Minden napra egy film

Minden napra egy film

Bűvölet: Az örökség

2020. november 08. - BBerni86

Boszorkányos, barátnős, hatalom árnyoldalával szembenéző.

Frankie, Tabby és Lourdes gyakorló boszorkányok, egyben jó barátnők. Az egyetlen bánatuk, hogy mivel hárman vannak, nem tudják a teljes erejüket használni, a nagyobb varázslatok megoldhatatlanok számukra. Kellene egy negyedik boszorkány is. Az iskolába új lány érkezik: Lili. Az első napján kínos helyzetbe kerül, ők sietnek a segítségére. A nyakában felfedeznek egy boszorkányos medált is, és felajánlják neki a negyedik helyet a körben. 11_8buvolet.pngLili életében először barátokat szerez, és egyaránt megtalálja a helyét a mágiában és a lányok körében. Még egy fiú is megtetszik neki: miután egy varázslatnak hála Timmy a középiskola bunkójából udvarias fiatalemberré válik, aki a lányokkal is jóban van, Lili többet kezd érezni iránta, mint egy barát felé. Kiszór egy szerelmi varázst, aminek nem várt következményei lesznek. A lányok egymás ellen fordulnak, és megvan az esély, hogy későn ismerik fel, az igazi veszélyt ki jelenti a környezetükben.

Minimálisan kapcsolódik csak az előző filmhez – ami nem véletlen. Ez egy fiataloknak készült film, akiknek már nagyon múlt idő az eredeti Bűvölet. Nem a filmet újrázták, újraindították, csak egyetlen kis kockával utalnak rá, hogy volt egy alapfilm korábban. Ha valakinek nincs meg a kapcsolódás, akkor sem veszített semmit.

Nem is foglalkozunk tovább a Bűvölettel – saját jogon érdemes nézni ezt a filmet, annyira saját története van.

Négy lány barátsága, amelyet mágia színez. A környezetüket kezdik jobbá tenni, élvezik az erejüket, de nem önző boszik, akik csak maguknak vívnak ki dolgokat. Egy női közösség, ami jobbá teszi a tágabb környezetüket is. Ártalmatlan varázslataik vannak, nincs feszültség a filmben a részükről.

Viszont, Lili új családot is kapott. Az anyja szerelmes lett, és összeköltöznek a párjával és annak három fiával. A mostohaapa, Adam az, aki kezdetektől valami más energiát visz a filmbe. Már az elején, ahogy a lány a könyveit nézegeti, feltűnik, mennyire más pólust képvisel, mint a boszorkányok. A hatalom a kulcsszó nála, a férfiasság.

Ezzel el is értünk oda, ami miatt a film nem tetszett. (A boszorkánykör semmilyensége is bántotta az agyam, de azon jobban túl tudtam lendülni.) Annyira nem durván, mint a tavalyi Fekete karácsony vagy a legutóbbi Charlie angyalai, de ez is egy femináci alkotás. Tulajdonképpen az a film alapkonfliktusa, hogy nők vs. pasik. Adam abszolút ki is mondja, hogy szerinte a férfiaknál kell lennie minden erőnek és hatalomnak, a lányok meg kiállnak ellene és nagyon le is nyomják. Minden, ami rossz ebben a történetben, gyilkosság és rasszizmus, mind a férfiaktól jönnek. Átesnek a ló túloldalára – azért máshogy is megcsinálhatták volna, mint az egyetlen pozitív férfi varázslat miatt lett szerethető, ráadásul meleg is, és csak egy másik varázslat hatására csókolja meg a hősnőt.

A film végi összecsapás is – most ez thriller akar lenni, vagy paródia? Szabályosan rossz volt nézni, ahogy a végén összecsap a két erő. Arról nem is beszélve, hogy utána átmegyünk balladai homályba. Ok, Lili sorsát elrendezik, de ott van a család, amibe belecsöppent. Mert az, hogy Lili és az anyja elmennek, ok. De mi lesz a három megárvult fiúval? Nem mintha nagy szerepük lett volna, csak valahogy olyan fura, ahogy elmennek és vissza se néznek, mindenki más meg marad egy nagy kérdőjellel.

Nem véletlen az sem, hogy egyedül a szülőket játszották ismertebb színészek. Michelle Monaghan és David Duchovny is lefelé mennek a karrierjükben, itt is ez látszik. Duchovny nagyon öregnek néz ki! Rosszfiúnak meg röhejes is.

