Minden napra egy film

Minden napra egy film

Csak színház és más semmi (befejező, 3. évad?)

2018. április 15. - BBerni86

Szerelmes, színházas, bemutatós, bulváros.

Egy év eltelt, a Komédiás újabb bemutatóra készül. A Miklós által bevezetett új elvek szerint eladható darabok kellenek, így a Szent Iván-éji álom kerül színpadra. Alinda és Barna szülők lettek, és a kis Marci már elég nagy, hogy Alinda a visszatérésen törje a fejét. Titánia szerepére fáj a foga, de Miklós és Barna azt már az ősi vetélytársnak, Timinek adták, aki a válása miatt szívesen kötelezte el magát egy új helyen. Alinda nem adja könnyen a helyét. Petra is hazatért Amerikából, és szeretné újrakezdeni Dénessel. De hiába próbálkozik, Dénes titkolózik, és feltűnően sokat van együtt az új, fiatal koreográfussal, Samuval, akiről már terjed a pletyka, hogy meleg. Így Miklós felé sodródik a nő. Kavarognak a szálak Samu és Timi asszisztense; János és Eszti között is, míg Barna az orvostól meglepő hírt hall: nem lehet gyereke. De akkor ki Marci apja? Az anyjával indulhat a nyomozás!26231685_764899733698090_8781538883622391185_n.jpg

Ez az évad 6 részt kapott a Dunán, és a vége eléggé olyan, hogy nem tűnik folytathatónak. Minden szereplő sorsát elrendezték szépen, még a színház is kapott egy olyan utalást, amivel rácsatolták a mára. (A Komédiást átnevezik, egy nő után. Ugye, nem csak én ismertem fel a Thália Színházat, mint helyszínt? Thália pedig egy mitológiai nő, egy múzsa.) Kicsit hiányozni is fog, én megszerettem ezt a társulatot és ezt a történetet!

A történet egy szerethető szappan, egyre jobban. Ugyan a színház a helyszín, és az itt dolgozók a szereplők, de a fontos bonyodalmak a magánélet miatt kavarognak. Megcsalta Alinda Barnát? Ki a gyerek apja? Összejön-e Eszti és János? Meleg Samu? Miklós csak Petra miatt játszik színházasat? Korábban a színházi vonalon is mélyebbre mentek, és darabok születtek meg a cselekmény alatt. Tavaly nagyon bírtam, ahogy Barna Csehov modernizálásra adta a fejét. Most is van egy darab, de színházi téren keveset látunk belőle. Leginkább a koreográfiai munkát, de azt is csak azért, mert Samut bámulják a lányok, itt indul a pletyka és itt kezd Timi is csábításba meg kavarásba.

Igaz, én így is jól szórakoztam. Pedig idén már jutottak buta fordulatok, és bizony egy-egy szál nagyon kiszámítható is, meg mese is. Amint kiderül, hogy János lottó nyertes, és a színháznak anyagi gondjai vannak, vajon mi lesz a végjáték? A kis Marcira olyan babát találtak, aki hasonlít is Csányi Sándorra. A második évadban láttuk, hogy Alinda és Barna működtek párként, nem volt csalás, nekünk egyértelmű, hogy Barna tévedésbe őrül lassan bele. (Az orvost látva azonnal rá is jöttem, mi lesz a baj. Barna nem Bernát.) Nem fájt mégsem, kellemesen elszórakoztatott mindezzel együtt. Amit sajnálok, az a Miklós szál. Én tavaly őt bírtam, sajnálom, amilyen irányba elvitték a karaktert.

Akik különben nem hazudtolják meg maguk, és az új szereplők is működtek mellettük. Egyedül talán Szabó Erika nem, de ő olyan semmilyen figurát kapott, hogy biodíszletnél több szerepe nem nagyon volt. A szereposztás impozáns különben még mindig, ha most nem is jöttek vissza a korábbiak vendégszerepelni. (Klem Viktort szívesen vettem volna.)

A sorozat humora is gyengébb egy fokkal, de még az is működik. A színészek nagyon sokat tesznek hozzá, és élvezik ők is, meg én is nézőként.

Nem ez volt a legerősebb évada, de szerethető, színházas, szerelmes, szórakoztató most is.

