy ne állandóan szerelmi drámákkal foglalkozzanak, ha pár részenként ilyen téren is hoznak egy-egy konfliktust. Conrad most békül az apjával, Nic a testvérét igyekszik menteni, majd az ő apja is képbe kerül. A jóképű új dokiról nem is beszélve, aki szívesen lépne Nic életében Conrad helyére…

De tetszett az is, hogy a mellékszereplőket is folyamatosan építik, és adják nekik a történeteket. Idén eljutottunk oda, hogy Halálkéz Bell egészen szerethető figura lett. Jót tett neki az ortopéd sebész Kitt közelsége. Devon, Mina is megkapják a maguk drámáját.

A sorozatnak van humora, és erőteljes karakterei! A fentieken túl nagy kedvencem a Ragadozómadár, AJ Austin – amilyen beszólásokat kap folyamatosan, a sorozat egyik motora a zseniális, de öntelt sebész.

Visszatérve a sorozat jellegzetességeihez, már kiemeltem a szappan faktort szerethető szereplőkkel, humoros pillanatokkal és a mindennapi eseteket. De ami új benne, és tényleg etikai kérdéseket vet fel, azok az egészségügyi piszkos csalások és alkuk. Ebben az évadban a gyógyászati cégek szemétségeire hívták fel a figyelmet. Ahogy a pénz mozgat mindent, és olyan emberek játszanak életekkel, akiknek csak a haszon számít. Iszonyatos belegondolni, mennyire ki vagyunk szolgáltatva nekik a való világban is. Az átlagember semmit nem ért az ilyen orvosi eszközökhöz, honnan tudnánk, selejtes-e a termék, amit belénk ültetnek?

A casting még mindig remek, lassan VanCamp puszta jelenléte se akaszt ki.

Az egyik kedvencem volt idén, jövőre nézem tovább!

 

The Resident - 5/4,5 dob fel érdekes egészségügyi kérdéseket, emlékezetesek a szereplők, jó szappan.

https://www.youtube.com/watch?v=xWQx0mEXJSo

SpoilerZóna

Gyors filmvég-felfedés a héten megnézett filmekből:

- Szavak nélkül

Alain nem szerzi vissza az állását, de nem is hiányzik neki. Több és minőségi időt tölt a lányával, a beszéde is sokat javul. Megkeresi a terapeutája biológiai anyját, és szervez nekik egy találkát. Jobb ember lett így.

- John Wick 3.

John alkut köt, visszaáll bérgyilkosnak. Az első megbízatása Winston kiiktatása lenne. A szállodás rábeszéli, inkább együtt vegyék fel a harcot a Körrel. Nagy mészárlást is rendeznek, de Winston a hotelért elárulja Johnt. Lelövi, és John teste lezuhan a hotelről. Mire mennek el, már nincs ott. A férfi megígéri, hogy intézkedni fog.

A sebesült John a csatornába lel menedéket, ahol egy másik halottnak hitt király is rejtőzik. Megbeszélik, hogy mindketten piszok mérgesek és ideje lenne, hogy valaki elintézze a Kört.

- Fagyos pokol1_28.jpg

Eric már összeesik a hegytetőn, felvette a búcsúját is az anyjától. A készülék jelét sikerül lent befogni, még időben odaérnek érte. Életben marad, de a fagyási sérülések következtében mindkét lábát elveszti térd alatt. Protézissel újra aktív életet él, megnősül, gyerekei lettek. Edzi a fia hokicsapatát, saját céget vezet, és motivációs beszédeket tart. A drogot végleg letette a hegyen.

- Birodalom

Victor ugyan Jack nyomára akad, de a millióknak annyi. A megmaradt pénzzel és a barátnőjével eltűnnek. Egy kis kocsmafélét üzemeltetnek, jól megvannak így is. Amikor Victor a fia születésére indul a kórházba, La Colombiana végrehajtója az elveszett pénzért fejbe lövi. A film végén látjuk Victor tekintetében kihunyni a fényt, majd a kép vált a kórházra, ahol felsír a megszületett fia.