A Blumhouse produkciók nagyját szerettem, ezt viszont nem bírtam.

 

Bűvölet - Az örökség - 5/2 beleerőszakolták a #metoo vonalat, és a történet, a szereplők is nagyon semmilyenek.

https://www.youtube.com/watch?v=joAf9MqUsBw

Room 104

4. évad

Hoteles, jövőbeli, családi titkos, gyilkosos.

A 104-es hotelszoba továbbra is különös események központja. Itt megeshet, hogy egy eltűnt, kultikussá lett zenész feltűnik, hogy előadja a dalait egy baráti társaságnak. Az egyik fiatalnak, aki nem rajongó, viszont szöget üt a fejébe, hogy ezek nem is csak dalok, hanem egy gyilkosság története – a végére ki tudja, belőlük lesz-e az újabb áldozat. Ahol a terapeuta egy furcsa kísérlettel segíteni igyekszik pankrátor ügyfelének. Ahol egy férfi 11_8room_104.jpgfelfedezi, hogy egy buta tévéműsor szereplője, és bármennyire is próbálkozik, nem képes kijutni a díszletből – vagyis a hotelszobából. Ahol egy buli gyilkos játszmába csaphat át. Ahol egy játékvezető legnagyobb rajongójának ad külön műsort, és szembesül vele, hogy másnak mit jelent az ő munkássága, még ha neki is, magának is volt benne keserűség is. Ahol feléledhet a természetfeletti erő, de ami egy űrhajó kabinja is lehet, ahol életről és halálról döntenek a népesség szabályozás keretében.

A keret változatlan: egy helyszínen játszódó antológia sorozat. Minden esemény a hotelszobához köthető, amely a 104-es számot viseli. Azonban egyre több minden, ami itt megtörténhet. Ebben az évadban minden, ami nem átlagos, a normálissá lett.

Bár szerettem volna egy koncepciót felfedezni, hogy mi köti össze ennek az évadnak a részeit, ilyet nem találtam. Az, hogy sok történetben van természetfeletti szál, nem elég, mert más részek más zsánerekből dolgoztak. Horror, sci-fi, de pszichés dráma is akadt, nem lehet ilyen könnyen szűkíteni.

A sorozat egyik erőssége, de egyik nehézsége is, hogy mennyire rövid még mindig egy-egy rész. Nem a 40 perccel, hanem 20-25 perccel kell a készítőknek gazdálkodni, ami alatt mindig új szereplőket és helyzetet kell bemutatniuk, hogy a végén egy csavar és/vagy egy poén is üljön. Talán idén ez volt, amiben kifejezetten jól teljesítettek. Ha akadtak most is különös részek, összességében csupa értelmes, egy-egy zsánerben korrekten mozgó sztorit kaptunk.

Ha rá kellene bökni, melyik rész maradt meg leginkább az emlékeim között, valószínűleg a sorozatba ragadt epizód lenne az. Több mindenben volt már ilyen tematikájú rész, idén a Legends of Tomorrow is kapott egy olyan részt, amiben kultikus sorozatoknak adtak egy pofont, és a Winchester fiók is kalandoztak már a Rejtély RT-vel. Itt viszont sikerült egyszerre szatirikusnak lenni, humorosnak és megmutatni, milyen tematika szerint működtek a hetvenes-nyolcvanas évek ilyen típusú sorozatai. Nagyon felidézték bennem a Rém rendes család epizódokat, miközben ki is forgatták a zsánert.

Mertek kísérletezni, és megint vizuálisan is sokféle volt ez a sorozat. Azt mondjuk nem szerettem, amikor olyan szétcsúszásokat forgattak le, hogy szinte egy drogos trippen éreztem magam. Viszont, ahol rajzfilmes elemekkel dolgoztak, érdekes eredmény jött ki. Persze, nem egy Disney mese minősége, nem is anime volt a minta, de a világba jól illeszkedő rész lett, rajzolva is.

Az egyedisége képes feledtetni, hogy tulajdonképpen nem egy szép sorozat, amiben minimál díszletekkel és helyszínnel dolgoznak. Az ötlet itt eladja magát. Pláne, mivel idén több történet is tetszett, nem csak a furcsaság dominált.

