Minden napra egy film

Minden napra egy film

Brooklyn Nine-Nine

5. évad

2018. május 31. - BBerni86

Rendőrös, barátos, házasodós, kinevezését küzdős.dkmugocvwaaez8k_jpg-large_www_imagesplitter_net.jpeg

Jake és Rosa hamis vádakkal börtönbe kerültek, és már csak a csapat hisz nekik: hogy felültették őket, mert túl közel kerültek egy korrupt rendőrhöz. Míg ők igyekeznek túlélni a bűnözők között, a társaik dolgoznak, hogy tisztázzák a nevüket. Kikerülve újra belevetik maguk a munkába. Igyekeznek segíteni a kapitányuknak, aki megpályázta a rendőrkapitányságot. Ehhez régi vágású rendőröket, és egy fiatalos rendőrnőt is le kell győzniük. Charles belevág egy autós büfé üzletbe, Jake és Amy annyira jól megvannak együtt, hogy a lánykérést egy nagyon eltervezett, de aztán sok meglepetéssel lebonyolított esküvő is követ.

Ugyan rendőrös sorozat a Brooklyn 9-9, de egyáltalán nem krimi. Így mindenkinek lehet ajánlani, aki egy 20 perces kis lazulásra vágyik egy nap, és már unja az Agymenőket. Az ötödik évadnál járunk ugyan, de annyira laza a cselekménysor, hogy akár most is gond nélkül bele lehet csatlakozni!

Ebben az évadban is azt a tematikát követték, hogy minden résznek megvan a maga kis külön története és vicces konfliktusa, miközben a háttérben pár laza átívelés zajlik. Ízlések és pofonok, kinek melyik fog ezekből bejönni. De van elég választék, hogy több igényt is ki tudjanak elégíteni.

Jake és Amy története ugyan nem szappanopera, de annyira szerelmes és kedves, hogy kipipálja a szerelmi szál és romantika igényeket. A néha beköszönő ügyek hozzák a minimális krimi hangulatot. Az őrs összetartása, a baráti társaságok alakulása meg az a családi, esetleg baráti körös kikapcsolódás, ami naggyá tette a Jóbarátokat. Csak itt a szereplők rendőrök, és a fő helyszín a rendőrőrs.

Szerettem az évadban, hogy bár gyökeresen egy karakterhez se nyúltak hozzá, tudják árnyalgatni és finoman alakítani őket. Jake komolyodott Amy mellett, aki viszont lazább, mióta mrs. Peralta lesz belőle. Charles kevésbé idegesítő a Jake mániájával, bár azért erre még építenek bőven poénokat.

Igazából 5 év alatt megszerettem ezeket a figurákat, gyakran még az idegesítő dolgaikat is. Hitchcock és Scully pl. nagyon sokáig feleslegesek és zavaróak voltak nekem, de már ők is részei a 9-9 csapatnak, akik hiányoznának a többiek mellől. Egy van, akivel nem vagyok képes megbékélni. Gina. Így boldog voltam, hogy egy időre kiszállt a sorozatból, amíg szülési szabadságon volt a karakter és a színésznő is. De visszatért, amit sajnálok.

Ebben az évadban több minden is volt, amin jókat mosolyogtam. Jobban bejön a humora, mint korábban. Nagyon bírtam, amikor Jake bújtatta a kapitány férjét, és szinte kínozta a Nic Cage filmekkel. De tetszett az is, amikor Charles teljesen bepörgött a kajás autó miatt. Jó beszólások, de jó szituációk sora is volt benne.

Még azt se fájlaltam, hogy nem krimi. Ez komédia, munkahelyi és baráti, annak remek is.

Akciók nem nagyon vannak benne, kevés a helyszín is benne. Tipikus komédia sorozat, de még van benne ötlet, 5 évad ide, vagy oda.

Ez kellemes évad volt, remélem, ilyen lesz a folytatás is!

 

Brooklyn 9-9 - 5/4 bejött a humora, aranyos az Amy – Jake pár, és Gina is kevesebb volt. Őt nem bírom.

https://www.youtube.com/watch?v=mBD1qa41-WY

Bright

Varázspálcás, harcos, rendőrös.

