A Notre-Dame-i toronyőr eredetije egy romantika korabeli, Victor Hugo-regény. Ki tudja, mennyit csalt a Disney?
De volt más filmes feldolgozás is, ez elég nagy sikersztori, amióta megjelent a XIX. században.
A Notre-Dame-i toronyőr eredetije egy romantika korabeli, Victor Hugo-regény. Ki tudja, mennyit csalt a Disney?
De volt más filmes feldolgozás is, ez elég nagy sikersztori, amióta megjelent a XIX. században.
MOZI:
- A hűséges férfi - francia romantikus komédia.
- Egy kutya négy útja - Bailey nem nyugodhat békében, ebünk most egy lány útját kíséri végig a boldogságig.
- Rocketman - Mit várunk link
- X-Men: Sötét Főnix - Mit várunk link
- Mon inconnue - romantikus komédia a belgáktól francia segédlettel.
DVD:
- Két királynő
- Instant család
- Végtelen útvesztő
Szerelmes, sárkányos, átkot megtörős.
Mira hercegnő imádja a meséket: a népe története is csodákkal teli. Hajdanán a hajadonokat a sárkánynak kellett feláldozni. Ám egy harcos az elragadott szerelme után indult, és legyőzte a szörnyeteget. Mira most e férfi unokájához készül hozzámenni. Az esküvői szertartáson felelevenítik a régi mítoszt: ám mindenki döbbenetére a sárkány eljön, és elragadja a lányt. Mira egy barlangban tér magához, sebesülten és félve. Egyetlen vigasza a szomszéd lyukban tengődő fiatalember, aki gyógyszert ad neki és tartja benne a lelket. Ő is különös szerzet, még neve sincsen. Ám elég egyetlen érintés is, hogy a lány szembesüljön a szörnyű valósággal: a fiú a sárkány. Menekülne előle, de lezuhan. A sárkány menti meg, bár közben súlyosan megsérül. Mira képtelen végezni vele, gyógyítgatja. A feléledő fiatalember elmeséli, hogy miután az apját megölték gyerekkorában, sárkánnyá változott dühében. Itt élt elzárva, próbált újra ember lenni. De nem tudja uralni a vérét, az áldozati dalra el kellett mennie a lányért. Mira elnevezi Armannak, és míg a vőlegényét várja, elkezdi tanítani, hogy legyen ember. A legnagyobb leckét azonban mindkettejüknek meg kell tanulni: a szeretetet elfogadni.
Egyre több orosz filmbe lehet botlani, amelyek még megőriznek valamit az orosz gyökerekből, de már az amerikai kasszasikerek receptjét követik. Cselekményben, látványban, dinamikában is jobban megfelelnek a világsikerek mintáinak. Ilyen ez a film is: A sárkány, amit angolul is bemutattak, I am dragon címmel.
A történet egyfajta szépség és szörnyeteg mítosz feldolgozás, melyben egy sárkány játssza a szörnyeteg szerepét. Minden toposz megvan az eredeti történetből: az elragadott lány, a hátrahagyott vőlegény, akit a lány nem szeret és a szörny megváltozása a szerelem segítségével. Majd elfelejtettem, az árulás, megbocsátás és visszatérés motívuma is ott van a végén. Ugyanezt használta a Disney, a francia mese, és még régebben Psyche és Amor is.
Akkor mi újat tud mutatni ez a film?
Külön figyelmet fordítanak arra, hogy a lány helyett a fiú/sárkány érzelmei kerüljenek a középpontba. Nem azt nézzük a játékidő alatt, hogy a lány hogyan küzdi le a félelmét, majd lesz szerelmes, hanem azt követjük végig, hogy a sárkány mennyire küzd saját magával. Mindkettő a része: az ember és a sárkány is, és háborúznak egymással. Mira szerelme kell, hogy Arman találjon egy más utat, amivel lehet élni, és nem gyűlölni önmagát.
Tetszettek a benne hagyott orosz elemek. A ruhák, a dalok. Volt egy-egy nagyon szép vizuális megoldása: ahogy az áldozati lányok a vörös bogyókon, növényeken sétáltak a hajók felé. Az egyik kedvenc részem volt, amikor a film végén Mira énekli a rituális dalt. Még a szinkronos filmen is meghagyták oroszul, és jó volt így. Szép a dal is, a színésznő énekhangja is.
