Minden napra egy film

Minden napra egy film

Családi szívás

2018. december 17. - BBerni86

Családi kirándulásos, konfliktusos, fűárusítós.

Laura élete elég zűrös: a főnökét ugyan a barátnőjének vallja, de a nő folyton ugráltatja, nem segíti ki és cselédként kezeli. A fia utálja a középiskolát, a művész hajlamú fiú elveszik az erőszakos osztálytársai között. Nincs egy rendes kapcsolata, amióta elvált a férjétől. Túl sok kóbor állatot fogad be. A fia, Henry kedvéért most valamit ki kell találnia: magán, művészeti iskolába akarja adni, de ahhoz pénz kell. Az apja talán tudna adni, de cserébe kér egy szívességet. Ki kell költöznie az öregek otthonából, és Laurának kellene autóval elvinni a húgához. A család útra kel, és miközben apa – lánya lassan képesek megbékélni egymással, a nagyapa az csaladi_szivas.jpgunokájával közösen a meglátogatott rokonoknak füvet árul. Csak Laura rá ne jöjjön!

Általában utálom a magyar címeket, de végre egy, amit tudok üdvözölni! Mert ez a film tényleg ilyen, és tetszik a kétértelműsége! Benne van az, hogy ebben a családban konfliktusok vannak és szívnak a szereplők. Laura, aki még mindig fájlalja, hogy az apja egész gyerekkorában mennyire hanyagolta. Ahogy szembe kell nézniük azzal, hogy Henry apja, Leonard egy nagydumás, megnyerő, de semmirekellő fazon. Ugyanakkor utal arra is, hogy Jack szép sorban füvet árul a rokonoknak, ők máshogy is szívnak.

Ez a film dramedy, és valóban az is. Igaz, most fogékonyabb voltam a drámai részére, nem igazán azzal a humorral operáltak, amin tudnék nevetni. A sírva nevetés nem a műfajom. Mert az, hogy a magányos és sebzett nő kóbor kutyákkal veszi körbe magát, és nem tud egyet sem a sorsára hagyni, nekem inkább tragikus, mint vicces. Akkor is, ha néha igencsak mókás állatot sikerül a családi úton felszedni.

A családi szálak meg egyértelműen a drámát húzzák alá. Elsősorban Laura alakján keresztül, de a többieknek is megvannak a maguk bajai. Még az olyan látszólag felelőtlen és semmivel sem törődő figuráknak is, mint Leonard. Azért az, ahogy szembenéz a feleségével, és képes kimondani azt, hogy mennyire megbízhatatlan és semmirekellő, jobban tette a nő, hogy elhagyta, valahol szomorú. Tudja, milyen és képtelen változni.

Jack, Laura apja lesz az, aki fejlődik a film alatt. Sok tekintetben hasonlít Leonard karakterére, de neki nagyobb a szíve. Ő képes lesz arra, hogy amikor szembesül a hibáival, a megszeretett unoka és a lánya kedvéért legalább megpróbál megváltozni.

Road movie a film, de az utak mellett a szereplők lelkében is megtesszük az utat. Akármi történik is velük, annak mindig lesz egy olyan vetülete is, hogy a nagy egészet nézve hogy hat rájuk az esemény. Közelebb, vagy távolabb kerülnek egymáshoz.

Jó karakterek vannak, érdekesek, furcsák, különcök, de pont ettől izgalmasak. Miért ilyenek? És meg lehet érteni, a film szépen felépíti mi minek a következménye. Jó színészek is kellettek, hogy ez valóban megtörténjen és hiteles legyen. Vera Farmiga kifejezetten jó volt, hogy most nem démonok ellen harcolt, hanem családot egyesített. Plummer szokás szerint jó.

Igaz, hangulat kell ehhez a filmhez. Mert nem szórakoztató, néha nagyon lassú is, és lehetett volna dinamikusabb a szkript. Keserédes. Nekem most feküdt, de máskor nem biztos, hogy végig bírnám nézni.