A szereposztásra jellemző, hogy megnyertek ismertebb arcokat is, de igazán nagy sztárok nem tűnnek fel benne, az a nagyobb és sikeresebb antológiáknak szokott összejönni. Itt olyan színészeket ismerhettünk fel, mint Dave Bautista, Melissa Fumero vagy Gary Cole. Az utóbbi kifejezetten jó részt és karakterfejlődést kapott még egy ilyen rövid részen belül is. Szinte sajnálja az ember, hogy a The Good Fight inkább a sorozatbeli feleségére koncentrál.

Az idei évad tehát tetszett, Ha minden igaz, szép búcsú, és nem lesz 5. évada.

 

Room 104 - 5/4 idén voltak az eddigi legjobb sztorik, miközben továbbra is egyedi a világa és látványa.

https://www.youtube.com/watch?v=0qln5TNwo4o

SpoilerZóna

Mű szerző nélkül

Mivel egy monumentális, éveket felölő filmről van szó, igyekszem a kulcsmomentumokat kiragadni.

A nácik uralma idején Carl Seeband professzor nagyban részese a párt tisztogatási ügyeinek. A fogyatékos 1_97.jpgszemélyeket meddővé teszi, majd halálra is ítéli. Így jár a skizofréniásnak talált Elisabeth is, akit ugyanúgy hívnak, mint a lányát. Aki érzelmileg megérint benne valamit, mert nem maga végzi el a műtétet, de a halálos ítéletet aláírja.

Elisabeth családja sokat veszít a háborúban: a bátyjai a fronton esnek el. A régi házuk, ahogy Drezda nagyja is, odaveszik a bombatámadásokban. Nagybátyja, aki a felesége sürgetésére lépett be a náci pártba, hogy visszakapja a tanári állását, pedig gyűlölte a nácikat, most a párttagsága miatt nem kaphat állást – takarító lesz belőle, de egy ponton túl nem bírja, öngyilkos lesz. Szeretett unokaöccse, akit a lány igyekezett a modern művészetekkel is megismertetni, minden tehetsége ellenére egy propaganda gyárban fest táblákat.

A műszakvezető azonban felfigyel a fiúra, és beajánlja a művészeti akadémiára. Kurt nincs oda a szocreál 5_65.jpgművészetekért, de nincs választása. Az iskola szépe, Elisabeth neki is megtetszik, és a többiekkel ellentétben ő randit is kap a lánytól. Összejönnek – amikor a családnak ki kell adni egy lakást, hogy a nagy házat megtarthassák, Kurt jelentkezik és meg is kapja. Ellie apja Carl Seeband professzor – akit az oroszok elkaptak náci bűnösként, de ő mindent tagadott. Így is végeztek volna vele, de az orosz katonai vezető feleségénél komplikált szülés kezdődött, Seeband mentette meg a kisfiút és az anyát. Hálából az orosz mindent eltussolt, és visszakapta a férfi az életét, a rangját.

4_76.jpgEllie terhes lesz, az apja szinte előbb észreveszi, mint a fiatalok. Mivel Kurt rajtakapta a cseléddel, eleve neheztel rá és a fiú szakmáját, származását is alacsonynak tartja, így tervet sző ellenük. Azt hazudjam hogy egy régi betegség miatt Ellie nem lehet még terhes, abortuszt végez a saját lányán. A pár azonban együtt marad így is, egymásba kapaszkodnak meg a veszteségükben.

Amikor az orosz hazamegy Moszkvába, Seeband helyezkedik. Nyugatra költözik, és így egyezik bele Kurt és Ellie frigyébe. Ők sem maradnak sokáig keleten – Kurt gyűlöli a freskót, amit festenie kell, hiába jegyzik egyre inkább művészként. Nyugatra szöknek.3_97.jpg

Ellie varr, ő művészeti akadémiára jár, és keresi a stílusát. Seeband rendszeresen kínozza őket: pl. állást ígér Kurtnak a nőgyógyászati klinikán, ahol ő az igazgató. Mit kap? Takarítói állást. A képeit is rendszeresen kritizálja. A nagyobb baj, hogy Ellie megint elvetél. Az orvos felvilágosítja, az abortusz során sérült a méhe. A harmadik hónapnál tovább egy terhessége sem fog megmaradni.