A CGI minősége felemás. Volt, amit egész korrekten összeraktak. A sárkány elment – nem ér fel Fogatlan, Smaug kinézetéhez, de már életszerűbb, mint a Sárkányszív gyíkja, bár arra emlékeztetett engem leginkább. Egy helyen fájt nagyon a látvány, amikor a CGI elemet emberrel kombinálták: konkrétan, amikor a sárkány felkapta/a nyakában reptette a lányt. Ott jobban látszott, hogy ez nem amerikai blockbuster.
De mesének kellemes volt, ismerős elemeivel együtt is.
A sárkány - 5/3,5 mese, sárkánnyal a szépség és a szörnyeteg. Oroszos jellemzők blockbusterrel keverve.
Családos, sok gyerekes, ügyeskedős.
Az 1970-es évek, amikor Timmy még kisgyerek volt, de már tudta, mit akar kezdeni az életével. Vár rá a show és a hírnév! Kellett is valami, hogy kitűnjön otthon a testvérei közül: 8 fiú osztozott ugyanis egy anyán és apán a családban. A legnagyobb már lelkésznek készülő egyetemista, a legkisebb még kisbaba. A mindennapjaikat az zavarja meg, amikor Lawrence hazaköltözik a szemináriumból, és közli, ő nem lesz pap. Most kitalálja magát. A szülők eleinte aggódnak, de aztán mindig jön valami újabb vészhelyzet: Timmy tévés fellépésétől kezdve Eddie barátnőjén át Joey ügyeskedéséig vagy éppen Frank újabb ötleteiig. Már csak az okoz nagyobb izgalmakat, amikor Peggy kitalálja, hogy vezetni tanul és Mike a fizetése megemelésekor attól kezd tartani, hogy kommunistának hiszik.
Mi Hollywood egyik nagy, családi filmes szabálya? Hogy gyerekekkel és kutyával mindent el lehet adni. Ebben a sorozatban ugyan blöki még nem bukkant fel, gyerek annál több van. Hiszen a Cleary család nyolc csemetével büszkélkedhet, akik ráadásul mind fiúk. El lehet képzelni, milyen helyzetek adódnak egy ekkora háztartásban, a hetvenes években…
Igaz, a sorozaton nem venni észre, hogy milyen időszakban játszódik. Pár olyan külsőség van, ami utal az időre. A tévé, a nagy fekete-fehér doboz, éppen most kezdik el bevezetni a színeseket. A nagyobb fiúk öltözködése – Lawrence csőnadrágjai, esetenként hippi megnyilvánulásai… azokról eszembe jutott, hogy szerencse, nem ebben a korszakban és divatban kellett léteznem. Vagy a telefon: itt még nyoma sincs a mobiloknak. De különben a családi élet, a testvérek közötti rivalizálás vagy éppen összetartás egyetemes, az ugyanolyan ebben az időszakban, mint lenne ma is.
Amitől működik a komédia, hogy nem mennek el nyálas irányban. Egy összetartó családot látunk, de mindenféle viszonyok vannak a családtagok között. Nem olyan édesen szeretik egymást, mint abban a régi, sajna a címe nem jut eszembe, sorozatban, mely egy lelkész nagycsaládjának mindennapjait követte le. Ők bizony komolyan veszekednek, és Peggy előszeretettel neveli a gyerekeit passzív-agresszívan.
Változatos a cselekmény, annak ellenére, hogy ritkán mozdulnak ki a szereplők a családi ház fala közül. Azt látjuk, otthon mit alkotnak, és melyik gyerek milyen projektekben vesz rész. Mindenkinek megvan a maga heppje: Timmy, aki előadó akar lenni, így mindenféle dolgot kipróbál. Bábozik, előad, énekel, táncol. Mivel az ő felnőtt énje a narrátor, és néha utalgat is előre annak kapcsán, mennyire nem volt menő a középiskolában ilyesmikkel, nagyon érdekelne, hogy felnőttként mi lett belőle. De erre egyelőre nincs válasz, majd talán jövőre. Joey ügyeskedik, cserél és árul dolgokat, ő a család csibésze. Frank mániásan szereti az anyját, amibe beletartozik, hogy mindig súg neki a többiek bűneivel kapcsolatban. Eddie kissé butának tűnik, de nagy szíve van, és éppen egy párkapcsolatban próbál komolyodni. De ez még csak kis szelet, mert minden nagyobb gyerek karakter lett. Talán csak a legkisebb, a baba nem része a mindennapi részeknek.