 

Családi szívás - 5/3 jó szereposztás, érdekes történet, de valahogy nem sikerült megérintenie vagy nevettetnie.

https://www.youtube.com/watch?v=xf6qk93WHf0

Kasza!

My brilliant friend az HBO műsorára érkezett meg, és Ferrante Nápolyi regények sorozata volt az alapja. Az első évad az első kötetet dolgozta fel, amelynek a címét is kapta a sorozat.kasza-my_brilliant_friend.jpg

A regényeket olvasom, de a sorozatot képtelen voltam végignézni. Annak ellenére, hogy sok mindent tudok mondani, amiért érdemes lenne nézni:

- nagyon regényhű.

- megvan a hangulata, az olasz kisvárosé és a szegénységé.

Mégse fogom végignézni. Már a regénynél is nagyon lehangolónak találtam a cselekményt, a szereplők sorsát. A sorozatnál ez halmozottan igaz. Egész egyszerűen rosszul érzem magam, amíg nézem. Sajnálom a szereplőket, a helyzetet. És ahogy a könyveknél, itt is ellenszenves nekem a főszereplő. De itt a másik lány is idegesít. Szóval, úgy döntöttem, ezt nem fogom se végig, se tovább nézni.

De akinek nem gond, hogy minden jó kedvét megöli a sorozat, bátran próbálkozhat! HBO minőség.

Várható heti megjelenések

Mozi:

- Az Úr hangja: több nemzet közös filmje, részben magyar is. Egy férfi keresi disszidált apját, akire az Államokban talál rá új családja körében. Róla derül ki, hogy anno az űrből érkező hangokat tanulmányozta.

- Hozzám jössz, haver: adott egy franciákhoz bevándorló srác, akinek haza kellene mennie a papírjai miatt. Egy barátja kitalálja, hogy maradhat: összeházasodnak, mint melegek és akkor maradhat. Ugyan egyik se a férfiakhoz vonzódik, és mit szólnak ehhez a barátnők? Komédia.

- Mary Poppins visszatér: a karácsonyi szezon karácsonyi filmje. A Banks gyerekek felnőttek, de Mary Poppins visszatér, helyes útra terelni őket is, meg az új nemzedéket. Nálam is várós, bevallom. Linkké alakítva a filmcím visszavisz a Mit várunk? szerepléséhez.

- Párizs császára: egy film a francia nyomozóról, Vidocq-ról. Készült már róla film, ez történelmibbnek tűnik és Vincent Cassel a nyomozó.

- Űrdongó: az új Transformers film, elvileg fiatalosított formátumban. Kiemelve főszereplővé egy korábbi mellékszereplőt, Űrdongót. Tuti látványos, a tartalommal nem vagyok ennyire bizakodó.

DVD:

- A védelmező 2.

- A Hangya és a Darázs

Az utolsó próba

Háborús, segélyszervezetes, szerelmes.

Wren megörökölte az Orvosok határok nélkül programot. Az édesapja volt az egyik alapító, és a halála után Wren vette át az ügyeket. Személyesen is Afrikába utazik, hogy felügyelje az egyik orvosi csapat költözését a határon keresztül. Itt ismerkedik meg az elhivatott, szakmájának élő spanyol orvossal, Miguellel. A közös munka, az elesetteken való segítség és a folyamatos életveszély összehozza a két nagyon másként gondolkodó embert. az_utolso_proba.jpgEgymás életének szerelmei, de elválasztja őket az élet. Miguel a terepen akar maradni, szerinte az igazi segítség, ha itt vannak és életek mentenek. Wren azonban abban látja a megoldást, ha az Államok és Európa figyelmét irányítják rá az eseményekre, és ráveszik őket a segítségre. 10 évvel később Miguel felkeresi a nőt, még egy vallomással tartozik neki.