2_39.jpg- Templomosok - 2. évad

A rendnek annyi, a nagymesterrel együtt máglyára kerültek. Csak pár túlélő akad, akikért Talus mester még időben a helyszínre ért. Landry nem menekül tovább, megszervezi, hogy bejusson a királyhoz. Philip nem támaszkodhat egy emberére sem: a testőre és mindenese közli vele, hogy a király halott, éljen a király - ezzel fejet hajt Louis herceg előtt. Aki szintén nem védi meg az apját. Miatta halott az anyja, a szeretett felesége is. Közli az apjával, hogy jobban kellett volna bánnia a nőkkel, akiket szeretett. Azzal kivonul. Landry párviadalban legyőzi a királyt és megöli.

X

A rendszerből törölve

Nyomozós, sorozatgyilkosos, szétesett életes.

Batíz Éva nyomozó kivételes tehetséggel rendelkezik a részteletek megfigyelésében. Ő rendszeresen észreveszi, ami elkerüli a kollégái figyelmét. Most van három ügye, melyet balesetnek és öngyilkosságnak nyilvánítottak, de szerinte gyilkosság történt. Hallani sem akarnak az elméletéről, és kerülik is a nőt. Éva ugyanis nem alkalmas a x.jpgterepmunkára: férje öngyilkossága óta képtelen helyszínre menni, és rendszeresen pánikrohamok kínozzák. Kamasz lányával is állandó a feszültség. Ám az új kolléga, a vidékről jött nyomozó lát fantáziát a nő ötletében, amikor új lehetséges gyilkosság történik. Bevonja Évát is a nyomozásba, aki lassan egy mélyebb összeesküvés nyomaira bukkan. Mire megfejti a szálakat és igazságot tesz, saját tragédiáját is megfejtheti.

Megint sikerült a sorrendet összecserélnem. Krimi, amiben Balsai Móni és Schmied Zoltán szerepelnek, és Ujj Mészáros Károly rendezte? Az Alvilággal kezdtem, noha van egy film is. Ami különben sokkal jobban tetszett, mint az Alvilág. Nem csak azért, mert erről nem jutott folyton eszembe az amerikai változat.

A történet korrekten van felépítve. Nem is emlékszem, magyar film esetében mikor láttam utoljára ilyen erőteljes nyitányt. Úgy álltam neki az X-nek, hogy ez lesz a vacsora melletti, esti filmnézésem. Maradjunk annyiban, nagyon hamar letettem a szendvicsem, és úgy döntöttem, ráérek később is enni.

Az a művészfilmes készség, amit az Alvilág kapcsán is kiemeltem, a filmben is benne van, és nagyon jól állt neki. A vér ábrázolása egészen borzongató – ahogy említettem, az evéstől is elvette a kedvem. De a zenék, ahogy a kamera mozog, egyedi és hangulatos. Nem tudtam előre, hogy Ujj Mészáros rendezte, már a film megnézése után néztem rá a készítőkre, de ráhibáztam. Olyan sajátos a képábrázolása, a kamera mozgásai, még a színek is, hogy rá lehetett ismerni a keze munkájára.

A színekből mondjuk elviseltem volna többet is, nagyon erős a szürkítés, de ennek is megvan a funkciója. Hogy egy másik magyar film/regény címével példálózzak, ez Bűnös Budapest. Itt már a színek is kiszürkülnek a mindennapi rémálomban, amit egyesek életnek hívnak.

A film egyszerre működik kriminek és életdrámának is. A skandináv krimi magyar leágazása? Mert az ügy érdekes, jók a csavarok, és különösen tetszett, ahogy felépítették a nyomozást. Ahogy a nyomok vezetnek egyik felismeréstől a másikig, és logikusan összeáll a történet. Nagy heppem a logika, itt megvolt. Ki nem állhatom a semmiből jött, hirtelen megoldásokat, de itt mindent kellően megalapoztak. Történelmi kikacsintás is volt, ami szintén plusz.

Éva pedig egyszerre nagyon szerencsétlen és zseniális. Amit képek alapján meg tud állapítani egy-egy ügyről, párját ritkítja. Nagyon jó megfigyelő, a végletekig odafigyel a részletekre, és nem csak észreveszi őket, de a konklúziókat is le tudja vonni. Ugyanakkor pánikbeteg, gondja van a lányával és 15 év elteltével is sokkos a férje öngyilkosságától. Simán dolgozhatna a filmes svéd rendőrségnél is, ahogy mondtam, skandináv krimi alapanyag lehetne az ügy is, a történelmi/társadalmi kikacsintásaival és Éva jellemével is.

Határozottan tetszett a film, ha nem is vacsora mellett, de érdemes megnézni!

