Minden napra egy film

Minden napra egy film

SpoilerZóna

2020. augusztus 23. - BBerni86
  • Szerelem az Alpokbanf3_70.jpg

Kim összejön Johnnyval, amikor egyedül jön fel a hegyekbe. Ám a fiú anyja rájuk nyit, és a lány előtt is kiderül, hogy a fiú már eljegyezte a barátnőjét. Sértetten elrohan. A versenyt is visszamondaná, de a barátok rábeszélik. Az ugrás előtt leblokkol, így pont annyi pontja van, ha valaki kiesik, akkor kerül a f4_62.jpgdöntőbe. Johnny az eljegyzési partin szakít, és rohan Kim után. A bajnok közben sérülés miatt átadja a számát Kimnek, aki már ugrani is elmer. Megnyeri a versenyt, és Johnny is rá vár – már nem érdekli az anyja véleménye, őt szereti.

  • Parasztvakítás

Utolsó próbaként elhitetik Grishával, hogy jön a tatár horda, és a kán nőt akar f1_67.jpgmagának. Lizát ragadják el, de párbajjal ki lehetne váltani. Grisha azonban elmenekül. Már éppen lemondanának róla, csak a rendező mondja, hogy visszamegy még a szerelméért. Grisha lóra pattan, fegyvert ragad, és felkapja a lányt, akivel ellovagolnak. Míg ők mennek, az apja elhiteti a betörő rendőrökkel, hogy az esküvőjére f2_72.jpgkészülnek, nincs itt semmi illegális.

Grisha és Liza egy benzinkúton kötnek ki. Grisha nem érti, mi van, de mielőtt kérdezhetne, altatólövedéket kap. A kórházban ébred, ahol az apja elmondja, autóbalesete volt, 3 hónapja kómában fekszik. A srác szenved, nem képes visszatérni a korábbi életébe. Nagyon hiányzik neki Liza. Amikor egy klubban felismer két színészt, ők megsajnálják, és elviszik Lizához.

A végén Grisha apja valóban elveszi a barátnőjét. A fotózásra Grisha és Liza is elmennek, és a fiú megköszön az apjának mindent, amit érte tett.

Tékasztorik 2.

Párkereső, érvényesülésért küzdő, csajos.

Viki lába alól szép lassan minden téren elveszett a talaj: Feri 2 év után elhagyta, mert összejött a recepcióssal a hotelben, ahol dolgozott. A tékát bezárták, mert a neten mindenki megnézheti, amit csak akart. Állás kell, így a nő egy multinál köt ki, mint reklámszöveg író. Unja, nem is erőlteti meg magát, ellenben a blogjából összerakott egy forgatókönyvet, amit filmesíteni akar és az itteni kapcsolataival próbálkozik. Az érkező új kolléga pedig helyes 8_22tekasztorik2_1.jpgpasi, akit Viki szívesen megismerne közelebbről, és Szabi figyelmének felkeltéséért fogyni is hajlandó lenne. Szerencsére a férfi inkább a kerek idomokra gerjed… Ha pedig marad szabad ideje, egy online téka ügyeit intézi. Volt annyi esze, hogy zárás előtt minden filmet online mentett, és így illegálisan még benne maradhatott a filmek világában. Van is egy érdekes, visszatérő kölcsönző, akit talán későn kezd el értékelni.

Első kérdés: ha azért megy tönkre a téka, mert mindenki letölt, akkor mitől életképesebb egy online téka? Pláne, hogy napjainkban már ott a Netflix, és ebbe az irányba halad a Disney és az HBO is, többek között. De mindegy is, csak már ezen a ponton megakadt nálam a szalag. Szerintem ugyanolyan reménytelen vállalkozás Viki online tékája, mint a fizikai.