Miután Kurt tanára ráébreszti, mit keressen a művészetbe, Kurt egy nap ihletet kap. Fotókat kezd el megfesteni 2_101.jpgnagyban. Az első munkájában három képet vetít egymásra – Elisabeth nénje és ő gyermekként, az apósa igazolványképe és egy most elkapott náci bűnös fotóit festi meg egymásra. Az apósa megint jönne piszkálni, amikor a szeme megakad azon a képen.

Sokkot kap, szabályosan rászakad az egész élete bűne. Elisabeth, a lány, akit a halálba küldött. Az egykori főnöke és ő maga. Kurt nem is érti, mitől lett rosszul a férfi, ő meg nem magyarázza el neki.

Kurt a fotókból készít sorozatot, és a barátai szerint megtalálta. A gazdag évfolyamtársa, aki született kereskedő, kiállítást is szervez neki. Családi jó hír is akad: Ellie terhes, elérte a negyedik hónapot, ez a baba megmarad.

1 évvel később Kurt karrierje beindul, a kiállítása szenzáció lett. Megszületett a kisfia is, Ellie is bejött a babával megnézni, ahogy a férje interjút ad.

Dermesztő titkok

Házasságos, őrületbe kergető, titkokkal teli.

Annának nincsenek nagy álmai. A szüleitől szép örökség maradt rá, és csak saját családot szeretne. Amikor udvarlója, Richard megkéri a kezét, igent is mond, hiába igyekszik a bácsikája meggyőzni, hogy ez túl gyors. Három hónapja ismerik csak egymást, Richard nem régen özvegyült meg, és magával vinni a feleségét egy mindentől távol eső világítótoronyba is. Ám Anna belevág a kalandba. Megérkezve azonban azzal szembesül, 11_7dermeszto_titkok.jpghogy a férje tartja tőle a távolságot, sokat ír, és ilyenkor nem lehet zavarni. A házvezetőnő ellenséges, és nem is lehetne jobban kifejezni, hogy még mindig a halott asszonyát tekinti az etalonnak. A házban is furcsa dolgok történnek, titokzatos zajokat hallani, és Anna egyre biztosabb benne, hogy valaki leselkedik utána. Richard azonban nem hisz neki – viszont pénzt kér, és annak is rémmeséje van, hogyan özvegyült meg. Anna egyre nagyobb veszélyben van, de vajon még időben felismeri, kitől kell tartania?

Thrillert akart készíteni, de nincs ötleted? Sebaj, a Dermesztő titkok bemutatja, hogyan érdemes a nagyoktól kölcsönözni, hogy legyen saját filmünk! Hogy nem lesz kasszasiker? Tudom, nekem is feltűnt. De ha nincs eredeti ötlet, csak ez a módszer, akkor ne lepődj meg, hogy elmarad az ünneplés és a rajongás. Ez csak gyors feladatteljesítés, semmi több.

Az első feladat, hogy mérd fel, melyik az a klasszikus, amely megihlet! Nem lopunk, ki mondott ilyet? Mindössze tisztelgünk a nagyok előtt és kifejezzük, mennyit jelentettek nekünk. Ezért használjuk az elemeiket!

Nézd csak meg itt! A fiatal hölgy megérkezik a patinás múlttal rendelkező új otthonába, ami már a férje családjáé generációk óta. Ha az eredeti kastélya túl nagy falat, hiszen kisebb a költségvetés, meg lehet oldani kreatívan! Itt egy világítótorony a helyszín, meg a hozzá tartozó ház. El lehet adni bármit…

Majd, hamarosan szembe találja magát a házvezetőnővel, aki a korábbi asszonyát emlegeti megszállottan. Amit ő letett valahova, te nehogy máshova tedd! A hatalmas portréja kint van a lépcsőházban, annyi baj legyen! Akár a párbeszédeket is kölcsön lehet venni, és az ikonikus jelenetet. Nagy estélyire nincs pénz? Akkor a halott asszony ékszerét tedd a nyakába!

Rájöttél már, mi az alap? Igen, a Manderley-ház asszonya. Ok, a Netflix most csinálta meg újra, de ez még korábban készült, 2018-ban! Így többeknek ismerősek lesznek a jelenetek? Sebaj, akkor bolondítunk!