 

X – A rendszerből törölve - 5/4 korrekt krimi, jó szereposztás, és izgalmas a filmezés is. Néha egészen művészi a hatása.

https://www.youtube.com/watch?v=U-qolhIbfVY

Templomosok

2. évad

Bosszúállós, rendet felszámolós, ármányos, harcos.

Landry megfizette az árát annak, hogy szerelmes lett, ráadásul a királynéba, akivel viszonyba is kezdtek. Az asszonnyal végzett a dühös férje, aki a templomos rend ellensége is lett Landry árulására válaszul. A kis Eve is veszélyben van, Landry nem is meri maga nevelni, egy társát kéri meg, hogy vigye a kisbabát biztonságos helyre. Ő maga a templomosok rendjébe igyekszik visszatérni, de előbb bizonyítania kell. Újra tanonc lesz, és Talus mester nem is rejti véka alá, mennyire elítéli a korábbi tetteit. Landry küzd a becsületéért, miközben Philip a saját knightfall.jpgfiát, örökösét uszítja Eve-re, ő maga pedig a pápaválasztásba folyik bele, hogy a saját jelöltjével hivatalosan is nekimehessen a templomosoknak. Landry hiába figyelmezteti a nagymestert, elkerülhetetlennek tűnik az összecsapás.

Az első évad röviden: csalódás volt. Egy templomos és a királyné viszonyára fogni, miért fordult a francia király a rend ellen… mint egy rossz szappanopera. Lehet, hogy az jár jobban, aki azt nem is látta, csak a második évadba kapcsolódik bele.

A szappan- és mese faktor megvan most is. Ugyan már nem borzolja az ember idegeit a Joan – Landry viszony, itt van helyette a lányuk, aki ugyan ténylegesen nem sokat szerepel, de minden szereplő tervez vele valamit. A fele megmenteni, a másik fele megölni akarja. Ami kiakasztott: amikor Landry visszakerül a rendbe, hirtelen nem lesz elítélendő, hogy apa lett. Még biztatják is, hogy vegye magához a kislányt. A szüzességi fogadalmat tett rendtagok, akik megfogadták, hogy nem lesz családjuk! Ennyi erővel protestáns átalakulásuk is lehetett volna, ahol szabad a nősülés.

A királyi udvarban továbbra is van egy begőzölt király, aki bosszúért liheg. De most legalább megcsillan az is, ami sokkal inkább a templomosok elpusztításához vezetett. Philip komoly adósságot halmozott fel a templomosoknál, akiknek nagyon tele volt a kincstáruk. Nem véletlen, hogy olyan megszállottan kerestette a pénzük, amikor lefogadta az embereket.

Új szereplőkként érkeztek Louis herceg és felesége, vagyis a trónörökös és neje. Louis korrekt karakter lett, aki a sorozat elején elvakultan tejesíti az apja parancsait. Szörnyűségeket is megtesz neki, mert azt hiszi, a jó oldalon áll. De aztán felnyílik a szeme, az ő karaktere fejlődik. Ugyan durva, hogy a sorozat simán elnézi neki a kezdeti tetteit, de annyi szappan mellett nem ezen akadok ki. Azon jobban ki lehet, hogy a hercegnőnek nem találtak normális szerepet, ezért nekiállt a sógornője tönkretételének. Mégis, hogy lett az elején naiv, romantikus lányból Cersei Lannister?

A sorozat záró jelenete a mesefaktor csúcsa, de azt nem is mesélem el.

Látványra a szegényebb sorozatok között van. Törekedtek, hogy legalább a kosztümök, berendezések terén meglegyen a korszak illúziója, de látványos, hogy mennyire kis büdzséből dolgoztak. A csatajelenetek, a máglyák, a városi vágóképek – mind szegényesek.

A nagy ötletük a casting terén jelent meg. Leszerződtették Mark Hamillt, aki a templomosok kiképzőjét játssza. Mondanom se kell, mennyire Luke Skywalker feeling van minden megjelenésében. A durva, így is messze kiemelkedik az egész gárdából.

Van fejlődés a korábbiakhoz képest, de még most sem egy jó sorozat.

 

Templomosok - 5/3 az előző évadhoz képest javult, de még mindig szappanos. Hamill kimagaslik az egészből.

https://www.youtube.com/watch?v=wZ6K_k7_RLU

süti beállítások módosítása
Mobil