Eladják az ötletei, a párbeszédek, a szülők passzív-agresszív mintái. Sok gyerek, sok lehetőség, ebben a sorozatban bőven van még elmesélnivaló történet.
The kids are alright - 5/4 nem kacagtatóan vicces, de jópofa. A karakterei is könnyen megszerethetőek.
- Pusztító
Erin a múltban rávette Christ, hogy csak azután adják fel a bandát, hogy elosztották a rablásból származó részt. A részükből jól élhetnének. Chris a nő miatt belemegy. De Silas begurul, lelő egy pénztárost. Chris meg akarja akadályozni, Silas vele is végez. Erin elrejti a pénzt gyászolja a férfit. Akinek megszüli a kislányát, de jó anya nem tud lenni. Kárhoztatja magát és bosszúra szomjazik.
A visszatérő Silast végül ő öli meg. Silas a hulla, akit a film elején látunk, akiről Erin kijelentette, hogy tudja ki a tettes. Ő maga - még beül a kocsijába, ahol az eget nézve lassan meghal a küzdelemben szerzett sebeitől.
- Fagyhatár
Dan és Joe egész nap nem tudott egy jót síelni, mert Parker még kezdő, és egész nap vele voltak a könnyű pályán. Így este akarnak még egy igazit csúszni - a felvonót már zárnák, de végül a kezelőnek megesik rajtuk a szíve, felengedi őket, majd utánuk akar zárni. De közben egy kollégája közli, hogy a beosztásról a főnök beszélni akar vele. Még átadja az infót, hogy hárman még csúsznak - őket várja meg, majd zárhat, és elmegy a főnökkel beszélni.
Dan, Joe és Parker még a felvonón vannak, amikor három snowboardos kölyök lehúz a hegyről. A kezelő azt hiszi, őket kellett várnia, így leállítja a gépet és elmegy. A felvonón ragadt trió először azt hiszi, csak megakadás van. De amikor már a fényeket is kikapcsolják, megijednek. Rá kell döbbenniük, hogy itt ragadtak, és egy hétig nem jön erre senki. A kezdeti kétségbeesés után töprengeni kezdenek, hogy éljék ezt túl.
Dan lesz az, aki a barátnője fagyási sebeit látva úgy dönt, leugrik a magasból és hoz segítséget. A fagyos havon landol, mindkét lába nyíltan törik. Pokoli fájdalmai vannak, nagyon vérzik és mozdulni sem. Ráadásul, mintha farkast hallanának vonyítani. Mikor már a fájdalmat sem érzi, sejthető, hogy nem bírja sokáig, Joe a vonókötélen indul a tartóoszlop felé, amin van létra lefelé. Vágja a kezét, de a barátjáért bevállalja.
Ám akkor lenéz: Dan körül már rajzanak a farkasok. Visszasiet, és teljesíti barátja utolsó kérését: nem engedi, hogy Parker végignézze, ahogy a farkasok kivégzik és megeszik Dant.
A két túlélő most esik majd egymásnak: mindketten a másikat vádolják, amiért ilyen helyzetbe kerültek. Parker azt szeretné, ha Joe lenne halott, nem Dan. Joe azt kívánja, bár ne jött volna össze Dan Parkerrel, mert ha nem kellett volna egész nap a lány szerencsétlenkedését nézniük, eszükbe se jutott volna este síelni.
De megbékélnek, mindketten fáznak, és félnek. Joe végigmászik a dróton, megüti a rátámadó farkast, és igyekszik síelve elmenekülni. Parker hiába kiabál utána, hogy vigyázzon. A lány egyedül marad a magasban.
Hosszú órákkal később mozgolódni kezd. A fülke leszakad, de a lánynak elég ideje marad lentről kiugrani. A lábát becsapja, futni nem tud, de gurul. Lefelé látja, ahogy a farkasok Joe maradványait eszik. Még van annyi, hogy nem foglalkoznak a lánnyal. Aki kigurul az útra, és egy autós felveszi. Halljuk, hogy kórházba viszik.
Túlélős, baráti konfliktusos, téli.