 

Csak színház és más semmi - 5/4 szerethető, mérsékelten vicces, színházas szappan. Buta megoldásaival is szerettem.

https://www.youtube.com/watch?v=1g_FSJlDsT8

Coco

Családi, zenés, másvilágos, áldásos.

Miguel szenvedélye a zene – balszerencséjére a teljes családja zeneellenes. Generációk óta cipőt készítenek, és megvetik a zenész ükapát, aki elhagyta a családját. A fiú csak a hozzá csapódott kutyának mer játszani, de a images_1.jpgHoltak Napján készül fellépni a tehetségkutatón. A terve kiderül, és hatalmas családi botrány kerekedik – még azt is eltitkolta a család, hogy Mexikó legnagyobb zenészének, Ernestónak a leszármazottai. Miguel megszökik, és Ernesto gitárját venné kölcsön a fellépésre. De Holtak Napján lopni? Átok száll rá. Szellemé válik, és átlép a Holtak birodalmába. A családja áldására van szüksége, hogy hazamehessen. De azt csak akkor kapja meg, ha lemond a zenéről. Miguel elszökik tőlük, és ükapját kezdi keresni, aki itt is nagy sztár. Útján kutyája és egy elveszett holt, Hector segíti – Miguel az úton válaszra lel a saját és a családja történetét illetően is.

Annyi minden volt előzetesen, ami taszított ettől a mesétől! A mexikói hitvilág nem érdekelt, a holtak még annyira se – különben is, holtak világa egy mesében? A halott menyasszony OK, de azt nem gyerekeknek szánta Burton. Ez viszont Pixar és gyerekeknek is szól.

Nem kellene meglepődnöm rajta, hogy a Pixar ebből is kihozott valami nagyszerűt, mégis meglepett. Ugyan az Oscar idején a Ferdinándnak drukkoltam, de már mondhatom, hogy megérdemelten nyert a Coco. Benne van minden, amit egy mesében szeretünk.

1: a történet okos, és minden korosztálynak tartogat cselekményt és fordulatokat. Ugyan tipikusnak tűnik a családja ellen lázadó, de végül hazataláló fiú sztorija, de a Pixar sokkal messzebb ment ennél. Arra nagyon hamar rájöttem, hogy igazából ki kinek a rokona, mondhatni, első megjelenéskor, de amit a végére krimi szálat beletettek, kész! Fordulatos, meglepő, és szívmelengetően kalandos lett ez a mese.

2: szép a grafika. Színpompás, igényes, de azért mese. A Vaiana volt hasonló, és ahhoz hasonlóan itt is használják a bemutatott kultúra jellemzőit, egyedibbé téve a végeredményt. Egy pacsi jár azért, ahogy a holtak megjelennek. Csontvázak, de mindenki karaktert kapott, és nem lettek ijesztőek sem! Sőt, kifejezetten játékos lett egyik-másik formája. A mitikus állatkákról nem is beszélve – az a macska… hú.

3: jó zene. Disney mesénél alap, és itt is megvan. Sőt, az a ritka eset is fennáll, hogy a szinkronos dalok sokkal jobban szólnak, mint az angol eredetiek. Egy kivétel van, de azt a forgalmazó is felismerte, és Abuelita dalát meghagyták eredetiben. Főleg a mesében, borsózott tőle jó értelemben a hátam.

4: tartalmas. Családról, álmokról, amit a Disney profin tálal, itt is megteszi. Nagyon szépen mesél arról, hogy fogadjuk el egymást, és a családi összetartásról.

Azt nem tudom megítélni, a kisebbeknek mennyire lehet ez ijesztő. Szerintem nem az, de nem tudok egy 5-6 éves szemével látni. A keresztény pokol meg tisztítótűz eszméjéhez képest szerintem kifejezetten emészthető ez a túlvilág kép, a holtak egyáltalán nem lettek ijesztőek, és humoros is ez a mese. Játékos. Én nyugodt szívvel vetíteném kisebbeknek is, de mindenki maga tudja, mikor visz be a gyereknek egy halállal is foglalkozó mesét.

Nekem nagyon tetszett – még pityeregtem is rajta a végére. Így tovább, Pixar!

 

Coco - 5/5 a grafika szép, a zenéje jó, a történet érzelmes és fordulatos, a csavar üt. Nagyon tetszett!

https://www.youtube.com/watch?v=CCyZP_SdDGk

A hazafiak napja

Terroristás, nyomozós, gyógyulós.