Mondjuk, a filmben nem ez a fő irány. Gondolom, ha már Tékasztorik, kellett egy téka bele, ha az eredeti bezárt, akkor egy online. Különben Viki még ezzel is többet foglalkozik, mint a tényleges munkájával. Ami itt úgy tűnik, csak van. Blogot ír, tékázik, a forgatókönyvével házal, miközben elvileg dolgozik. Pedig azért nem tűnik olyan pengének, hogy megkínálják egy alibi állással…

A film két fő konfliktusa a szerelem és a forgatókönyv lett. Feri lelépett, lehet újra keresi a nagy Őt. Aki Kamarás Iván játékában érkezik, és Viki egyből csorgatni is kezdi rá a nyálát. Ok, értem, hogy az a poén, hogy hősünk a duci csajokra gerjed, de attól még fura volt ezt nézni. Hogy az a csábító szöveg, hogy elkezdtem hízni… Lehet adni egy pofont a kliséknek, de akkor miért kell mindent visszavonni? Szabi hirtelen válik elérhetetlenné, több okból is. Viki helyében sokkal tragikusabban vettem volna, ami a férfiről kiderül. Itt viszont visszaterelnek mindent az eredeti felálláshoz. Nesze semmi, fogd meg jól. Tulajdonképpen az egész filmet ezen a téren visszanullázza, hogy a kezdőpontra érkezünk.

A forgatókönyv. Itt éreztem, hogy ezt lehetne simán metafilmnek is nézni. Ahol valami elmebeteg módon arra húzzák rá a poénokat, hogy mit várnak el egy filmtől, hogyan lehet finanszírozni, és mivé teszi ez az egész a produktumot. Mondhatnám példának a termékelhelyezéseket – a tejnél látszik az egyik legjobban, de ha a stáblistát is végigüljük, még sokkal több minden is világos lesz. Annyi ebben a termék elhelyezés… rengeteg.

Nem tudtam élvezni, mert poén helyett azt éreztem, hogy folyamatosan szembesítenek azzal, hogy egy filmet nézek, aminek komoly kompromisszumokat kellett kötnie a létrejöttéért. Regényben is nehezem emésztem, aminek az írás aktusa a témája, és úgy tűnik, filmen sem díjazom, aminek a film elkészültének financiális oldala a témája, nem is annyira burkoltan.

A stábból különben mindenki visszatért, Csuja Imrétől kezdve Elek Ferencig. Bihari Viki továbbra sem színésznő, de nála nem is ez a lényeg. A szövege, amit aztán tol is annyira, hogy a film végére nekem sok is lett belőle. Arra már szívesebben néztem volna filmet a barátnőjéről, nem Vikiről. Kamarás Ivánt már említettem, de mellékszerepre még nyertek meg ismert színészeket, mint Pindroch Csaba. De pl. dalra fakad Varga Viktor is.

A filmes poénok jó részét bírtam most is, nekem hiányzik a téka hangulat. Tudom, ma már ennek nincs létjogosultsága, de nekem tiszta nosztalgia volt a korábbi részben. Tudom is a megoldást: az első rész a nézhető, ezt a másodikat meg gyorsan elfelejtem.

 

Tékasztorik 2. - 5/2 a termékelhelyezés poén irritált, Kamarás Iván szála is, a humora is fáradtabb. Értelem: 0.

https://www.youtube.com/watch?v=vP1Lbo8fM7k

Agents of SHIELD

7. évad

Időutazós, világot mentő, csapatmunkás.

A chronikomok át akarják venni a Földet, és egyetlen szervezet áll az útjukban. A SHIELD. Így a terminátor ötletét kölcsönözve nem a jelenben akarnak győzelmet aratni, hanem egy időutazással akarják átírni a történelmet és megalkotni a nekik tetsző jövőt. Fitz és Gemma Enoch segítségével azonban résen van, és ők is építenek egy szerkezetet, mellyel a nyomukban tudnak maradni. A biztonságuk érdekében áldozatot kell hozni: Fitz egy titkos 8_22marvel_1.jpghelyen marad, míg Gemma visszamegy a csapattal. Ő sem tudja, hol a férje. A múltban aztán azzal szembesülnek, hogy a Hydra megmentése lesz a feladatuk, hogy később a SHIELD is létrejöhessen. A chronikomok azonban nem adják fel az első vereség után: nagyon hajlandóak átírni a történelmet, hogy az nekik megfeleljen. Ölnek, felemelnek gonosztevőket, megváltoztatják a világ rendjét, és a SHIELD csak remélheti, hogy mindent képesek lesznek helyrehozni.