Vagyis, veszünk még egy régi klasszikus, amit a fiatalság már nem ismer. Hősnőnk férje gyanúsan viselkedik. A nő olyan dolgokat érzékel, amiket más nem, ezért elkezdenek furán nézni rá, és egy ponton már maga sem lehet biztos benne, hogy minden rendben van-e a fejével. Azt már említettem, hogy a nőnek öröksége van? Éjjel valaki járkál. Mivel modernizáltunk, itt már gázlámpa fénye nem mehet el, de legalább kisebb az utalás!

Azzal még lehet játszani, hogy a film vége nem az lesz, ami a klasszikusokban. Tudod, hogy azt lehessen mondani, hogy nem is hasonlít, nézd meg mennyire más a vége!

Költséghatékonyság. Már érintettük a témát. A nagyobb dolgokat le lehet cserélni kisebbekre és olcsóbbakra. Mint a házat, a kosztümöket. Eleve, hogy mai korba helyezzük, már oldja a gondjaink egy részét a díszlettel és a kosztümökkel.

A színészek – eredetiben sztárok tűntek fel. Ingrid Bergman, Laurence Olivier… Neked esélyed sincs rá, hogy valami ilyesmit felmutass. Érd be azokkal, akik olcsón dolgoznak. Nem gond, ha nem ismeri őket senki! Az sem, ha játszani se nagyon tudnak. Ha van egy minimális eye candy faktor, akkor már megy a dolog. Ha meg nem, rásegítünk a plakátokkal!

A végeredmény egyszer nézhető lesz, és ennyi, ami elmondható róla!

 

Dermesztő titkok - 5/2 annyira tele van lopott elemekkel, hogy az már fáj. A színészei se mentették meg.

https://www.youtube.com/watch?v=ytovewf3JSc

Jurassic World: Krétakori tábor

1. évad

Gyerekes, kiutat kereső, táborozó, dinókkal ismerkedő.

Darius a dinoszauruszok megszállottja. Az apjával, akit sajnos már elvesztett, az volt az álmuk, hogy egyszer együtt eljutnak a Jurassic World parkjába. A fiúnak már csak úgy van erre esélye, ha elsőként befejez egy videójátékot, amely a parkban játszódik, és így megnyeri a kirándulást. Így történik, és pár fiatallal elsőként vehet részt a krétakori tábor programjaiban. Van köztük gazdag gyerek, akit az apja juttatott be. Van népszerű blogger a11_7camp_cretaceous1.jpg reklámozás miatt. Van népszerű sportoló, de a farm húsellátásért felelős farmerek lánya is eljöhetett. Darius minél többet akar felfedezni, és közben akaratlanul is észreveszik a többiekkel, hogy a park állatait létrehozó tudós körül valami nem stimmel. Ám mielőtt igazán belemerülhetnének a rejtélyek megfejtésébe, az elszabaduló állatok miatt az életükért kell futniuk és valahogy kijutniuk a szigetet elhagyó, vendégeket evakuáló hajókhoz.

Hány bőrt lehet lehúzni egy sikeres franchise elemeit felhasználva? Amennyit a készítők nem szégyellnek. A legutóbbi Jurassic World nem úgy teljesített, ahogy az első rész sikere után jósolták, így most jó előre készítik a nézőket a harmadik felvonásra – igen, fog érkezni a Jurassic World 3. Csak az a kérdés, pontosan mikor.

De vissza oda, mivel is készülnek. Új nézőket igyekeznek szerezni, így megszólítják a kisebbeket is és a Netflix nézőket. Ha csak magamból indulok ki, ha nem a Netflixen van fent, eszembe se jutott volna Jurassic World animációt nézni. Maximum, ha lett volna Chris Pratt benne, de nincs benne.

A krétakori táborba gyerekek érkeznek, akiknek nagyon hamar maguknak kell boldogulni. Dinókkal küzdenek, menekülnek, nyomoznak. Gyereksorozatnak ideális már maga a cselekmény is. Az agyat nem terheli le, és igazság szerint az oktató szándék sincs benne, csak a szórakoztatás. Meg sem próbálnak a dinoszauruszokról tanítani minket, a legismertebb típusokat használják, és a film lényei köszönnek vissza.

A gyerekek sokfélék, típusokat jelenítenek meg. Mélyen egyiket se lehet megismerni, egy-egy vonással jellemezhetőek. Van a tisztaságmániás, a zárkózott, a mindenkivel barátkozó, a nagyszájú gazdag gyerek, a dinó fan. Mivel eléggé mások, a gyerekek találhatnak saját kedvencet, és a különcségek meg szolgáltatják a történet humoros jeleneteit. Pl. mire nem jó a kézfertőtlenítő?