Joe és Dan nagyon rég legjobb barátok, akiknek van egy megszokott, téli programjuk. Együtt elmennek síelni minden télen. Ám most Dan komolyan együtt van egy lánnyal, Parkerrel. Ezen a télen ő is a fiúval tart, amit Joe nehezen is visel. A felszín alatt fortyognak az indulatok, de Dan kedvéért igyekeznek viselkedni. Mivel Parker most tanulja a síelést és deszkázást, hogy a fiúk is kiélhessék magukat, este még felmennének egy igazait is csúszni a lány szerencsétlenkedése nélkül. Ők az utolsók a felvonón – arra eszmélnek, hogy a gép leáll, a fények kikapcsolnak. A magasban ragadnak, a fagyban, legközelebb 5 nap múlva nyitják a parkot. A hideggel, éhséggel, reménytelenséggel is szembe kell nézni, de más veszélyek is lesnek rájuk. Alattuk gyűlnek a farkasok.
Horror filmként reklámozták, be is vonzott a film. Valami másnak tűnt, mint a megszokott szellem van a házban, kit száll meg és kit tesz tönkre tematika. A túlélő történeteket különben is szeretem, ebben pedig előzetesen ilyen elemet is felfedezni véltem.
Mennyire tetszett, amit láttam?
Sokáig eléggé. Tetszett a tematika. Ahogy a három főszereplőt, a köztük levő viszonyokat megismerjük, majd ahogy belekerülnek az életveszélyes helyzetbe. Abszolút zárt térben vagyunk: egy sífelvonó ülésén próbálják kitalálni, hogyan tovább. De ennyi pont elég is, hogy legyen feszültség és még a történet is pörögjön. Minden ötletet megpróbálnak megvalósítani, amelyek között akad jobb is, rosszabb is. Utólag könnyű okos lenni, de bizonyos ötleteket előbb megcsinálnak, mint ahogy rászánták magukat, akár mindenki életben maradhatott volna. De akkor mitől lenne izgalmas a film?
Ha nem a túlélésért küzdenek, ott van feszültségforrásnak a kapcsolati dinamika. Joe számára Parker kívülálló, aki tönkretette az éves téli szabadságát. Ahogy az életveszélybe kerülnek, el is jön az a pont, amikor kirobbannak. Az érdekes volt, hogy képesek túllépni a sérelmeiken, és az életben maradás késztetése olyan nagy, hogy mindent félre tudnak tenni a közös célért.
Tetszett az is, hogy megmaradnak korhatárosnak – de így még félelmetesebbé tudnak tenni elemeket. Vegyük csak Dan történetét! Megbeszélik, kinek mi a legfélelmetesebb halálnem. Dan az olyan cápatámadást mondja, amikor az ember tudja, hogy jön a cápa, és nem tud mit tenni, vége lesz. Ha nem is cápával, de önbeteljesítő jóslata lesz – mi nem látjuk, hogyan végzi be, de a társaihoz hasonlóan halljuk. Ami sokkal borzalmasabb, mintha a kamera mutatná is a szenvedéseit.
A színészek is szimpatikusak nekem. Kevin Zegers, Shawn Ashmore is inkább sorozatból ismerősek (azért Zegers filmekben is többször feltűnik), de ezt a filmet remekül abszolválták. A karaktereik is sokkal szimpatikusabbak voltak, mint Emma Bell szerepe. De simán lehet az is, csak a Dallas miatt vannak ellenérzéseim a színésznővel kapcsolatban.
Ami viszont rontotta az élményem: a film vége. Ha már téli hideg, túlélés és farkasok, a fehér pokol nagyon stílusosan tudott zárni. Ugyanez a Fagyhatárnak nem jön össze. Sejtem, hogy egyeseknek ez a megnyugtató befejezés, nekem akkor sem tetszett.
Jól szórakoztam rajta, ha moziban nem is nézném meg, DVD-n simán nézős.
Fagyhatár - 5/3,5 a végét utáltam, de addig bejött. Bírom a két férfi színészt, érdekes a sztori is.
Rendőrös, baráti társaságos, ügyeket megoldós.