Az utolsó évad. Már nagyon elengedték, hogy bármilyen kapcsolatban legyenek a mozikkal. Nem véletlen, hogy Thanos és az idősíkok közti játék sem érintette az itt történteket. Hol van az már, amikor itt szerezték meg azt az űrhajót, amivel aztán a moziban feltűnt Fury igazgató… De már azt is elengedték, hogy a nagyokra utalgassanak. Törődnek a maguk dolgával. Ami egyszerre jó is, nem is. Az jó, hogy a saját történetük viszik, és nem kell hozzáerőszakolni valahogyan a mozis világhoz. Ugyanakkor nő a szakadék a kettő között, mintha nem is egy univerzum részei lennének.

Az idei történet 13 részt kapott, és bár ez volt a búcsú, bennem nem egy dolog hagyott kellemetlen érzést. Kezdve azzal, hogy pont a kedvenc szereplőm került parkolópályára, újfent. Már megszokhattam volna, hogy Fitz elszakad a csapattól, és némi idő, amíg tud csatlakozni, de idén minden eddiginél messzebb mentek el. Kb. mint Dylan O’Brien a Teen Wolf utolsó évadában. Az utolsó részben tűnt fel, hogy mentse a napot. Köszönöm, de díjaztam volna, ha előbb színre lép! Gemma egyedül nem működik úgy, mintha ott van mellette Fitz is.

Próbálnám azzal vigasztalni magam, hogy legalább az Agent Carter egyik szimpatikus alakja, Sousa jött pluszban, és így Daisy is kapott egy rendes pasit, aki nem veri át, és nem is hal hősi halált. (Igen, anno azért a szálért is haragszom még.) Csak éppen nagyon nem tudnak vele mit kezdeni azon túl, hogy szép lassan alakul valami közte és Daisy között.

Nem ő az egyetlen, akinek a szerepe erre az évadra teljesen kifulladt. Lovasság, vagyis May. Most komolyan, volt annak bármi értelme, hogy ő lett a csapat érzelmi médiuma? Valamit nagyon akartak adni neki, hogy még legyen képernyőn ideje, mert ha nem kellett volna közben vallatáskor eldöntenie, hogy őszinték-e velük a kihallgatottak, nem is tűnhetett volna fel. De attól még nem volt egy izgalmas ötlet.

Haragszom kicsit azért is, mert nagyon olcsón úszták meg az időutazást. A Bosszúállók film megmutatta, hogy lehet ezt izgalmasan és látványosan. A sorozat megmutatta, hogyan lehet kis pénzből. Eleve nem mennek elég messze, hogy kosztümös és látványos lehessen. Hasonlítanak a korok, a helyszínek meg egyeztek. Mindig, ugyanaz a bár… Vajon miért? Mert így egy díszlettel megúszták az egészet. A Legends of Tomorrow büdzséje is mindig lemérhető abból, melyik korba mennek vissza. Hidegháború, diszkó korszak? Éppen kevesebb pénz van… Itt is ezt látni.

Pedig volt benne humor is, még mindig nagyon szerethető ez a csapat. Csak nem tudom túltenni magam azon, hogy nem volt erős ellenfél, gagyi az időutazás és Fitz sem volt.

Azért hiányozni fognak nekem, de majd startolnak a Marvel sorozatok. Az azért kárpótol.

 

Agents of SHIELD - 5/3,5 vegyes érzés volt. Hiányzott Fitz, az időutazásból többet is ki lehetett volna hozni.

https://www.youtube.com/watch?v=A4du3_6QGm8

Parasztvakítás

Átverős, jobb emberré válós, szerelmes.