Felnőtt fejjel azért lehet érdekes, mert folyamatosan rárímel az első filmre. Azzal párhuzamosan játszódik, és a filmen történtek ennek a cselekményét is meghatározzák. Ahogy már említettem is, a sorozatban is azok az állatok jelennek meg, melyek a filmben is ott voltak, legyen az a génsebészetnek köszönhető hibrid vagy újjáélesztett hatalmas vízi ragadozó, T-Rex vagy egyéb.

(Simán benne van, hogy a filmet ismerők a húsvéti tojásokra vadásznak benne, míg a filmet nem ismerők ettől kapnak kedvet az élőszereplős verziókra.)

Az eredeti Jurassic Park világ sok klasszikus eleme bekerült a sorozatba is. Ami számomra a legmarkánsabban feltűnt, a film zenéje felcsendül itt is. Az megint egy olyan eleme az univerzumnak, ami annyira erősen hozzá kapcsolódott már… Simán a Spielberg-film jelenetei kezdtek a szemem előtt peregni, ahogy megszólalt a Jurassic Park téma.

Bár a cselekmény nagyon mese, és érezhetően a kamaszokat és kiskamaszokat akarják vele megfogni, a látvány sok mindenért kárpótol. A tájak, a dinók is nagyon jól néznek ki. Az ember alakok annyira nem fogtak meg, de azok nem is versenyezhetnek az élő szereplőkkel. A szinkronhangok közé sem került be ismertebb gyerekszínész.

Pótléknak ok, amíg érkezik a Dominion.

 

Jurassic World: Krétakori tábor - 5/3,5 a látvány minőségi, és jól használja a filmek elemeit is. Ám a történet nagyon mese.

https://www.youtube.com/watch?v=X9c45e1-CDw

Apunál van pénz

Bankrablós, család egyesítő, átverős.

Matvey Levin többszörös milliárdos, akinek az életben nem is számít más, mint a bankjai és a pénze. Azonban azzal is tisztában van, hogy az évekkel korábban adott mintáját egy doktor kiárusította, így nem egy gyermeke született olyan nőktől, akiket soha nem is ismert, és akik a spermát áruló doktortól pont az ő örökítő anyagát vették meg ilyen-olyan okból. Ha felbukkan egy fia, van belőle pár, akkor rövid úton közli, hogy nem érdekli, és örökségre 11_6apunal-van-penz.jpgis hiába várnak, mivel a vagyona papíron a társáé, nincs mit adnia. Így jár Kolja is, aki a férfi naptárját is feltörte, hogy találkozhasson a biológiai apjával. Matvey társa hirtelen hal meg, és Londonból hazaérkezik a férfi lánya. Papíron minden az apjáé volt, és bár tudja, hogy igazából Matvey a tulaj, kihasználja a helyzetet és mindenre rátenné a kezét. A férfinak be kell törnie a saját bankjába, és megszereznie az iratokat, ami bizonyítja a tulajdonjogát. Ehhez azonban kell egy csapat, így eddig megtagadott gyermekeihez fordul és némi pénzjutalomért beveszi őket a tervébe.

Ez olyan komédia volt, ami felidézte bennem azokat a magyar filmeket, amelyek amerikai mintára készültek, de sem eredetiek nem lettek, se nem viccesek. Bár újabban eléggé rákaptam az oroszok filmjeire, ez egyértelműen a gyengébbek közül való.

Nem tudtak mit kezdeni az ötlettel. Vegyük csak a családtagokat! Klisé, mindegyik. A fiúk közül a hacker az egyetlen, akit megjegyeztem. A többiekről maximum annyit tudok, hogy fegyvermániás, lökött gépkezelő, szélhámos prédikátor. Nem voltak eléggé egyediek, nem kaptak elég játékidőt, hogy kibontakozzanak. Kolját leszámítva mindenkinek volt egy nagyobb defektje, és ezzel voltak azonosítva. Ez lett volna bennük a humoros is, de hogy is lehetett volna erre jó poénokat írni? Egy volt az egész filmben. Amikor a végén jönnek ki a börtönből, és kiderül, hogy a fegyvermániás miért ölelte meg búcsúzáskor az őrt…

A családi vonal is gyenge. Eleve, Matvey nem is akar családot, és a srácokat bűntársakként kezeli. Ugyan a végére az apjuknak kezdi el látni magát, és változtat a viselkedésén, de a folyamatból nem kaptunk semmit, és nem is érthető, miért szerette meg a fiúkat. Nincs semmi érzés, hogy ők rokonok, mások, de összetartoznak. Nincs családépítés, nem éreztem, hogy épülne érzelmileg bármi is közöttük.