Sean Penn számomra elsősorban színész marad, hiába rendez már ő is. Az utolsó próba is az egyik rendezése, de nekem emlékezetesebb maradt a színészi alakításai miatt. Legutóbb éppen egy sorozatban láttam űrhajósként, az volt a The First.

Az utolsó próba erősen politikai és társadalmi mondanivalót tartalmaz, és ennek van alárendelve a cselekmény is. Ugyan nézhető Miguel és Wren szerelmének történeteként is, de soha nem ők ketten kapják a hangsúlyt. Amikor először találkoznak, akkor az Afrikában történő borzalmakon van a súly. Mikor újra találkoznak, akkor sokkal többet foglalkoznak Wren beszédével és adománygyűjtő estjével, mint ezzel a két emberrel. Ugyanezt éreztem a történet felvezetésekor is.

Ami különben furcsa élmény volt. Szöveges prológot kapott a film, ami bennem nem is kicsit idézte fel a Rómeó és Júlia előhangját. Két ellenséges család, háború Verona utcáin, melyből egy tragikus sorsú szerelmes pár története emelkedik ki. Itt is, szinte ugyanaz. Afrikában olyan szörnyűségek zajlanak, amelyeket elképzelni sem tudunk. Életek és álmok mennek tönkre, mint ahogy e férfi és e nő szerelme is.

Az egészben van egy már-már giccses pátosz, amit a film eleje nagyon erősen megtart. Nekem nem tetszett, úgy éreztem, hogy rám akarják erőszakolni, hogy sajnáljam az afrikaiakat, döbbenjen meg azon, ahogy élni kényszerülnek. Ezek rám sokkal jobban hatnak, ha nem érzem azt, hogy sírásra és könnyfakasztásra hangszerelték a jeleneteket. Itt túl durván aláhúzzák a mondanivalót.

A film adagolja is szépen a borzalmakat. Horror szintre soha nem megy le, de néha közel áll hozzá. Mi volt a legdurvább, amit mutattak? Az érzelmileg legmegterhelőbb, amikor a drogos és bulizó felkelők fegyvert nyomnak egy gyerek kezébe, és ráparancsolnak, hogy ölje meg az apját. A gyerek inkább saját magát lövi fejbe, mire a lázadók csak röhögnek. Látványilag, amikor e tett helyszínére érkeznek: egy embert beleztek ki a bejáratnál és a belét húzták el egyfajta sorompóként.

Hiába játssza a két főszerepet két olyan remek színész, mint Javier Bardem és Charlize Theron, jók is a szerepeikben, itt minden alá van rendelve annak a mondanivalónak, hogy ezt nem lehet hagyni, valamit tenni kell. Segíteni kell ezeken az embereken.

Propaganda filmnek éreztem, de a szereposztás erős, és azért szerelmes filmnek is nézhető.

 

Az utolsó próba - 5/3,5 egy-egy ponton jó és elgondolkodtató, de sokszor hajlik giccsbe. A szereposztás remek.

https://www.youtube.com/watch?v=OUjvg7cYwno

The little drummer girl

minisorozat

Kémkedős, terroristát elfogós, beépülés.

Khalil feltörekvőben levő terrorista, aki egyre több akciót visz sikerre Európában. Az öccse felszed egy európai lányt, átmossák az agyát, majd robbantásra használják fel. Az izraeli elhárítás, elsősorban Kurtz, nagyon el akarja kapni. Visszahozza visszavonult ügynökét, Gadit, és a tökéletes csalit is megtalálja Charlie, a színésznő személyében. Gadi feladata lesz a lány kiképzése, majd elhelyezik a terrorista szervezet látószögében. A helyzetet bonyolítja, hogy a férfi és a nő között gyengéd szálak szövődtek. Charlie beépül a szervezetbe, és egyre letoltes_21.jpgközelebb kerül Khalil személyéhez. Egy angol akcióra készülnek, amit a csapat így képes lehet kivédeni, de Kurtz nagyobb lehetőséget lát meg a lányban: Khalil szerelmét elnyerve az egész terrorista szervezetet le lehetne leplezni – de mit szól ehhez Gadi?