Egy átlagos bostoni nap van készülőben: meccsre készülnek, és most lesz a maraton. Jessica és Patrick fiatal házasok, akik nézőnek mennek ki. Tommy Saunders rendőrtiszt munkára van beosztva, ő fog a célvonalnál őrködni a rend felett. A Tsarnaev testvérpár is készülődik – de ők egészen más céllal. Bombákat készülnek robbantani. A bostoni maraton a célpont, és a bombák robbannak is. Azonnal megindul a nyomozás nagy erőkkel, több ügynökség együttműködésével. Saunders az események közepében van, helyismerete miatt az FBI is számít rá. Nyomokat gyűjtenek, kihallgatják a túlélőket és szemtanúkat. Mikor már megvan a gyanúsítottak képe, Saunders szeretne az emberektől segítséget kérni. Mert most mindenki egy célért küzd, ez az összefogás ideje.

a-hazafiak-napja-2016-data-hu.jpgNéha véletlenül, de közel azonos időben nézek meg filmeket, melyeket össze tudok kötni egymással. A hazafiak napja a stáblista miatt keltette fel a figyelmem, JK Simmons mostanában elég ahhoz, hogy megnézzek egy filmet, nem is olvastam el, miről szól.

Egy darabig nem is jöttem rá. Ahogy felvezeti a szereplőket, nagyon mozaikos az egész, és lassú is. Később ezzel célja van a filmnek, sok karakteren keresztül a közösség erejét is igyekszik bemutatni, de ekkor még csak egy unalmas tabló, amiben senki semmi érdekeset nem csinál, csak éli a szürke hétköznapokat.

De a maraton, Boston és beugrott a Gyllenhaal nevével fémjelzett Bostoni erő. És valóban, ez a film is a bostoni merényletnek állít emléket, csak egészen más szemszögből. A Bostoni erő egy személyesebb, karakterközpontú darab, ez viszont egy tabló, amiben a hangsúlyt nem a túlélésre, hanem a merénylők elkapására teszik. De ha már felhoztam, hogy beugrott erről a filmről a Bostoni erő, hozzáteszem azt is, hogy ebben is van egy jelenet, ami kísértetiesen hasonlít a másik filmére. A bomba robban, a láb leszakad. Elsőre azt is hittem, még a karakter is ugyanaz, akit Jake megformált, de azért ennyire nem idézik be egymást a filmek…

A film a merénylettől szintet lép, elkezd krimi lenni, és összefüggésbe hozza a szereplőket, akiket eddig látszólag céltalanul mozgatott. Wahlberg a középpont, körötte történnek az események, és ő köti össze a mellékszereplőket is.

Végig egyensúlyoznak aközött, hogy krimit is kapjunk, meg legyen benne nemzeti öntudat és összefogás. Vannak azok a filmek, amelyekben az amerikaiak megmentik a világot. Ez is valami hasonlót, csak éppen nem világmentő akcióban mutatják be a nagyszerűségük, hanem terroristákat keresnek, és aki szembekerül velük, képes lesz helytállni.

Ez a rész nekem nem jött át, gyakran nem is éreztem, de a filmben sulykolják felénk. Szinte a szánkba rágják, annyiszor elmondják, hogy mennyire összetartunk, mennyire megoldunk mindent és a szeretet a kulcs. Az amerikaiaknak ez nagyon tetszett, ott gondolom, telibe találják ezzel a nemzeti szívet. Nekem ilyenem nincs, így maradt a krimi, ami viszont nem volt annyira izgalmas, hogy teljesen le tudjon kötni a film.

A látvány korrekt, a merénylet drámaira sikerült.

A stáblista impozáns, ha a sok karakter miatt villogni nem is tudnak a sztárok.

Lehetett volna sokkal jobb is, talán a Bostoni erő jobban átjött. Én közbe untam is.

 

A hazafiak napja - 5/2 okos akar lenni, de csak unalmasra sikerült. Nehezen áll össze, nem tud akarattal siratni.

https://www.youtube.com/watch?v=YpgcNGmvpv0

A vadon foglyai

Túlélős, balesetes, vadonjárós, kapcsolatos.