Jake és Amy összeházasodtak, de még nászútra sem tudnak elmenni a csapat nélkül. A depressziós Holt kapitány a nyakukon ragad, aki sikeresen elrontja minden programjukat. Rá kell jönniük, hogy hozzák helyre a lelkét, ha még akarnak pár napot kettesben. Visszatérve az őrsre várja őket a szokásos őrület: Boyle szembesül a nevelt fia vér szerinti apjával, és nagyon hamar érzi úgy, hogy esélye sincs a férfi ellen. Gina visszatér ugyan a szülés után, de egyre inkább úgy érzi, hogy máshol kell kibontakoztatnia a tehetségét – később már celebként kérheti egykori munkatársai segítségét egy zaklató elleni küzdelemben. Kapnak el csalókat, oldanak meg gyilkossági ügyet is, és a végére még azt is sikerül elérniük, hogy a korrupt rendőrfőnök búcsút mondjon a köteléknek.
Egy sorozat, ami jobban tetszik most, mint amikor elkezdődött. Mi ennek az oka? Szedjük is hamar pontokba!
1: végre csak vendégszereplő státusza van Chelsea Perettinek! Elmondani nem tudom, mennyire idegesített engem Gina, akit ő játszott. Nem voltam vevő se a humorára, se a húzásaira. Abszolút nem venni észre a hiányát, nem hiányzik se a rendőrségi életből, se a baráti kapcsolatokból. Amikor egy epizódra visszajött, akkor is azt vártam, mikor megy már el. Tudom, abszolút érzelmi alapon van ilyen ellenszenvem, de attól még jobb nekem a sorozat Gina nélkül.
2: egyre jobban bírom Holt kapitányt. Már ráhangolódtam a humorára, és már Holt is abszolút csapattag az őrs dolgaiban. Andre Braugher remek faarcokat tud vágni, sokat hozzátesz a karakterhez az alakítása. Már láttuk különböző érzelmi állapotokban, sokkal emberibb nekem, mint a sorozat elején. (Talán, mert a magánéletéből is valamivel többet megmutat, bírom a részeket, amikor a férje is a cselekmény része.)
3: Amy és Jake sokkal jobbak házasoknak, mint évődő szerelmeseknek. Megváltozott a két karakter közötti dinamika, már nem kell a romantikus szenvelgéseket nézni. Összeházasodtak, és jó páros lettek. Nekem nem hiányoznak a szerelmi drámák, sokkal ütősebb ez a házaspár összhang és stabil kapcsolat.
4: a sok utalás. Jake továbbra is Die Hard fan, de akad sok más is. Idén pl. volt Öngyilkos osztag, de a kedvencem a Bárányok hallgatnak Brooklyn Nine-Nine stílusban. Flúgos, lökött, de remekül kiveszi az eredeti jellegzetességeit.
5: munkahelyi sitcom. Van ugyan utalás arra, hogy ők rendőrök, de továbbra sem az ügyeiken van a hangsúly. Nem véletlen, hogy lazább ügyeken dolgoznak, nem gyilkossági ügyeken. Sokaknak túl fekete lenne, ha az olyan ügyeken menne a munkahelyi poénkodás. Idén talán egy ilyen rész volt, én nagyon élveztem is, de nem ez a sorozat profilja. Jól áll neki az is, az irodában miket szerencsétlenkednek össze a szereplők.
6: az évek alatt megszerettem a karakterek. Az 1-ben már kifejtettem, egy volt, akit rühelltem, de ő már nincs, a többiek kalandjait pedig szívesen nézem. A színészek is már nagyon szerepben vannak, Samberg fejét e sorozat miatt tudom megkülönböztetni Sandlerétől.
A 7. évadot is berendelték, vagyis jövőre visszatérünk a 9-9-es őrsre!
Brooklyn Nine-Nine - 5/4 ez lett a heti mosoly adagom. Bár vannak lökött szereplők, poénos és könnyed az egész.
Melyik, most a mozikban menő film poszteréből származik a részlet?
Megoldás: Tovább!
Nyomozós, sötét titkos, végzetes ballépéses.
Erin 16 éve lelkes rendőr volt, akit egy bandába építettek be egy számára ismeretlen másik rendőrrel. Miközben elnyerték a banda bizalmát, és készültek a rablásra, Erin és Chris egymásba is szerettek. Ma Erin alkoholista, a lányával is folyton hadakozó, dühös és megkeseredett ember. A múlt azonban utánanyúl: fenyegető üzenetet kap, és tudja, visszatért az ember, akit a múlt minden fájdalmáért okol. A nő most akar igazságot szolgáltatni, miközben egy gyilkossági ügy is megoldásra vár. Minden összefügg mindennel, és mire minden a helyére kerül, világossá válik, hogy lett az egykori helyes, eltökélt nőből ez az önmagát elpusztító lény.