A kémfilmekkel és regényekkel nagyon próbálok barátkozni, egyelőre több-kevesebb sikert értem el. Erőlködöm, de a klasszikus formájában nem az én világom. Amennyire szeretem a Kingsman filmeket, majdnem minden mással annyira szenvedek.

Legújabb tévés sorozatos, kémes minisorozat is egy irodalmi klasszikus szerző tollából származik. John la Carre alkotta meg, regényként Kettős szerepben címmel jelent meg nálunk. Ahogy a legtöbb Carre regény, és a belőlük készült filmek, sorozatok, ez is kettős érzéseket hagyott bennem: egyrészt, pontosan értem, miért jó és miért etalonja a zsánernek. De egész egyszerűen nekem nem tetszik.

Miért nem? Talán, mert nagyon nem szeretem, hogy itt mennyire összemosódnak a határok. A pokoli gonoszak ellen akkor lehet harcolni, ha a jók se vetnek meg semmilyen eszközt. Gyilkolják a gyilkosokat, tűzre tűzzel válaszolnak. De akkor mikor lesz vége a kegyetlenségnek? Mikor lesz győzelem? Csak egy hurok jön létre, amiben megtorlás követ megtorlást. És egy ponton túl honnan tudod, ki a jó és ki a rossz?

Ebben a sorozatban is azt láttam, hogy megváltoznak az emberek ettől, ha úgy tetszik, megromlanak. Charlie, igaz nekem már színésznőként sem volt túl szimpatikus, de aztán egyre csak romlott a helyzet. Amikor a végére nem húzná meg a ravaszt, hagyná élni és elmenni Khalilt, még talán szeretni is kezdi valamennyire, pláne összezavarodtam. Ez megoldás? Nem. A gyilkosság az lesz? Nem. Békét kötni lehet? Nem.

Szóval, ez nekem nem fekszik és sajnálom benne a szereplőket.

Ha azonban azt nézem, hogy mennyire mutatják meg a beépülést, a kémkedést, az egésznek a miliőjét, jár a piros pont. Hitelesnek hat, és nagyon odafigyeltek a korszak ábrázolására is. Az a retró hangulat, ami a környezetből, ruhákból, frizurából jön, hibátlan.

A casting is alapos, egészen sztárszereposztás jött össze. Michael Shannon nagyon felkapott lett, már szinte várom, mikor dobják meg egy mellékszereplő Oscarral. Alexander Skarsgard igazi sikert még moziban nem aratott, a Tarzan nem robbantott kasszát, de tévében voltak nagyobb dobásai, és sokak ismerik már az arcát. Florence Pugh pedig remek úton van a sztárrá válás felé. Nem egy sztáralkat, de valami van benne, amit itt is meg tud mutatni.

Nem egy kifejezetten szórakoztató sorozat, de a kémes zsánert remekül hozza. Elgondolkoztató, okosan felépített, jó szereposztással. Csak nem az én sorozatom.

 

The little drummer girl – 5/4 kémfilmnek remek, a korhangulat is benne van, erős a szereposztása. De nem a zsánerem.

https://www.youtube.com/watch?v=9IP6qUaw5tM

SpoilerZóna

Ahol a gonosz lakik

sp3_6.jpgHárom lány érkezik meg egy előkelő ház elé. A legfiatalabb az autóban marad, a másik kettő betör az épületbe. Célirányosan a széfhez mennek, kinyitják. De üres.

A két nővér beszélgetni kezd: nem mehetnek el üres kézzel! Camila tartozik, ha nem viszi el innen a pénzt, megölik. Így ő elindul túszul ejteni a háziakat, amiről Maria le akarja beszélni. De a testvére nem hallgat rá, elkapják a tulajdonost és a feleségét. Székhez kötik őket.