Daryl Ward elkötelezett rendőr, szerető férj és családapa. De most nehéz időszakon megy keresztül: felvették az első orkot a rendőrséghez, és pont Ward társa lett. Így már nem csak a munka önmagában nehéz, hanem szembe kell nézniük az előítéletekkel is. Ward meg is sérül, és felépülve próbálja áthelyeztetni az orkot. Nem sikerül, és egy gyilkossági ügybe csöppennek. Az ő kezeik között köt ki egy tündér lány, vele egy varázspálca. Amit mindenki meg akar szerezni: a rendőrség, a különleges varázs osztag, és a pálca eredeti gazdája: egy tündér harcosnő, aki a gonoszt akarja visszahozni a világba. Ward és Jakoby így már a világ sorsáért is felelős lesz, miközben barátok is lesznek.bright-film-main-poster.jpg

Erről a filmről mit is lehet mondani?

Eleinte szavakat se találtam rá. Most komolyan: Joel Edgerton, mint egy ork? Meg kellett néznem a stáblistán, mégis kit játszott, annyira nem ismertem fel a maszk alatt. Ok. Egy-egy filmben előfordul, hogy a sztárszínész olyan maszk alá kerül, ami nehezíti a felismerést. Ott volt Michael Fassbender és a Frank. A legsötétebb óra, amelyben Gary Oldman igencsak eltűnik Churchill maszkja alatt. De ezekről a filmekről azt is el tudom mondani, hogy így is nagyot játszottak benne. Edgerton és ez az ork – hát…

Mondjuk, a film se segített a színészeknek. Én bírom az urban fantasy műfajt, és ebben a világban is láttam az ötletet. Nekem bejön, amikor a valóság nem realistán szürke, hanem misztikus lényekkel színesebb. Itt ezt az ork és tündér faj jelentette, akik között igen nagy volt a szociális szakadék. Ha az embert vesszük normálisnak, a tündérek típustól függően felettük jártak: gazdagok és gyönyörűek, vagy: idegesítő kis kártevők voltak, akiket könnyeden le lehetett csapni. Az orkok viszont megvetettek és társadalmi páriák, mert egy régi háborúban a sötét oldalt választották. Ehhez jön hozzá a mágia, mert nem mindenki képes varázsolni. Aki képes, azok a Ragyogók (Bright) és ők képesek a varázspálcákkal megváltoztatni a valóságot.

A baj az volt mindezzel, hogy a film ezeket nem adja nekünk érthetően, gyenge a világépítés. Nem csupán találgatni kell, de sok minden marad érthetetlen és fura. Pl. a tündérek. Miért van az, hogy van belőle szúnyogszerű lecsapható meg emberszerű változat is?

A karakterek ezek miatt is üresebbek számomra. A tündér szövetségi ügynököt a teljes film után se tudom hova tenni, az emberi társát se, mellesleg. Ők jók voltak vagy rosszak? Egyáltalán, mi volt a céljuk?

Ehhez képest a film meglepően ismert neveket szerződtetett. Will Smith, Edgerton, de a gonosz tündérlány pl. Noomi Rapace lett. (Őt se egyszerű meglátni a tündér küllem mögött.) Kimagasló színészi játék szerintem nincs a filmben, de ezt a maszkoknak is betudom. Meg az üresebb, tipikus karaktereknek. Nem volt ebben annyi, hogy igazán játszani kelljen.

A film cselekménye is csak elmegy. Nem túl izgalmas, sok helyen kiszámítható. Amihez hozzájönnek az olyan világépítésből fakadó kérdőjelek, mint amiket fentebb említettem.

A látványvilágért se voltam oda. Egyszer, tévés szinten megnézni elment, de mozi képernyőre nem tenném. Nincs ötlet, igazi látvány – a maszkok még a legkomolyabban vettek benne.

Láttam már jobbat is, egyik színész se ezzel fog házalni a következő szerepéért.

 

Bright - 5/3 érdekes világ, de nincs rendesen felépítve. Ez igaz a karakterekre is, a szereposztás OK.

https://www.youtube.com/watch?v=3uhdG9bOf1I

Idézzünk!

  • Tehát, ha ennek vége, szerinted akkor is követni fogsz még?
  • Szeretnéd?
  • Igazából, igen.
  • Mert azt mondták, hajlamos vagyok a függőségre. (Rise)

 

Kemény fickó volt, tudod? Az ő verziójában a kemény szeretetben nem volt szeretet. (Mozart in the Jungle)

 

  • A vadak és a termények itt rendkívüliek. Tervezek egy magas fehérjetartalmú diétát. Talán egy kis vaddisznó steak vacsorára, uram?
  • Jól hangzik, Alfred.
  • Ha a búza készen áll a betakarításra, tudunk friss kenyeret sütni.
  • Nos, tudja, mit mondanak. A háborút teli hassal nyerik. (Batman Ninja)

 

Amy, óvatosan az ilyen vádaskodásokkal, mert ha arra próbálsz célozni, hogy valahogy tönkretettem Jake esküvőjét, én megölöm magam! (Brooklyn 9-9)

 

  • Odass, arany papucsa van! Ő a cipőkirály, semmi kétség!
  • Tehát van pénze, de nincs ízlése. (A csillag)

The Terror

1. évad

Sarki expedíciós, fagyot és szörnyet túlélős, rejtélyes.