Grisha számára az élet egy nagy buli, következmények nélkül. Már megszokta a 27 éves fiatalember, bármit is csináljon, gazdag apja fedezi és kihúzza a bajból. Üthet el rendőrt, inzultálhatja az embereket. Eljön az a pont, amikor már az apjának is elege lesz felelőtlen és haszontalan fiából. Elég egy vad ötlet és egy extrém rendező, hogy Grisha életre szóló leckét kapjon. Megrendezik, mintha autóbalesete lett volna. Egy istállóban tér magához, 8_21parasztvakitas.jpgegy másik században, ahol nem gazdag fiú, csak egy istállósfiú – ráadásul Grisha még a lovaktól is fél. Biztos távolból az apja és a rendező igyekeznek úgy instruálni a színészeket, hogy Grisha jobb emberré lehessen. Ő azonban itt is az a lump, aki mindig is volt. Míg össze nem fut a lovászlánnyal, Lisával, aki a többiekkel ellentétben nem színész, és tényleg figyel a fiatalemberre. Mindenki meglepetésére Lisa lesz az, aki miatt van esély a változásra.

Többször is említettem már, hogy az orosz filmgyártás elkezdte átvenni az amerikai mintákat, és egyre több olyan filmet gyártanak, amelyek nyugaton is teljesen vállalhatóak. Ilyen a Parasztvakítás is, aminek érdekes módon még a szinkronban kapott címével is meg vagyok békülve. Kifejezi, mire számítsunk a filmben hangulatban és még cselekményben is.

Egyszerre van benne ötlet és klisék sorozata is. Az, hogy a gazdag fiút meg kell leckéztetni, mert már vállalhatatlan, amit művel, nem először látunk filmen. Az azonban, hogy elhitetik vele, hogy visszakerült a cárok korába, mint minden nélküli szolga… Elég extrém módszer.

Ötletes és humoros egyszerre, ahogy megszerveztek körötte mindent. A kedvencek különben a drón, amit madárnak álcáztak. Még azt is bírtam, hogy Grisha kiszúr dolgokat – pl. a drón/madár különös mozgására is felfigyel, csak annyira butus szegényem, hogy nem veszi észre, mi van a dolgok mögött. Kulturálisan elég zokni a srác, mondhatjuk. Ahogy beadják neki a tatár hordát is… Még az is megfordult a fejemben, ha az első ötletnél maradnak, a sárkánynál, Grisha még azt is elhitte volna.

De azt azért tisztázni kell, hogy nem annyira buta a srác, hogy az már zavaró legyen. A magához való esze megvan, a műveltségében vannak olyan hiányok, hogy az már fájdalmas. Igaz, ennek is megvan a maga oka. Erre épül a film humorának egy része, és így lesz hihető, hogy meg tudják etetni vele, hogy visszakerült egy másik századba.

A szerelmi szálat is helyén kezelik – nem viszik el romantikus irányba a filmet, de azt azért érzékeltetik, hogy miért Lisa lesz a szerelem a fiúnak, és nem a színésznő, akit szerelmi szálnak rendeztek meg neki. (Újabb humoros részek, amikor a színésznő nagyban csábítani akar, Grisha meg felváltva hagyja magára és nézi levegőnek. Az a tavas jelenet is…)

Tele van humoros mellékalakokkal is a film. Ezek egy része a megrendezett középkori darabba illik, mint a másik istállós fiú, vagy pedig ő maga olyan elvont és agyament alak, hogy az már vicces (a rendező ilyen volt). Jól ellensúlyozva vannak a különféle karakterek, és még a gonoszabb alakoknak is van megváltás benne. Nincsenek is kifejezetten rosszak benne, csak olyanok, akik az adott jelenetben valamely oknál fogva a cél ellen dolgoznak.