A szenátor Jose hajlandó mindent odaadni nekik. Egy titkos széfet nyit ki, onnan minden pénzt a lánynak ad. Camila azonban nem elégedett: hiányzik 100000. Jose nem is érti, honnan tudja ezt a lány, majd leesik neki. A testőre volt a belső ember, neki dolgoznak a lányok. De azt az összeget nem tudja előadni, már elköltötte. Jose visszakerül a székbe, a lányok töprengenek, mit csináljanak.

A házaspár közben suttog: az asszony valamit el akarna mondani, de a férje lebeszéli. Már csak 3 órát kell várniuk, és a lányok úgyse hinnének el semmit. Jobb, ha nem mondanak semmit. Jose már ott tart, hogy megígéri, másnap odaadja a hiányzó pénzt, csak most menjenek el. Még arra is hajlandó lenne, hogy szenátorként Camila sp5_3.jpgvédője legyen.

De a két lány nekiáll a házat átkutatni a pénz után. Lemennek a pincébe is, és ott ledöbbennek. A férfi kislánya, Tamara van ott iszonyatos állapotban. Kikötözve egy ágyba, láthatóan elhanyagolva. Azonnal elkezdik kiszabadítani, és beültetik egy tolószékbe is. Kórházba akarják vinni, kiszabadítani innen. Nem tudnak másként tenni: ők is szenvedtek otthon, és gyerekként ők is örültek volna egy megmentőnek.

A házaspár szinte könyörög, hogy hagyják Tamarát, ez nem az, aminek látszik. Vagy, legalább takarják le az arcát. A lányok nem értenek semmit, a szülőkre néznek szörnyetegként. De mire visszafordulnak a kislányhoz, Tamara eltűnt a székből. Keresni kezdik.

Nem veszik észre, hogy egy árny jár a nyomukban. Csak azt érzik, hogy megelevenednek a rémálmaik. Tamara szobájában pont olyan kereszt van, amilyen Maria szobájában is volt. Amelyről eszébe jut az apja, aki brutálisan elverte az övével. A rosszat akarta kiverni belőle. Közben megtalálják a kislányt, visszaviszik magukkal. De ekkorsp4_5.jpg már ők is érzik, hogy valami nagyon nem stimmel.

Már nagyon mennének el, de a húguk nincs a kocsiban. Maria látja kikészülve, zokogva. De az csak látomás volt, Ana holtteste a bejárat előtt lóg, felakasztotta magát.

Tamara mosolyog rajtuk. Közli, Ana ráébredt az igazságra, nem bírta elviselni, és öngyilkos lett. Mert ráébredt, hogy Camila nem csak a nővére. Hanem Camila az anyja, akit az apja ejtett teherbe. A lányok kiakadnak, a szülők pedig elmagyarázzák: Tamara mindig is beteges volt, de féléve javulni kezdett az állapota. De nem a lányuk jött vissza, megszállta valami gonosz. Aki öngyilkosságba kergette a bátyját, és őket is kísérti. De reggel a Vatikánból jön egy kardinális, aki kiűzheti belőle a gonoszt.

sp.jpegTamara gúnyosan mosolyog. Közli, ő csak az igazat mondja. A fiuk nem bírta elviselni, hogy az apja szégyelli, mert meleg. A lányok titkait is kész kifecsegni, hiába kötözik vissza és akarják elhallgattatni. Camila szemére azt veti, hogy nem érezte mindig erőszaknak, amit az apja tett vele. A lány visszaemlékezik, amikor rájött, hogy terhes. Az apja éppen Mariát verte. Bement, és miután a húgát kiküldte, szétverte az apja fejét. Majd Tamara figyelme Maria felé fordul. Akiről elmeséli, hogy a nővére ellen vallott. Camila ezen készül ki igazán: 8 évet ült börtönben, mert Maria azt vallotta, hogy az apjuk rendes ember volt, és semmi nem igaz az erőszakból, amit Camila állított. Maria hiába védekezik azzal, hogy az anyjuk tiltotta meg, hogy elmondja az igazat, Camila zaklatottan elrohan a lánya holttestével a kocsiba, a húgát itt hagyja.