A brit Birodalom több okból is keres egy átjárót az Északi-sarkon: a dicsőségért, hogy megtalálták és gazdasági céllal is. A Terror és Erebus nevű hajók indulnak útnak, de nem várt nehézségekbe ütköznek. Egy éves útra készültek, maximum kettő, de beragadnak a jégbe. A hajók képtelenek tovább haladni, és egy titokzatos szörny is a környéken jár. Sorra ragadja el a tengerészeket, akik hiába igyekeznek levadászni a medvét. A kapitány elvesztése után Francis Crozier igyekszik összetartani a csapatot, de a külső veszélyek mellett egyre több belső fenyegetéssel is küzdenie kell: lázadással, a védelmébe vett eszkimó lány fenyegetettségével és a betegséggel is, amit a magukkal hozott konzervek terjesztenek.the-terror-amc-season-1-ratings-cancel-renew-season-2-590x332.jpg

Ezzel indul útjára egy új antológia sorozat. Hozzáteszem, még nem látom hogyan, mi lesz az összekötő elem. Az American Crime híres bűnügyeket veséz ki, az American Horror ugyanazzal a stábbal újabb és újabb horror mesét sző. De a Terror? Nem tudok másra gondolni, minthogy minden szériába lesz valami terror.

Ez a sorozat alapvetően történelmi, amibe vegyítettek egy kis thriller és nagyon ritkán horror elemeket. Érdekes is lett a végeredmény, amit egyelőre nagyon igyekszem megemészteni.

Az első részek után lelkes voltam: jól nézett ki, a történet is érdekesnek tűnt, és a szereposztásba is akadtak kellemes meglepetések. De ahogy ment előre a sorozat, engem fokozatosan elvesztettek. Nézzük is sorra!

1: a történet. Nagyon leült. Egyre jobban elvesztette a misztikus szálakat, maradt egy sima túlélő történet a vadonban, amibe nem sikerült igazi izgalmakat beletenni. Ha a cselekmény adott is volna ilyen érzetet, a kivitelezés megölte. Untam, és a végére már tényleg azt vártam, hogy legyen már vége. (Kissé gonoszan: egy karakter kivételével egyen meg mindenkit a medve, ezért drukkoltam.)

2: a látványvilág. Látszott, hogy CGI támogatása van, de eleinte a fenyegetettség és az egzotikus fagyos vidék elvitte. Keveset mutattak a medvéből, gondosan válogatták, mit nézetnek velünk. Aztán a felétől feladták. A havas táj helyett kis fehér köveset kaptunk. Mintha északról átkerültünk volna egy teljesen más vidékre. Elmondani nem tudom, mennyire irritált, ahogy ezeken a fehér köveken vontatták a csónakot. Azon gondolkoztam, hogy ez a filmen is kő akar lenni, vagy valaki komolyan azt hitte, hogy ezt hónak lehet nézni? Arról már nem is beszélek, milyen lett a vérszomjas jegesmedve. Minősíthetetlen.

3: a szereplők. Az elején sokakat sikerült érdekessé tenni, még azzal is jót játszottak, hogy közbe ez-az kiderült a múltjukról. De ezek a szálak megszakadnak, és mindenki egyre betegebb és érdektelenebb. Számomra a végére csak Goodsir jóléte volt érdekes, és mondanom se kell, pont ebbe kellett csalódnom. Ahogy az se meglepetés, hogy a sorozat legismertebb arca hal meg viszonylag a sorozat elején.

Azzal is bajban voltam, hogy megfejtsem, mi lehetett a sorozat célja és mondanivalója. Nem ijesztő, hogy horror legyen. A történelmi vonal a legerősebb, de akkor miért nem tettek bele egy normális jegesmedvét, és erőltették ezt a szellemes állatot? Passz. Nem fogok rájönni.

Az eleje tetszett, de a vége nagyon nem. A szintén nálunk forgott The Alienist messze jobb.