Látványra nem egy látványmozi, de amit kellett, korrekten beletettek. Kevés helyszín volt, elsősorban a vezérlőterem és a megrendezett falu, és a jelmezeknek is volt egy olyan színezete, mintha színpadi kellékek lennének, de összhatásban stimmelt. Volt középkori hangulat, arról meg nem tehetnek, hogy az akkori orosz viselet nem éppen szemrevaló.

Ismert színész nincs benne, nem is volt rá igényem. Típusok voltak inkább: a tipikusan orosz, szőke szépség. A dögös barna. Az újgazdag, felelőtlen fiatalok. Nevet sem jegyzek meg belőle, de nem is kell. A szerepükben jók voltak.

Kellemes szórakozásnak találtam, amin jókat mosolyogtam. Komédiának korrekt.

 

Parasztvakítás - 5/4 a történet egy kissé erőltetett, kliséket is követ, de kellemesen humoros lett és ötletes.

https://www.youtube.com/watch?v=goGvFuBM23M

Stargirl

1. évad

Kamaszos, kisvárost mentő, csapatot és családot építő.

Courtney kénytelen egy új városban megtalálni a helyét. Az anyja férjhez ment, és a két csonka családból összejött új család az asszony gyerekkori otthonában építené fel a közös életét. A lánynak hiányzik a tornász csapata; az új mostoha testvére és apja sem a szíve csücske. Minden megváltozik, amikor Pat holmija között egy 8_21stargirl.jpgkülönös botra akad. Fényesen ragyog, saját akarata van, és a tornászbajnok lány komoly tényező lesz általa. Courtney, akinek még mindig hiányzik a biológiai apja, aki egy gyerekkori karácsony óta nem része az életének, Pat életének rejtett részét megismerve biztosra veszi, hogy a Starman volt az apja, aki azon a karácsonyon és az óta azért nem jött el, mert meggyilkolta Injustice League. Pat az ő segédje volt, és a lány átvenné Starman helyét. Még a Ligát is újjászervezné, hogy a városban rejtőző Injustice League terveit meghiúsítsa. A közös kaland új barátokat, veszélyes ellenfeleket és egy összetartó családot eredményez.

A DC sorozatok közé érkezett idén Stargirl. Része az Arrow univerzumnak, egyszer kiszúrtam pl. Flash alakját is (nem Barry, hanem az a Föld, ahol az apja alteregója lett speedster). Az mondjuk más kérdés, hogy a multiverzum megszűnésével ez hogy jön össze, de majd valamit biztosan kitalálnak 2021-ben a crossover részekre.

Már minden sorozatát nem követem az univerzumnak, de a crossover alapján ez az a széria, amivel a fiatalabbakat célozták meg. Ugyan van benne szuperhős és világmentés, ez témájában, szereplőiben és cselekményében is az ifjúsági zsánert használja. Sokkal könnyedebb, fiatalosabb, mint a másik szériák. Talán a korai Flash részekre emlékeztet leginkább, csak még azoknál is fiatalosabb.

Nem véletlenül. A hősök új generációja még középiskolás. Nem egy jelenet az iskolában játszódik, és olyan konfliktusaik vannak, mint kiszökni takarodó után, megszólítani a srácot, aki szimpatikus vagy éppen az iskolai zaklatással megbirkózni.

Játékosabb, mesésebb az egész konfliktus és a gonoszok is. Nem lehet komolyan venni, de nem is kell. Akkor már ott megakadna a lemez, hogy a gyakorlott és profi, felnőtt hősökkel leszámolt az Injustice, de pár kamasszal nem bírnak el? Ugyan már! A gonoszok terve is olyasmi, ami egy képregényben elmegy, de komolyan hogyan is lehetne venni? Átprogramoznák az emberek agyát, hogy megváltozzon az alapvető beállítottságuk. Kb., mint a Nyomás utána, amiben a számokat akarták hasonló módszerrel eltüntetni a világból.