Látjuk pár jelenettel később, hogy Ana szelleme megkísérti a nőt, aki zokogva nem figyel a vezetésre, és halálos balestet szenved.

Megérkezik a kardinális. Visszaviszik a lányt a pincébe, és megkezdődik az ördögűzés. Ő más módszereket használ, mint a többi pap. Pár éve betiltották az eredeti rituálét, az ördög már beszivárgott az egyházba is. De ő ismeri az igaz rítusokat, és azzal segíthet. Tamara azonban csak mosolyog rajta: akkor működne, ha bűntelen sp2.jpeglenne. De nem az. Ráutal, hogy a pap a nagyon szenvedő anyján eutanáziát hajtott végre.

Tamara mindenkit kísért és kínoz, Jose és Angelica áldozatul is esnek, Maria és a pap folytatják a szertartást. Maria az apja szellemével kell, hogy szembenézzen. Bosszú helyett megbocsát, és így ő lehet az, aki imával képes kiűzni a démont. A jobban levő Tamarát Maria viszi orvoshoz, a pap hívja a rendőröket, és megígéri, Maria ittléte titok marad.

Látjuk, pár nappal később a halott pápa helyett újat választottak. A kardinális az. Ám ahogy az első beszédét tartja, amit Maria a tévén át néz, a nő felismeri benne a démont és imádkozni kezd.

A védelmező 2.

Igazságtevős, titkos ügynökséges, leszámolós.

Robert McCall folytatja, amit megkezdett. Névtelen taxisofőrként járja a várost, és ahol szenvedő emberre akad, segít neki. Mint az elvált asszonynak, akinek a török volt férje elrabolta a közös lányukat, hogy fájdalmat okozzon a nőnek. Vagy az idős férfinak, aki a náci Németország túlélése óta elvesztett testvérét siratja. A lakóközösségében egy fiatal, rajzos srácot karol fel, alternatívát kínálva a bandáktól. Régi életéből csak Susan barátsága maradt meg, aki kapcsolataival a kis ügyeit is segíti. Az asszony egy ügynök meggyilkolása ügyében nyomoz, amikor külföldön megölik. A helyiek szerint félresikerült rablás. McCall egy régi társa előtt felfedi magát, hogy az igazság nyomára akadjon. Susant megölték, és McCall megfizet a gyilkosnak, miközben egy titkos szervezetnek is véget vet.a_vedelmezo2.jpg

Denzel Washington nem forgat folytatásokat. Egy kivételt tett: Fuqua kedvéért bevállalta a Védelmező második részét, amelyben Liam Neeson nyomdokain is haladva ex-ügynökként tesz rendet a szeretteit bántalmazó alakok között. Bár azt mondhatnám, hogy a páros megismételte az első rész sikerét, de sajnos, nem így esett.

Ez részben annak is köszönhető, hogy most nem olyan jó a film. Az első részben új volt a cselekmény, a karakterek, rengeteg titok volt McCall múltjában, amivel lehetett játszani. Titokzatos volt és halálos.

Most viszont közelebb hozzák a figurát, sok mindent megtudunk róla. Az ügynök múltjáról, a halott feleségéről, a csapatáról. Hús-vér figura lett, és így már nem olyannyira titokzatos, mint korábban. Ez sokat elvesz a film hangulatából, és nem ad ugyannyit vissza a kémes téma, amit most adtak elő.

Ami sok tekintetben tipikus. Még csak a film első felében jártam, éppen meghalt Susan, amikor poénból megjegyeztem, hogy York nyírta ki. Mondjuk úgy, nem örültem neki, hogy mennyire egyszerű lett a nagy összeesküvés. Nem lepett meg, végig pont azt láttam, amit vártam.