Nem egyszer merengtem már azon, mennyire elrontja egyes filmek élményét, hogy előzetes elvárásokkal kezdem el nézni. Mert ha más, ha a zsánerében különben jó is, csalódott leszek és nem fog tetszeni. Bár rá tudnám venni az agyam, hogy kilökje az előzetes elképzeléseket…
Ez a film is azért nem tetszett, mert mást vártam tőle. Krimit, sokkal hagyományosabban vezetve. A skandináv krimikre hajazó, gyilkos után nyomozós filmet akartam látni, melyben a nyomozó ugyan szétcsúszott, de a maga területén egészen zseniális. Hiszen részeges rendőr is képes babérokat gyűjteni, nem igaz, Harry Hole?
Két ponton csalatkoztam nagyot.
1: A hősnő messze nem egy zseniális nyomozó. Megvan minden benne, ami a tönkrement életre utal. A káros szenvedélyek, a kapcsolatai és a külseje leépülése. De egyszer nem éreztem úgy, hogy olyan rendőri munkára képes, amire senki más a környezetében.
2: Nem is igazán krimi a film. A megnézése után inkább mondanám drámának, amelyben némi krimi szál is akad. Erin története a hangsúlyos, a honnan – hova jutás története. Mert elég sokáig hiányoznak a kockák, csak némi utalás van, hogy jött létre a mai énje. A végére összeáll, és még kevésbé fontos a krimi, mint korábban.
A szereplőknek erkölcsi döntéseket kell hozni, és a cím is mutatja, nem éppen arra az útra lépnek, ami építené őket. Erin körül minden le van rombolva. Nem is tudtam tragikusnak érezni, ami a film végén vár rá. Hogy lehetett volna más vége a történetének?
Van egy kevés akciójelenet is benne, de semmi emlékezetes. Durva, de sokkal jobban megragadt bennem a Brooklyn Nine-Nine záró részének emberrablós jelenete a maszkokkal, mint ebben a bankrablás.
Amire emlékezni fogunk: Nicole Kidman brutális külleme a jelen Erin szerepében. A színésznő vállalt már be elképesztő küllemeket, volt már kifejezetten nem szép nő is (meg is jött Oscar érte), de ez valami új szint. Amit lehetett, lepusztítottak a külsején. Még durvább így a múlt és jelen közti különbség – elfogadhatóbbá teszi, hogy Sebastian Stan játssza a szerelmét. 15 év akkor is 15, ha Kidman nagyon jól tartja magát.
Valahol sajnálom, hogy ennyire a küllem lett a hangsúly, még nálam is. Noha Kidman a maszk alatt nagyot játszik, elhittem neki a teljes pusztulást, a tekintete miatt. Kegyetlen.
Az időkezelése nem rossz, de hosszúnak éreztem a filmet. Néha unalmasnak.
Egyszer érdekes volt, de ennyi elég is volt belőle nekem. Nem lesz újranézve.
Pusztító - 5/3 Kidman jó, Stant bírom, az osztott idősíkok is tetszenek, a film már kevésbé. Kár érte.
Cím: Little Women - Kisasszonyok
Készítők: Greta Gerwing a rendező, vagyis várhatóan egy női lélekbe alaposan belemenős, hiteles filmet kapunk majd. A casting is nagyon ütősnek tűnik. Vannak, akikkel már újrázik a rendezőnő, de Chalamet és Ronan mellett jön még sok angol tehetség is.
Műfaj: női, YA, regény adaptáció, romantikus
Cselekmény: a klasszikus regény nyomán, de annak egészen más szempontú megközelítése. Azokat az éveket emelik ki, melyeket a filmes feldolgozások kevésbé szoktak mutatni. Miután a lányok kikerülnek otthonról, és maguk próbálnak boldogulni az életben. Amy iskolában, Jo kezdő íróként. Azért gondolom, a hagyományos szálakat is mutatják majd.
Várható megjelenés: karácsonyi szezonban
Miért várós?
- A regényt szerettem, minden magyarul megjelent részét olvastam.
- Több feldolgozást is láttam már, a BBC sorozat kifejezetten tetszett. Érdekel, mit lehet még elmondani róla.
- Új a megközelítés.
- A casting. Chalamet és Ronan miatt önmagában is érdekelne, de mellettük jó pár olyan szereplő van még, akiknek elnézem a munkáit.