Kinézetre a Flash szintjét hozza, csak még annál is színesebb. Az egésznek van egy vidám, alapvetően túlnyomott, pozitív hangulata. Nagyon erősen nyomva van a csapat összetartása, és az apa – lánya kapcsolat épülgetése Pat és Courtney között. Helyenként mindez már sok is, de mivel a többi szériát egyre komorabbra veszik – a Legends of Tomorrow kivételével, ahol rendszeresen elgurul a készítők gyógyszere – annyira nem vészes a dolog. Más, vidámabb, könnyebben nézhető.

A végére éreztem úgy, hogy a cselekmény nagyon elúszik. A gonoszok, akik elvileg zseniálisak, túl könnyen legyőzhetőek. A nyitott szálakat is rühellem. Most mi van Cameronnal? Majd talán jövőre kiderül. Meg lesznek új csapattagok is, remélem.

Meglepően jó volt a casting is. A legnagyobb telitalálat Pat szerepére Luke Wilson, akit jó volt látni, ha nem is moziban. Jól állt neki a mentor és hőssegéd szerepkör. Amy Smart ismertebb név még, de a Stargirl szerepet megkapó Brec Bassinger is ismerős lehet, és nem csak a Disney Channel tini filmekből.

Nem a lehető legjobb sorozat, de szórakoztató és nézhető minden túlzása ellenére. Érdeklődve várom, merre fejlesztik a következő évadban.

 

Stargirl - 5/3,5 hangulatos, könnyed és fiatalos szuperhősös sorozat, csak kicsit összecsapott is mellette.

https://www.youtube.com/watch?v=cUkRQ-aujHo

Mit várunk?

Cím: Archive

Készítők: három ismerős név van a stáblistán. Theo James a férfi főszereplő, a cég vezére Toby Jones lesz, és szintén céges főnök lesz Rhona Mitra is.mit_65.jpg

Műfaj: sci-fi

Cselekmény: George tragikusan fiatalon elvesztette a feleségét. Mivel éppen mesterséges intelligencián és robotokon dolgozik, a cége fejlesztéseit használva igyekszik újrateremteni az asszonyt. Teremtménye azonban szabadságot akar, a cég meg eredményeket és nem magánakciókat.

Várható megjelenés: angol területen már nyáron kijött, nálunk nem tudni, lesz-e és mikor.

Miért várós?

  • Hasonló filmből már láttam jót, abban Keanu Reeves építette újra a családját.
  • Még nem látom, melyik a nagyobb konfliktus. A céges, vagy a mesterséges intelligencia tudatra ébredés.
  • Érdekes a robotnő külleme. Még nem tudtam eldönteni, béna vagy tetszik.

Hamilton

2020-as film

Felfelé törő, életutas, zenés, történelmi.

Egy szajha és egy skót tengerész fattyának született. Gyerekként súlyosan megbetegedett, és meg kellett volna halnia az anyjával. De nem adta fel. 14 éves korára kereskedelmi trösztöt vezetett. Amikor egy hurrikán mindent 8_20hamilton.jpgelsodort, a helyiek gyűjtöttek neki, hogy New Yorkba mehessen és tanulhasson. Jogásznak készül, korábban akar diplomázni, és részt venni a forradalomban. Hamar George Washington mellett találja magát, aki hű emberét viszi magával a kormányzatába is. A pénzügyminiszteri székig jutó Alexander Hamilton jól nősül, egy gazdag Schuyler-lányt vesz el. Soha nem nyugszik, több területen is alakítja az országot és nélkülözhetetlenné teszi magát. A törekvéseiben gyakran ütközik Aaron Burr-rel, aki egy sérelmet követően párbajra hívja a férfit.

Megkerülhetetlen, hogy ne kerüljön szóba a musical. A maga idején a Wicked tudott világszinten ismert lenni, de ami a Hamilton kapcsán van, az bőven több Óz ellenfelének sikerénél. Iszonyat sok Tony-díjat vitt haza, és máig kulturális alap. Nem egy filmben idéznek belőle – legutóbb a Billions aktuális évadában hallottam – és nem egyszer Hamilton jegyekkel fizetnek le valakit. Ha magyar szintre vetítem, kb. olyan lehet még mindig jegyet szerezni a Hamilton előadásokra, mint nálunk a Pál utcai fiúkra.