 

The Terror - 5/3 erős kezdés, látvány és hangulat, jó színészek, de a végére kifulladt. Még a látvány is.

https://www.youtube.com/watch?v=jaRAi5P9lPo

A csillag

Nagy kalandra induló szamaras, barátságos, karácsonyos.

Bo egy kis csacsi, aki arról álmodik, hogy egy napon a király karavánjával járja majd a vidéket. Az álomban társa a legjobb barátja, a Dávid nevű galamb. De mielőtt elindulnának, a szamárnak meg kell szöknie, hiszen egy molnár járom állata, aki még sose látott többet a csűrnél, ahol dolgozik. Egy kis segítséggel, meglóg, de nem jut messze, megsérül. Egy fiatal lány és férje fogadják be, Mária és József. Bo addig akar velük maradni, amíg jobban nem lesz. Így amikor a népszámlálásra Betlehembe indulnak, addig makacskodik, míg otthon hagyják. Már a 200x282x200_jpg_pagespeed_ic_-mj7hxilsz.jpgkaravánhoz indulna, amikor meghallja, hogy Máriát bántani akarják. Dáviddal Betlehem felé indul, hogy megmentse a lányt és a férjét. Közben új barátságokat köt, és úgy lesz egy király hátasa, ahogy sosem képzelte volna.

A Sony nincs a nagy mesegyártók között. Ez sajnos meg is látszik a meséjük egy-egy vonatkozásában.

A legfeltűnőbb a grafika. Bántóan rondának nem nevezném, de messze nem üti meg azt a színvonalat, amit a nagy mesegyárak elénk tesznek. Sok figura otromba, és furák. Valahogy a mozgásukon is látszik, hogy nem az igazi. De mint említettem, azért még nézhető szinten belül van, és arra törekedtek, hogy az állatok aranyosak legyenek. Még a gonosz kutyák is, akik természetesen elhatározzák a mese végére, hogy ők is jók lesznek. A legjobban talán a bárány sikerült, az valahogy igazibb és jobb plüss alapanyag, mint a többiek.

A történetre gyorsan rá lehet ismerni, már abból, hogy Bo új gazdája a Mária nevű fiatal feleség, akinek egy ács a férje és babát várnak. De jót tett a történetnek, hogy nem a Biblia volt az alap. Természetesen Jézus születése és a keret megfelel a könyv leírásának, de egy egészen új szempontból láthatjuk. Az állatokéból, akik részt vettek a történetben – ha kicsit ki is bővítették a szerepük a Bibliához képest. Bírtam, hogy a szamár nézőpontját követtük, de még eltaláltabbnak éreztem a napkeleti bölcsek tevéit. Így hiába ismertem a sztorit nagyon jól, minden karácsonykor kapunk belőle egy adagot, mégse vált unalmassá és le tudott kötni.

Okosan használják a zenéket. Nem a szereplők énekelnek, hanem háttérdalok mennek, de azoknak a szövege szépen alátámasztja a történetben látottakat. Mariah Carey dala, amely a Globe jelölést is kapta, különösen szépre sikerült.

A cselekmény a gyerekeknek készült, ez a film humorában is visszaköszön. Gyereknek kell lennie, hogy szívből nevethessünk olyanokon, mint a birka, aki mindig hozzábújna a szamárhoz, akinek nagyon nem tetszik a közelség. De az egyszerűsége ellenére kedves marad az egész, nincs benne erőszakosság. A humora is gyerekes, kedves.

Ki kell emelni azt is, eredetiben milyen neveket megnyertek a szinkronhoz. Nem is annyira a főszereplők, de a mellékszereplők tekintetében. Christopher Plummer volt Heródes hangja, Kelly Clarkson egy ló az istállóban, ahol a kisded megszületik, de sorolhatnám hosszan. Oprah, Kris Kristofferson, Chenoweth – ok, belátom, nem is annyira filmes, inkább zenész körökből jó ez a névsor. De annak jó. A magyar szinkron nem lett ilyen erős.

Karácsonykor különösen jó választás lehet, ha van kisgyerek, és már unjuk, ahogy Kevin szedi rá a vízi naplókat újra és újra.

 

A csillag - 5/3,5 aranyos, jót tesz neki a más szemszög. De a grafika gyengébb, és a kicsiknek készült.

https://www.youtube.com/watch?v=9NjvYZtwk00

Várható heti megjelenések

Akkor lássuk, mi megy a moziban a héttől:

- Átejtve (emlékeztek a Vasmacska kölykeire? Ez a felújított változata. Valami azt súgja, továbbra is az eredetit fogom jobban szeretni.)