Charles Morse irigyelt ember. Milliárdos, akinek egy gyönyörű, fiatal modell a felesége, Mickey. Morse ugyanakkor nem élvezi ki sem a hatalmát, sem a pénzét. Legjobban a könyveivel érzi magát, hiszen az emberek mindig akarnak tőle valamit: pénzt vagy befolyást. Mickey beszéli rá, hogy kísérje el a következő fotózására Alaszkába. Egy kis baráti társaság gyűlik itt össze, köztük a megnyerő fotós, Robert, aki láthatóan legyeskedik Mickey körül. 1130.jpgAmikor egy helyi modellt akar, Robert a repülővel útra kel, és Charlest is magával csalja. Mire a férfi rákérdezhetne, hogyan ölné meg a feleségéért, lezuhannak. A három túlélő a vadonban találja magát, és csak Charles tudásában bízhatnak a túlélés érdekében. Miközben egy vérszomjas medve is nehezíti a helyzetet, Robert tervei is kiszámíthatatlanok.

Nem mai film, utánaszámoltam, már 21 éves. Sok mindenben meghaladta már a technika az itt mutatottakat – pl. ma elképzelhetetlen lenne, hogy a csapatnál ne lenne pár mobil, vagy okos eszköz, akár GPS jeladó Morse bőre alá injekciózva. Mégis, ma is élvezhető alkotás, ha már moziba nem is engednénk, de tévében tökéletesen működik.

Ami nagyban köszönhető a jól kitalált történetének. Kettős feszültséggel dolgozik végig a film: egyrészt, van egy küzdelem ember és természet között. A látszólag életképtelen túlélők ott vannak az alaszkai vadonban kevés eszközzel, a segítség reménye nélkül, viszont egy medve kószál a környéken. Ugyanakkor van egy emberek közti dráma is, amit thrillerhez méltóan hoznak fel, lebegtetnek és csapnak le a film végén: ez lenne a Morse – Mickey – Bob háromszög. Így a film egy kalandfilm izgalmait és emberi drámát is képes nyújtani.

Az alkotás izgalmas és kalandos lett, leköti az embert – engem lekötött – ahogyan Morse az évek alatt felhalmozott olvasási élményeit elkezdi átültetni a gyakorlatba. Az emberi találékonyság, a túlélés diadala ez. Ma divatja van a műfajnak, kissé durvább és mesésebb környezetben az Éhezők viadalában is a vadont kellett túlélni, a nemrég kijött Túlélőnek is van egy ilyen vonulata, de említhetném mindazt, amit Bear Grylls letesz az asztalra. Itt is tálalják ezeket, végig eseménydússá téve a filmet, és ezt-azt meg is tanítva a nézőnek. (A kő alá köpés, mint idegnyugtató – ha lesz alkalmam, valakinek elsütöm én is majd.)

A thriller gyengébb vonal, de jelen van, és a végére elhoz egy második tetőpontot is. Érdemes lenne felmérni, ki szerint melyik a nagyobb küzdelem és győzelem Morse számára: a medvén, vagy Bobon felülkerekedni!

A film számomra másik nagy erőssége Charles Morse karaktere. Végtelenül szimpatikus ember, bírtam. Igaz, túl jónak is találtam. Hogy még a feleségével is milyen rendes a végén… ilyen ember nincs is igazából! De Anthony Hopkins nagyon jól játssza, ritkán láttam ilyen szerepben, de jól állt neki ez is.

A látványvilág 20 éves korral számolva kiváló. Látványos, gyönyörű vágóképekkel és a medvés jelenet is hatásos, ha ma már tudunk véresebbet is. Leo és a medve jutott eszembe, de azért megjegyzem, reálisabb e valódi Bart medve, mint ott a CGI bestia volt.

A zenét is meg kell említenem, dallamos, sokszor füleltem, milyen szép a score is.

Nekem tetszett, nem is értem, miért nem néztem meg eddig. Kár lett volna kihagynom!

 

A vadon foglyai - 5/4 izgalmas alaphelyzet, pszichés terhelés a kalandok mellett és egy emlékezetes Hopkins.

https://www.youtube.com/watch?v=GQZDxh5Im6E

The good doctor (1. évad)

Orvosi, autistás, kapcsolatos, kórházas.