A filmet, ami musical film, viszonylag hamar elkészítették. Meg is indult érte a harc: több nagy stúdió és a Netflix is meg akarta venni. Végül a Disney nyert, ami már csak azért sem lepett meg, mert Lin-Manuel Miranda és Jonathan Groff is dolgozik a Disneynek. (Miranda pl. a Vaiana betétdalát énekelte, és ott volt az új Mary Poppins filmben. Groff pedig Jégvarázs szinkronhang.) Bár több musical ki lenne adva így is…

Alapvetően egy színházi előadást vettek fel, de bevágtak máshonnan származó felvételeket is, és sikeresen hoztak össze egy filmes színház élményt. Iszonyat energiák vannak a darabban és az előadásban, ez pedig a felvételen is ott van. Nem véletlen, hogy hosszú, de észre sem veszi az ember, hogy a végére ért. Nézeti magát.

Alexander Hamilton életútját követjük végig, kiemelve a nagy pillanatokat. Akadt ilyen bőven benne. Azért, minimálisan nem árt utána olvasni a kornak és az életműnek, mert egy musical azért nem tud úgy történetet mesélni, mint egy hagyományos film flashback elemekkel. Érthetőbb, ha tudjuk, mit nézünk. Bár nem kötelező, annyira odafigyeltek, hogy összekössék a pontokat, és a hiányzó éveket legalább pár mondatban ismertessék.

Tetszett, ahogy egymás mellé van téve végig Burr és Hamilton története. A lényeges eseményeknél érintik egymás útját, és egykori barátokból válnak ellenfelekké. Alapvetően más a két ember személyisége, és ebből ered majd a konfliktus is. Hamilton cselekvő egyén, aki a maga képére alakítja a világot. Nem győz eleget tenni, elébe megy a dolgoknak. Burr viszont mindig kivár, és a nyertes oldalra áll. Az is a mottója, hogy rejtse az érzelmeit és a véleményét, csak várja ki a döntő fordulatot, és álljon a nyertes mellé. Nem is voltak nagy zuhanások az életében, de kiemelkedően nagy győzelmek sem.

Lin-Manuel Miranda darabja, nagyon sok tekintetben. A főszerepet eljátszotta és énekelte, megírta és a zene is az övé. Ez szép teljesítmény, és így nem annyira feltűnő, hogy nem ő a nagy énekes a darabban. Burr és Angelica, de még Eliza is sokkal nehezebb, jobb dalokat kap.

Dalok és zene. Ez az egyik, amivel a Hamilton más, mint sok más. Játszik az irányzatokkal és zenékkel. A klasszikus musical dalokon túl pl. rap is akad benne.

A színészek a másik. Teljesen mindegy volt a faji hovatartozás, nagyon vegyes a stáb.

Személyes dráma, egy nemzet születése, fülbemászó dalok – itt sikerült a színházi élményt filmes élményként is eladni. A dallamtapadás pedig garantált.

 

Hamilton - 5/5 korunk egyik jelentős darabja. Több tekintetben forradalmi. A Disney korrekten adta ki.

https://www.youtube.com/watch?v=DSCKfXpAGHc

Motherland: Fort Salem

1. évad

Háborús, katonai szervezetes, kamaszos, barátnős.

A boszorkányüldözések korában a boszorkányok alkut kötöttek az Államokkal: ha abbamaradnak a kivégzések, a képességeiket a sereg szolgálatába állítják. Így történt, és a boszorkányok képezik a sereg törzsét. A kiképzőbázis Salemben van, és a varázsvérűeknek 18 évesen el kell dönteni, vállalják-e a szolgálatot. Aki igen, leteszi az esküt, és Salem Bázison megkapja a kiképzést. Hármas csapatokban kell bizonyítaniuk, és ebben az évben van egy 8_20motherland.jpgnem mindennapos összeállítás. A Bellweather-örökös Abigail, a kívülállóként nevelt Tally és az anyját gyászoló Raelle kerülnek egy csapatba, és kezdenek rájönni, mennyire különlegesek igazán. Minden erejükre szükségük is lesz, hiszen a világ forrong. Renegát boszorkányok egy csoportja terrorista cselekményeket hajt végre, és már bejutottak Salembe is, közelebb, mint bárki gondolná.