- Escobar (a cím magáért beszél. Nem az én világom.)

- Szörnyek és szerelmek (hozzánk jó későn ért ide, egy gótikus, de nem éppen boldog tündérmese gyűjtemény. Nem gyerekeknek ajánlott!)

- Könyvklub (durva, de a héten ez tetszik legjobban. Adott egy öreglányokból álló könyvklub, akik a Szürke 50-nel dobják fel maguk és nyitnak új kapukat az életükben. Trailer alapján nekem bejön.)

Aki nem jut el moziba, dvd-n beszerezheti:

- Élesítve (kémes, terroristás közepes akció)

- Saul fia (kap egy új kiadást)

- Gengszterzsaruk (korrupt rendőrös akciós)

- A katasztrófaművész (jó a casting, a filmek készítését ígérő sztori is érdekes, ezt majd megnézem)

- A préri urai (csúszott ez a bankrablós western)

- Julieta (Almodóvar film, nekem magas és túl művészi)

Kínálat van most bőven, lehet szemezgetni! Az én tippem a Könyvklub, de ha reálisan nézem, szerintem az Átejtve hozza majd a legjobb számokat - Solo mögött.

Bingo

Zsebesnek áll a világ

Szerelmespáros, zsebtolvajos, bajba kerülős.

Bobby öröksége a mai napig kísérti: az apjától fél milliós adósságot örökölt, amit neki kell a maffiának törleszteni, vagy végeznek az anyjával, akit szintén a fiú tart el. Mivel nincs alternatíva, Bobby zsebtolvaj lesz, elvekkel. Így viszont lassan gyűlik a pénz és semmi igaziba nem mer belekezdeni. Egy csodás napot eltölt egy pincérlánnyal, 237452_800x600.jpgLucyval, de féltve őt az életétől, búcsú nélkül távozik. 3 hónappal később véletlenül találkoznak össze és Lucy közli, gyerekük lesz. Bobby első gondolata az abortusz, de ahogy időt tölt a lánnyal, felélednek az érzelmei és ezzel a lánnyal megérné jövőt tervezni. De a maffia még mindig a nyakán, egy lopott jelvény miatt a rendőrség is nagyon keresi – közben bizonyítania kellene azt is, hogy lehet belőle jó férj és apa.

Megvoltak a film előtt a magam előítéletei, de ezekhez képest én jól szórakoztam rajta. Nagyon egyszerűnek, klisésnek és tévésnek gondoltam, amin nem segített az sem, hogy a női főszereplő Jaimie Alexander (a Thor filmekbe még csak elment, de a Blindspot óta fenntartásaim vannak a színésznővel kapcsolatban).

Az első meglepetés az volt, hogy itt nem utáltam Alexandert. Talán, mert Lucy karaktere annyira más, mint a Blindspot emlékeit vesztett amazonja. Elhittem neki, hogy ő egy texasi naiva, akinek volt szerencséje pont egy zűrös, de jobb sorsra érdemes tolvajba beleszerelmesednie. Ez részben a karakter érdeme, de Jaimie se játszik rosszul. Szerintem sokkal jobban áll neki ez a nőies karakter, mint a Thor és Blindspot harcosai.

Majd, a történettel se volt különösebb bajom. Igen, tévéfilmes, izgalmamba nem rágtam le a körmöm, de nem is baj. Sokkal inkább játékos lett, mint akciós, és ezt sikeresen ki is aknázzák. Az akciókat nem tolják túl, a lopással poénkodnak is, és ha nem is Szemfényvesztők szinten alkot Bobby, azért nem rossz, ahogy a figyelemelterelést használja és sorra zsebeli ki az embereket.

Talán ez tetszett a legjobban a filmen. Minden bűvészes moziban hallhatjuk, hogy az elterelés a lényeg. (Mivel nagyban nézem a Deception című sorozatot, melyben egy illuzionista a főszereplő, különösen sokat hallom ezt a tételt mostanában. De a Tökéletes trükk és Norton mágusa is ezt verték a fejembe anno.) Itt jól érzékeltetik is, hogy a zsebtolvajlásban ez milyen kicsi, de mégis milyen hatékony módszer. Persze, kell a kézügyesség is, de nekem a nagy trükknek az elterelés tűnt, nem maga a pénztárca elemelése.