Ami nem jelenti azt, hogy ne lettek volna a filmben jó jelenetek. A film végi nagy leszámolás, a srác elrejtése a lakásban, miközben a profi gyilkosok McCall nyomára akarnak bukkanni. Ha csak az akció jeleneteket nézem, azokkal nincs gond. Washington az egyik olyan színész, aki hiteles akciópapának is. Neki elhiszem, hogy végez a fele annyi idős ügynökökkel, akik a nyomába erednek. Liam Neeson az eredeti akciópapa, de talán Washington az, akinek utána legjobban áll ez a szerepkör.

De ha visszafordulok a cselekmény felé, eléggé felhúzom a szemöldököm a hosszas felvezetés miatt. A film eleje a sok kis üggyel, annyira más hangulatban és akcióban, mint az utána jövő kémes összeesküvés, hogy zavart is a nagy ugrás. Valahol értem, hogy el kellett helyezni a szereplőket annak is, aki nem látta az első részt, de ilyen hosszan?

A szereposztáson különben nem spóroltak. Nevekkel van teletömve a film. Washington eleve a címszerepben, de ott van mellette Melissa Leo, Pedro Pascal, Bill Pullman többek között. Azt pedig már említettem, hogy Fuqua rendezte. Illusztris névsor.

Korrekt, imán meg lehet egyszer nézni, de nem lesz az elsőhöz foghatóan kultikus.

 

A védelmező 2. - 5/3,5 korrekt, de túl sok minden kiszámítható benne, és mintha lassú lenne. Kár.

https://www.youtube.com/watch?v=TsdcZ3uWnjI

Jurassic World 2.

Bukott birodalom

Mentőakciós, kalandos, összeesküvős, dinoszauruszos.jurassic_world2.jpg

A Nublar sziget a pusztulással néz szembe: a vulkánja aktív lett, közel a kitörés. A Jurassic World ugyan látogathatatlan a 2 éve történtek után, de a dinoszauruszok most ott élnek. Ha az emberek nem tesznek valamit, a vulkán eltörli őket a Föld színéről, újra kihalnak. A politikusok próbálnak döntést hozni, de úgy döntenek, jobb, ha nem avatkoznak be. Claire, a sziget korábbi vezetője lobbizik a megmentésükért. A technológia egyik kitalálója, Sir Lockwood ajánl anyagi segítséget, hogy pár fajt sikeresen kimentsenek, és egy emberektől zavartalan szigeten elhelyezzenek. Kell Claire, hogy a sziget megfigyelő rendszerét élesítse. Kell Owen, hogy Kéket befogja. Ám arra egy szigetre érkező sem számít, hogy a háttérben egy árny anyagi hasznot remél, és Istent játszik – míg el nem szabadul a pokol.

A Jurassic World is szép utat járt be: Crichton bestseller regénye volt, melyből Spielberg rendezett annyira jelentős filmet, hogy egy egész generáció kezdett klónozásról és kihalt fajok visszatértéről álmodni. Utána jött pár kevésbé sikeres folytatás, majd napjainkra újra kasszasiker lett a Jurassic World, amely sok tekintetben idézte meg a Spielberg sikert.

Olyan brutális bevételei voltak, hogy újabb trilógia vette kezdetét. Aminek a második fejezete a Bukott birodalom. Amit kettős szemmel tudok nézni: egyrészt, mint a sorozat középső részét, nézem az ívet, hova halad ez a történet. És megvan az ív, hogy honnan hova akarnak eljutni. Ezt a keretet mondja szépen el a nosztalgia faktort is növelő Jeff Goldblum. Megtettek egy újabb lépcsőfokot, és én kíváncsi is vagyok, milyen végjátékot terveznek a dinoszauruszok világában.

Másrészt, nézhetem csak magát a filmet is. Akkor már nem vagyok annyira lenyűgözve. A filmben van egy jelenet, amikor Claire arról beszél, milyen volt először dinót látni. Amilyen varázsról ő ott beszél, az volt meg a Spielberg filmben, és egész jól átvitték a World első részébe is. Most azonban már nincsen meg.