Ugyanez kicsiben megvan az örökösnő beépített embere miatt is. Az egyetlen lány a csapatban, aki Matvey lányának hazudja magát. Minimális utalás van, hogy az egyik bátyjával, aki ugye igazából nem a bátyja, kezd alakulni valami közöttük – aztán jól félbehagyják és zavarosra keverik ezt a szálat is. Most akkor a lány elárulta őket teljesen, vagy mi van? Nem volt tiszta. Mintha itt is lenne, meg ott is.

Ha jó lenne a heist movie, akkor ennyire nem zavarna, hogy a karakterekkel nem tudok mit kezdeni. Csak éppen ez a vonal még siralmasabb. Sehol egy nagy ötlet, valami látványos kivitelezés. Unalmas, ahogy terveznek és maga a rablás is fárasztó lett. Ha csak ennyi tellett tőlük, nem is csodálom, hogy az lett a film vége, ami.

Bár, a rendező megengedett magának egy poént. Annyira nyitott véget ért, hogy itt akár indulhatna egy újabb történet is. Kb. mint a Riviéra vadorzóinak a végén, csak itt az örökségért megy a harc és a szélhámoskodás.

Ismerős színészt nem láttam benne, de nem is vártam. Sajnos, eleve annyira üresek a karakterek, hogy megjegyezni sem tudtam semmit. Mindenki két arckifejezéssel letudhatta a filmet, nem kellett megerőltetni magukat.

Az akció, de a humor is semmilyen. Se nem vicces, se nem látványos.

Sokkal többet vártam, de csak ezt kaptam. Kár.

 

Apunál van pénz - 5/2 minden téren csalódás. Nem ötletes a balhé, a humor olcsó, a film meg felejtős. Kár érte.

https://www.youtube.com/watch?v=sD4aUIa9Ozk

Mit várunk?

Cím: The Son

Készítők: nagy bánatomra a szereposztásra még nem bukkantam rá, de az biztos, Jake Gyllenhaal a címbeli fiú és a rendezői székbe Denis Villeneuve ül.mit_74.jpg

Műfaj: thriller, bosszúfilm

Cselekmény: a fiú – az apja rendőr volt, a fiú büszke volt rá és már kamaszként kitűnt az éles eszével és sporttehetségével. Az apjáról mocskos dolgok derülnek ki, öngyilkos lesz. A fiú megtörik, és bevállaló ember lesz belőle. Ártatlanul börtönbe kerül, de amíg drogot kap, nem érdekli. Ha valami balhét el kell vinni, ő bevállalja. Ráadásul nem beszél, így a rabtársak rendszeresen neki gyónnak. Míg egy napon azt nem hallgatja végig, hogyan csalták tőrbe az apját és állították be öngyilkosságnak a megölését. A fiú, aki ekkora már férfi, leáll a drogról, dolgozik a szökésén és az évek alatt megtudott titkokkal bosszúhadjáratot indít.

Várható megjelenés: egyelőre nagy kérdőjel. Remélem, jövőre már nézhetjük.

Miért várós?

  • Imádtam a regényt, ezért kezdtem Nesbót olvasni és már nagyon várom a feldolgozást.
  • HBO projekt lesz, és ha olyan korrekten megcsinálják, mint a Perry Masont, szeretni fogom.
  • Gyllenhaal az egyik kedvenc színészem.
  • Roppantul érdekel, mit hoz ki a történetből Villeneuve.

Mű szerző nélkül

Háborús bűnöket rejtő, romantikus, művészetben újat kereső.