Ha ezen túl vizsgálom a cselekményt, az bizony klisés. Kiszámítható, hogy Lucy és Bobby érzelmei megint hevülni kezdenek, ahogy az is, hogy a nagyon naiva Lucy nem fog egy tolvajjal közös életet tervezni. Így a fiúnak változni kell – és ahogy beindul a kiszállós trükkje, a végén kellett volna meglepődni, de ilyen filmekre edzett szemmel azonnal átláttam, hol a figyelemelterelés és a trükk. Igaz, így azon mosolyogtam jót, hogy mennyire eltaláltam előre az elemeit. Hiába, a Deception erre nagyon jól kitanított.

A film humora is tetszett. Játékos az is. Nem fogok belőle idézgetni, vagy nem égtek az agyamba nagy poénok belőle, de amíg néztem, mosolyogtam rajta.

Nem jelentős film, de számomra most korrekt kis szórakozásnak bizonyult.

 

Bingo - 5/4 igazság szerit tévéfilmes, kevésbé okos, de most pont jól esett ez a tolvajos mese.

https://www.youtube.com/watch?v=z3L2pPm16-s

Billions

Milliárdok nyomában – 1. évad

Milliárdos, ügyész – cégember harcos, játszmás.

Charles Rhodes ezüstkanállal a szájában született, egy gazdag befektető fiaként. Borostyánligás egyetemen végzett, már főügyész, aki nem veszít ügyeket. Megszállottan üldözi a vagyonukat kihasználó, a tőzsdén ügyeskedő milliárdosokat. A legnagyobb hal Robert Axelrod lenne, aki szinte az ő nemezise. A semmiből jött, szegény családból, aki a diplomájáért is komoly áldozatokat hozott. Most ő a leggazdagabb, a legsikeresebb, nagy emberbarát, mindenki szereti. De Rhodes a fejére pályázik, bár a neje, Wendy is Ax cégénél dolgozik, de mint pszichiáter és lelki coach. A két karizmatikus, zseniális férfi egymásnak feszül, és megindulnak a játszmák, egyre komolyabb áldozatokat szedve.1200x630bb.jpg

Vannak olyan sorozatok, melyek valamiért a radarod alatt maradnak? Nem érdekel valami miatt, ha tudod is, hogy van, figyelmen kívül hagyod. Aztán jön valami, ami miatt felfigyelsz rá, belenézel és függeni kezdesz? Nekem ilyen sorozat volt a Billions – angolul nézem, bocs, a magyar címre nem áll rá a szám és a gépelő ujjaim se. Egy újságcikk megmozgatta a fantáziám, belenéztem és egy hétvége alatt letoltam a teljes első évadot, bár nyakamon vannak az aktuális sorozat évadzárók is.

Miért tetszik?

Mert nagyon okos és rafináltan gonosz ez a sorozat.

Azon töprengtem közben, hogy velem van a baj, hogy az erkölcsileg támadható figurának szorítok? Mert ha szigorúan veszem, Rhodes az, aki az erkölcsileg jó oldalt képviseli. Ő a törvény betartatója, a gazdaság tisztaságáért felel. Hogy a kisemberek ne veszítsék el mindenük a milliárdosok machinációi miatt. És mégis, az együttérzésem Ax felé húz, aki a vagyonát gyarapítja és a pénz a cél. Kicsit még szociopata is. Még Wendy is azt mondja neki, nem normális ember, de nem is teljesen szociopata. A kettő között áll. Én meg bírom őt – tényleg beteges, ahogy a sorozatokba általában a szociopata a kedvencem…

Nagyon jól meg van szerkesztve, ahogy egyre mocskosabban játszanak. Rhodes egyre több elvet enged el, és egyre erőszakosabban feszülnek egymásnak a felszín alatt. Ugyan a film tőzsdei része nekem kínai, még itt is voltak nagy pillanataim. Végre értem, mi az a shortolás! Tőzsde zseni sose leszek, nem is értem, de itt igen, és átjött az izgalom, a feszültség. Még ilyen dolgokba is, pedig ahogy írtam, nekem ezeket nagyon 0-ról kell felépíteni.

A mellékszereplőkkel is okosan játszanak. Ax és Rhodes mellett további érdekes történetek bontakoznak ki, és ezek is vannak olyan izgalmasak, mint a fő szál. Ami különben mindent áthat és ez jól is működik. A magánélet, a munkahelyi játszmák – ez lesz a kulcsszó. Itt minden játszmákkal teli és egy nagy rejtvény, a szereplőkkel gondolkozás, mi micsoda igazából. Ki a nagyobb játékmester? Ax vagy Rhodes?