Dr. Shaun Murphy olyan dolgokra képes, amelyek egyedülállóvá teszik. Mintaelemzésben pontosabb a gépeknél. Összefüggéseket talál ott is, ahol senki más. Ugyanakkor Shaun sok mindenre képtelen, ami a többieknek erőfeszítésükbe sem kerül: érzelmeket leolvasni és kifejezni, a társadalmi normák szerint létezni. Mert Shaun autista, ha magasan funkcionáló is, savant szindrómával. Mentora, dr. Glassman kiharcolja a kórházában, hogy adjanak a fiúnak egy esélyt rezidensként. A kezdeti ellenérzések után Shaun kiharcolja a társai elismerését, és olyan esetekben segíthet a betegnek, mint a Möbius szindróma leküzdése, vagy a sziámi ikrek szétválasztása. Közben az életről is sokat tanul, emberként is egyre többé válik.the-good-doctor-cast-1.jpg

Az utóbbi évek legnagyobb kórházas sikersorozatai? A Vészhelyzet, a Doktor House és a Grace Klinika. (Szívem szerint ide tenném a Chicago Med évadait is, de azokat csak én szeretem ennyire, nem lettek olyan sikeresek, mint a fenti szériák.) De még így is kevesebb kórházi sorozat van, így mindig szívesen próbálkozom újabb sorozatokkal is.

A The Good Doctor, mondhatni, nyerő helyzetből indult nálam. A készítői? A House stábja. Ami a kedvenc orvosos sorozatom volt évekig. És bizony átcsorog egyik sorozatból a másikba pár elem, aminek tudok örülni. A szereplők? A főszereplők közül 4 kapásból olyan, akiket más sorozatból ismerek és kedvelek. (Antonia Thomas a kivétel, őt nem szerettem a sorozatában, de rég is néztem Misfits évadokat… itt szimpatikusabb a karaktere.)

Sok minden van ebben a sorozatban, ami miatt érdemes nézni. Egyrészt, érdekes orvosi esetek vannak benne. Rejtvényfejtősen kicsit, ami ismerős a House részekből. Ahogy House vizionált egykor, most Shaun képzeli maga elé az emberi test adott szervét és működését. De sokkal többet foglalkoznak etikai kérdésekkel is: a betegek többek, mint megoldásra váró rejtélyek, gyakran meg kell őket ismerni, hogy segíteni tudjanak nekik.

Másrészt, drámaként is nagyon tud működni a széria. A legnagyobb vállalás természetesen Shaun esete, akin keresztül egy autistát mutatnak be nekünk. Magasan funkcionál, de így is rengeteg minden van, amiben ő más. Amire ez a sorozat rávilágít, nézőpontot szélesít és felvilágosít nagyobb rétegeket erről a betegségről. De már azzal is sokat tesz, hogy megmutatja, milyen egy különcnek beilleszkedni egy hierarchiába, boldogulni.

Vezetik a magánéleti szálakat, de finoman, szappanba igyekeznek nem átmenni. Minden orvos, rezidens megkapja a maga kis fejezetét, komoly döntését. Melendez, akinek a szerelme és a szeretett család között kell választania. Andrews, aki családot alapítana a nejével, ha tudna. Claire, aki minden beteggel kész együttérezni és segíteni nekik, de a magánéletébe még a szeretőjétől is komoly távolságot tart érzelmileg. És megint hozhatom Shawn példáit is: a szomszédos szálak nagyon kemények. Részeken át agyaltam, hogy Kenny tényleg kedveli és a barátja, vagy csak kihasználja. Most arra hajlok, hogy csak kihasználja.

Korrekt a sorozat a külcsín tekintetében is, igényes. Jelmezek, díszletek, műtétek, CGI, minden a helyén van benne.

Az idei szezonban ez volt az egyik kedvenc újonc sorozatom, remélem, berendelik tovább is, mert nagyon megnézném, merre megy tovább a széria!

 

The good doctor - 5/4 érdekes orvosi esetek, egy különleges fő karakter, kórházas dráma az etalon szerint.

https://www.youtube.com/watch?v=fYlZDTru55g

Toni Erdmann

Családos, hétköznapos, játékos, apa – lányos.