Az alternatív történelmi alkotások izgalmasak tudnak lenni. Változtass meg egyetlen dolgot, és nézd meg, mi történik! Ha Hitler nem jut hatalomra… Ha Kennedy nem hal meg Dallasban… Ha győz a forradalom 1848-ban… Ha Szent Imre nem kerül a vadkan elé… Bőven lehet ilyen ötleteket felvetni.

A Motherland is jó alapokkal bír. Ha a boszorkányság igazi, és alkut kötnek Salemben… Teljesen új világrend és mindennapok jönnek létre. Tele van a sorozat lehetőségekkel, de egyelőre még nagyon szűk a látótere. A lányokkal együtt érkezünk meg a kiképzésre, és ismerjük meg egyre jobban magát a boszorkányságot és a sereg felépítését. Minimális kitekintést kapunk csak a világra: mivel a boszorkányok minden esetben nők, itt ez az erősebb nem, és pl. a boszorkányok férfi utódai olyan szerepet töltenek be, mint a háremhölgyek. Az elnök is nő, nem férfi. A sereg vezetője is nő. De ennél többet még nem látunk.

Ami viszont érdekes: Sarah Alder karaktere. A sereg vezetője – egy boszorkány, aki megkötötte a salemi egyezményt. Mágiával tartják fiatalon – különben ötletes, hogyan pontosan – és már a 45. elnök alatt szolgál. Diktatúra, és mégsem. Nem lehet még azt sem eldönteni, hogy ő jó vagy rossz karakter. A céljaiért átlépi a határokat, és tesz szörnyűségeket is, így nem lehet egyértelműen jó, de nem is rossz karakter.

Ha a külvilágról nem is, de a boszorkányok konfliktusairól többet megmutatnak. A régi családok vetélkedése, a Kórság elleni küzdelem, ahogy van egy olyan csoport, akik nem akarnak az Alder egyezsége után létrejött világrendben élni, és rejtik a dalaikat és tudásukat. Alder igyekszik menteni őket, mert céltáblák lettek a sereg nélkül.

Még egy érdekes ötlet. Ahogy itt a boszorkányok ereje elsősorban a hangjukban van. Énekelnek, így varázsolnak. Ez a harctéri jelenetekben akár röhejes is lehetne, de sikerült nekik határon belül maradni. Annak meg sajátos brutalitása van, hogy a boszorkányvadászok a hangszálakat metszik ki…

Azért a tényleges cselekmény, a sok kamaszos szerelmi szál még nem egy jó sorozat sajátja. Van benne szórakoztató elem, lehetőség még több is, de ez még inkább ifjúsági történet egy érdekes világban, mint urban fantasy.

A kivitelezésen meg látszik, hogy nem nagy stúdió gyártotta. Már az is le tudott lombozni, milyen ormótlan az egyenruha, amit mindig hordanak. De a mágia megjelenítése, a nagyon kevés akciójelenet kivitelezése sem tetszett. Látni rajta, hogy minimál keretből készült.

Sztár, ismertebb színésznő sincs benne, még mutatóban sem. Pedig érdekes karakter lenne benne, van hova fejleszteni a lányokat és vezetőiket.

Igazság szerint a gyengébb YA fantasy sorozatok között a helye, de nagyon ötletes az alapja, és nagyon sok lehetőség van benne. Ez nézette velem.

 

Motherland: Fort Salem - 5/3 az alapötletet bírtam, a kivitelezést már kevésbé. Talán nagyobb lesz a büdzsé a 2-ra.

https://www.youtube.com/watch?v=QASwXRDVBVY

süti beállítások módosítása
Mobil