A sorozat a színészeinek is sokat köszönhet. Igaz, van is alap, amiből dolgozhatnak. Erős karakterek, feszült és izgalmas történet, jó párbeszédek. Giamatti és Lewis is remekelnek, de a mellékszereplőket is írhatnám mögéjük.

A sorozat kivitelezése HBO minőség, vagyis erre se lehet semmi panasz.

Még van 2 évad vissza, nézni is fogom, ahogy említettem, rákaptam.

 

Billions - 5/4 pörgős, még a pénzügyi része is fogyasztható. Erős karakterek, minőségi színészekkel.

https://www.youtube.com/watch?v=_raEUMLL-ZI

Fahrenheit 451

2018, HBO

Jövőképes, élet értelmére ráébredős, tüzes.

Guy Montag elkötelezett tagja a tűzoltóságnak. Igaz, ez a szakma nagyon más lett a világ újrarendeződése után. A könyvek, a művészetek veszélyesnek minősülnek, mert egyediségre sarkallnak, amelyek vitákhoz és háborúkhoz vezetnek. Mindet el kell pusztítani! Ez a tűzoltók feladata. Felkutatják a könyveket, a kultúrát és a tűzoltók lángba borítják az egészet. Guy azonban elbizonytalanodik, miután végignézi egy asszony ön elégetését a könyveivel, és egyre több gyerekkori emléke is felszínre kezd törni. Titkon megkérdőjelez mindent, ellop egyletoltes_13.jpg könyvet és olvasni kezd. Mentora és atyai jó barátja, Beatty kapitány igyekszik a helyes úton tartani, de Guy egyre közelebb kerül a lázadókhoz, és az ő tervükbe lesz fontos szereplő. A két férfi összecsapása elkerülhetetlennek látszik.

Jobb lenne a jövő, ha ki lennének iktatva az érzelmek, és értelmi alapon szerveződne a világ? Rendszeresen előforduló sci-fi zsáner ez, nem véletlen, hogy a műfaj egyik nagyágyúja, Ray Bradbury is feldolgozta. Ez lett a Fahrenheit 451 című kisregény, amelynek ez az HBO feldolgozás a legújabb filmes megjelenítése.

Érdemes megnézni, hogy működik a film, milyen lett és aztán kicsit elidőzni a mélyebb tartalmánál. Vágjunk is bele!

A film két fő karakter körül bonyolódik, így döntő fontosságú, milyen színészt találtak meg a szerepekre. Mindkettő telitalálat lett: Michael Shannon tökéletesen hozza azt a szakmába belevakult embert, akit a Víz érintésében is hozott. Itt is sikerül árnyalni: a cselekménnyel, de Shannon játékával is. Érzem benne a tragikumot is, hiszen egy más világban még akár író is lehetett volna belőle. Szívfacsaró, ahogy minden este rója a sorait, és magvas gondolatokat, fontos dolgokat tud leírni, amiket aztán ő maga éget el.

Michael B. Jordan meg könnyen lehet az újabb színész generáció egyik meghatározó színes tagja. Jól játszik, van benne karizma, és a kar izma is sztárhoz méltóan kidolgozott. (Tudom, hagyjam a szóvicceket. Tanulság? Ne kialvatlanul naplózzak.) Az utóbbi időszakban nagyon betalált a szerepvállalásaival, érdeklődve várom, merre halad majd a karrierje. Guy szerepében hozza a hétköznapok hősét, az önmagára ébredő embert.

A többi mellékszereplő mellettük halvány, de nem is ők a lényeg. Azért ismerős arcok lesznek ott is, korrektül végszavaznak, de Jordan és Shannon viszik a prímet.

Kellően borús, sötét hangulatot tudtak teremteni. Az HBO odafigyel a külsőségekre is, és ez itt is meghálálta magát. Bár semmi olyasmit nem látunk, simán elhittem, hogy egy komor jövőbeli világot látok.

A cselekmény úgy mozgalmas, hogy konkrétan nem sok minden történik. Akad egy-egy akció, de az igazi, lényeges dolgok Guy lelkében zajlanak.

Amivel eljutottunk a film igazi lényegéhez. A mondandóhoz, ami Bradbury sajátja is volt. Lehet élni kultúra és művészet nélkül, de abban mi a jó? Nem működik. Hideg, komor. Ha elpusztítjuk, olyasmiket vesztünk el, amitől az ember emberi. És nem igaz, hogy a konfliktusokat is megöli. Az mindig lesz, legfeljebb más okból.

Röviden, nekem tetszett. Az Equilibrium inkább az én filmem, de ez is melléfér a polcon.