Kurt már gyermekként ígéretes tehetség, amit a nagynénje fel is ismer, és igyekszik a gyereknek a modern művészeteket is megmutatni, amelyeket a náci Németország dekadensnek tart. A lány különben is szívvel éli az életét, engedve a hóbortoknak is. Ennek eredményeképpen a rendszer betegnek bélyegzi, és Seeband professzor által halálra ítéli. Évekkel később, a szocializmusban Kurt egy propaganda gyárban fest feliratokat, de a 11_5mu_szerzo_nelkul.jpgművezetője felfigyel a fiúra és beajánlja a művészeti akadémiára. Ott a szocreál művészetekre tanítják, amit nem szeret, de ebben a rendszerben nincs választás. Kitart, mert egy olyan lány szerelmét nyerte el, akinek az apja sikeres orvos, és aki nálánál jobb vejet képzel magának. Eljön azonban az a pont, amikor már nem lehet így élni tovább és a párnak lépnie kell. Kurt elindul az úton, hogy kifejezze magát, és olyan dolgokat mutasson meg az embereknek, melyeket csak a művészet lehet képes felfedni.

Mivel kellene kezdenem? Legszívesebben üresen lelkesednék, hogy az utóbbi időben ez a film tetszett nekem legjobban, és mennyire a hatása alatt vagyok. Pl. éjjel álltam neki, mert kis balgán nem néztem meg, milyen hosszú. Az eredmény az lett, hogy éjjel 2-ig filmet néztem, és észre sem vettem, hogy több, mint 3 óra volt a film. (Megjegyzem, a reggeli kelésig és készülődésig a munkába kevesebb időm maradt – de megérte!)

Ha pedig megpróbálnám részletesebben átadni, mi váltotta ki ezt a hatást, átcsúsznék spoiler jel alá. Olyan fordulatok és döbbenetek vannak ebben a filmben, hogy bűn lenne előre lelőnöm a csavarokat. Így kicsit ködös leszek és csak utalgatok most, már most kiírva azt, hogy ezt a filmet inkább nézni kell és felfedezni a rétegeit.

A cselekmény lineárisan halad előre, alapjában véve egy síkon, Kurt nyomában haladva. Viszont, ennek ellenére benne él a múlt is. Kurt szeretett nénje, Elisabeth a náci propaganda egyik áldozata. Ő ráadásul beteg sem volt, csak nem az a szürke egyéniség volt, akit a rendszer megtűrt volna. Egy más szempontból az apja is a náci múlt áldozata lett. Így Kurt viszonyait mindig meghatározza, mit vesztett el és hogyan. Ő elfogadja, megéli a múltat.

Egy másik karakter pont az ellentétét teszi. A folyamatos menekülés és tagadás jellemzi, az egész film alatt csak egyetlen pillanat van, amikor rászakad, miket tett és hányféleképp ártott. A film egyik csúcspontja az a jelenet, és duplán sokatmondó. A karakter történetében, és a művészet miatt is.

Egy festmény vált majd ki olyan hatást, hogy egy pillanatra még az is megfordult a fejemben, hogy a szereplő a szívéhez kap, rohamot kap és ott lesz vége. Lehet, azzal jobban ki is egyezett volna, mint ami látványosan rászakad akkor…

A művészet, leginkább a festészet is szerves része a filmnek. Kurt festő, és egyaránt láthatjuk a szocializmus művészetfelfogását és a modern irányzatokat nyugaton. Már az izgalmas, ahogy a kettő ellentétbe kerül, de ahogy azt sikerül megmutatni, hogy mit jelent a művészet és miért van létjogosultsága ma is… Azt külön élveztem, ahogy sorra kaptuk az alkotós jeleneteket. Ez az egyik gyengém, imádom az ilyen festős filmeket.

Tehát, van egy nagyon erős történelmi vonulata a filmnek. Van egy nagyon erős művészeti vonal. Ezen felül még van egy szerelmi történetünk is, egy kifejezetten szimpatikus párral. Kurt és Ellie is nagyon szerethető emberek, akik erős párrá is lesznek. Jutnak nekik komoly traumák, de együtt túlélik őket és olyan jó volt nézni, ahogy összetartoznak.

Tele van a film emlékezetes karakterekkel – mint van Verten professzor. Van benne humor, de nagy drámák is. Remek alakítások, a kor hangulata.

Később láttam csak, mennyire neves német rendező munkája. Nálam ez is mestermű.

 

Mű szerző nélkül - 5/5 van egy nagyon ütős története, tele traumákkal és érzelmekkel, művészettel. Megfogott.

https://www.youtube.com/watch?v=yNTMT8cwZWI

süti beállítások módosítása
Mobil