Szó se róla, mint popcorn mozi, a Bukott birodalom üzemel. Nagyon látványos, gyönyörű a CGI. Itt még az is prímán néz ki, amikor emberek és dinók egymás mellett futnak, vagy valamilyen interakcióba kerülnek.

A történet pörög, kicsit sem unalmas. Ha csak kalandokat és jópofa beszólásokat, a megszeretett hősöket akarjuk látni; néha kicsit nevetni, néha kicsit tátani a szájunkat a látványon, határozottan ez a mi filmünk.

De ha kicsit is elgondolkodunk, mélyebbre akarunk nézni, akkor fecseg a felszín, hallgat a mély József Attilával szólva. Túl sok a butaság ebben a filmben. Kinek nem esett le már az elején, hogy Lockwood unokája igazából kicsoda? Miért lenne olyan barom a film gonosza, hogy pont oda telepíti a titkos labort, ahol a főnöke olyan könnyen rátalálhat? Meg egyáltalán, ne már, hogy azok a milliárdosok, akik a végén mennek a licitre, ne szerezhettek volna a szigetről maguknak olcsóbban állatot. Meg ez a fegyverré nevelt állat is… jaj.

De mondom, agy nélkül élvezetes és szórakoztató. Minden fontos szereplő jött vissza, és hozza is a formáját. Nekem még az is bejött, hogy a film a felénél zsánert vált.

Nem rossz film ez, csak ettől a sorozattól többet várunk. A varázst, ami megvolt benne.

 

Jurassic World 2. 5/3,5 látványos, akciógazdag, popcorn mozinak remek, de a varázslat már nincs benne.

https://www.youtube.com/watch?v=ig0AqRa3ndY

Mit várunk?

Cím: Trónok harca - befejező évadborito-30.jpg

Készítők: Benioff és Weiss írja, Benioff az utolsó részt meg is rendezi. A történet eredetije George RR Martin gigasiker regénye - bár az újabb részre évek óta várunk, teszem hozzá. A benne szereplő színészek meg innen indulva szép karriert építenek, és az angol színjátszásból rengetegen vannak benne. Csak pár név, a teljesség igénye nélkül: Peter Dinklage, Nikolaj Coster-Waldau, Lena Headey, Emilia Clarke, Kit Harrington, Sophie Turner, Masie Williams, Iain Glen.

Műfaj: fantasy, kaland.

Cselekmény: Westeros és a világ sorsa eldől. A holtak eljönnek, és minden élettel végezni akarnak. Észak és a Targaryen-ház háborúba megy ellenük, míg Cersei továbbra se lát tovább saját egójánál. És a rengeteg kérdés, kivel mi fog történni. A történet most véget ér.

Várható megjelenés: 2019 áprilisa - csak bírjuk kivárni.

Trailer ide kattintva!

tn4-tronok_harca.jpgMiért várós?

- Az jobb kérdés lenne, miért nem. Szerintem mindenki, aki nézte és olvasta, várja. Nagyon.

- A leglátványosabb tévésorozat, ha minden jól megy, az Államokban 2-2 részenként moziba is le fogják adni. Remek CGI, gyönyörű látvány.

- Egyszerre félek a végétől, de kíváncsi is vagyok. Ki hal meg, ki marad életben? Ki ül a Vastrónra? Lesz Targaryen gyermek? Marad életben sárkány? Kicsoda a Holtak Királya? Milyen sorsra jut Cersei? Bran lehet még valaha normális, vagy az ő sorsa már reménytelenül a misztikum? A Stark vérvonalat a lányok viszik tovább? Sorolhatnám oldalakig a kérdéseim.

- Nagyon akarom a regényt is, az még nincs, hát nézem a sorozatot.

süti beállítások módosítása
Mobil