 

Fahrenheit 451 - 5/4 Michael B. Jordan előtt szép jövő áll. A sztori erős: elgondolkoztató, de szórakoztató is.

https://www.youtube.com/watch?v=mNKwe9k55fs

Rise

1. és egyben egyetlen évad

 

Kamaszos, musicalt színpadra állítós, családi gonddal küzdős.

A Stanton Középiskolában a legerősebb szakkör a focistáké. A közösség büszke is a csapatra, a játékosokra. Aki tud, itt akar játszani. Népszerűtlen a dráma kör, ami az angol tanár vágya. Az igazgató ad neki egy esélyt az élén: Mazzu azonnal drámai váltásba fog. A szokott, rutin darabok helyett a Tavasz ébredését akarja előadni, melynek kemény témái (családon belüli erőszak, homoszexualitás, abortusz, szadomazó elemek) kiverik a biztosítékot a keresztény közösségben. De Mazzu a gyerekeknek akar segíteni, és miközben egyre készül a darab, amit talán be sem mutathatnak, a fiatalok az első komoly válságokat dolgozzák fel. Lesz nem kívánt terhesség, menő fiú és kivetett lány tiltott szerelme, alkoholizmus, homoszexualitás felfedezése – a darab valóban a gyerekeké lesz.rise-2018-1021x576.jpg

Voltunk páran, akiknek az idei midseason legvárósabb sorozata volt a Rise. Részemről több oka is volt az érdeklődésnek: a Friday Night Lights készítőinek új sorozata. Nekem bejön az ilyen középiskolai dramedy kamaszokkal és hozzájuk kapcsolódó felnőttekkel. Ráadásul egy musical kerül benne színpadra. (A Glee óta nem találok jó zenés sorozatot, maximum a Galavant jut eszembe, de az inkább volt komédia. Bocs, van az Empire is, de az egészen más kategória. Inkább a bulvár, mint a zenés vonal viszi el.)

Tény, hogy nem lett olyan erős a sorozat, amely felérne a texasi focicsapat és Kyle Chandler kalandjaihoz, de én így is nagyon meg tudtam szeretni.

Jó volt, ahogy színpadra került a darab. Nekem azért is érdekes volt, mert se a történetét se a zenéjét nem ismertem korábban. Nem merném azt állítani, hogy megnézném színpadon, de ebben a sorozatban háttérként nagyon működött. Tényleg elég botrányos dolgok vannak benne, egy-egy részén le is döbbentem.

Jól sikerült a casting, főleg a gyerekeké. A hangok és a színészi alakítások is nagyon rendben voltak részükről. A felnőttek már bénábbak, és bizony Josh Radnor nem Kyle Chandler. Lehet érezni nem egyszer, hogy nincs eszköze eljátszani, amit a szerep elvárna tőle.

A karaktereket én különben megszerettem és drukkoltam nekik. Bőség zavara van, 10 rész alatt megismerünk annyi felnőttet és kamaszt, mint 3 Glee évad alatt, pedig azok 22 részesek voltak. Kellett is 1-2 rész helyretenni, ki-kicsoda, de onnantól kezdve több történetszálat is nagyon vártam a heti részben.

De nem tudom elhallgatni azt sem, hogy bizony túl sokat belenyomtak ebbe a 10 részbe. Mert nem csak sok szereplő van, de mindenkinek olyan drámákat írtak, hogy ezek alapján nincs egy gondtalan és normális gyerek sem az amerikai közoktatásban. Vegyünk pár példát! Mazzu fia, Gordy alkoholfüggő. 10 rész alatt kigyógyul, kibékül az apjával, és összejön az álomlányával, akinek majd ő ad lelki tippeket. Gwen, a színjátszókör üdvöskéje, nagyon főszereplő akar lenni, eleinte egy szimpla gimis díva. Aztán a szülei válnak, ő elkezd vadulni, és összejárni Gordyval – akit egyszer le is épít, de a fiú szép lassan a szívébe lopja magát. Robbie, a focicsillag szenved az apja elvárásaitól, szekálják, hogy beállt a musical szerepre, beleszeret a szegény lányba, és még az is kiderül, hogy az anyja haldoklik. Túl sok!

Sajnálom, hogy nem folytatják, én szerettem. És lenne még mit mesélni a karakterekről.

 

Rise - 5/4 túlzsúfolt, nagyon zenés. A hibák ellenére nagyon tudtam szeretni. Nekem átjött.

https://www.youtube.com/watch?v=Vo6-ciZDcOE

süti beállítások módosítása
Mobil