Toni már idősebb, de még mindig életvidám, vicces ember, aki szereti az életet ilyen-olyan tréfákkal feldobni. Az iskolai kórussal simán énekel halottnak maszkírozva, a futárral elhiteti, hogy van egy börtönből szabadult, brutális ikre. A férfinak egy gyermeke van, egy lánya. Ines Romániában vezet egy projektet egy tanácsadó cégnél, csak rövid látogatásra ugrik haza. A férfinak ennyi is elég, hogy lássa, a sikeres és irigyelt lánya élete valójában nem olyan remek és fényes, mint a többiek hiszik. A szabadsága alatt kiutazik hozzá Bukarestbe, és próbálja javítani a kapcsolatuk. De mindaddig sikertelen marad, míg álcát nem ölt. Toni Erdmann alakjában beépül Ines ismerősei közé, és lassan a lányát is sikerül bevonnia a kis játékaiba, aki kezdi felfedezni újra az élet szépségeit.

images.jpgEz a film kívánalmakat támaszt a nézője elé. Már eleve az egy kihívás, hogy közel 3 óra a hossza. Ami gyorsan lepereg egy Gyűrűk ura rész esetében – igen, én is olyan megszállott vagyok, aki a rendezői vágásokat nézi egy napot rászánva – de egy dráma komolyabb falat. Az elején el is ijeszthet, butának és idegesítőnek tűnik a főszereplő, a másik meg egy rideg dögnek – ugyan ki akarja őket 3 órán át nézni?

Nem egy könnyű film, mert ugyan vannak vígjátéki elemek benne, nem azok dominálnak és különös is a humora. Toni az a típusú ember, akinek a poénjai engem inkább idegesítenek, mint szórakoztatnak. Van a filmben valami groteszk, valami különös, valami más. Ez a film nagyon nem azt a receptet vette alapul, amiből a komédiákat sütik.

Ugyanakkor valami miatt mégis kitart előtte az ember, és ad valamit, ha nehezen is megragadható, mit. Mert ez a film nem egy mesevilágot mutat, ez a film nem ringat el kellemes hangulatba. Ez a film realista, és benne van egy állás minden feszültsége. Ahogy nyalnak a főnöknek, ahogy trükköznek, ahogy frusztráltak, fáradtak és a hétköznapok beesznek. De megvillannak pillanatok, amikor az élet mégiscsak szép és megéri élni. Van benne katarzis, ha nem is tudnék konkrétan kijelölni jeleneteket, ahol éreztem.

Ezt a szálat Ines fejlődéstörténete vezeti le, mert bármennyire is tiltakozik ellene, hat rá az apja személyisége. Felszabadítja. A film elején látott nőnek eszébe nem jutna pucér partit adni a főnökének, a végén megteszi. Ami különben jól szimbolizálja az utat, amit megtesz: a ruhák, jelképek ledobása, a fizikai meztelenség mellett a személyiségét is sikerül lemeztelenítenie, és ledobni a komoly üzletasszony rideg maszkját.

Talán látszik, engem ez kötött le jobban. Volt apa – lánya kapcsolatépítés is benne, jól meg is van írva, mindkét színész jól is játssza, csak nekem Toni személyisége túl sok. Ő olyan pozitív lény, akiknek kell lennie, akik jót tesznek a világnak – és furcsa, de nem bírom őket elviselni. Áthatja az egész lényét a humora, a világlátása, ami nekem sokk.

Sok értékes, és érdekes dolog van ebben a filmben, nem véletlenül kapott annyi díjat, amennyit. (Anno ezt indította az Oscarért Németország.) De az sem véletlen, hogy nem közönségfilm. Ez elé le kell ülni, el kell mélyedni, és várni. Mert van hatása, de nem az, hogy jókat nevetünk, és jól szórakozunk.

Azt nem tudnám rámondani, hogy tetszett – ahhoz túl hosszú – de ez egy jó, eredeti film.

 

Toni Erdmann - 5/4 túl hosszú! Van drámai ív, jól játszanak a szereplők is, de közel 3 hossz ennek? Sok!

https://www.youtube.com/watch?v=Uqiut94Acfw

Idézzünk!

  • Én nem láttam a Ragyogást. Nagyon félelmetes?
  • Nem mertem nézni, csak eltakart szemmel. Ready Player One)

 

  • Mi csak azt szeretnénk, ha kibékülnétek, na.
  • Felesége ne legyek?
  • Megkérte a kezed? Hol a gyűrű, mutasd! (Csak színház és más semmi)

 

  • Ott se sokkal jobb. Ugye, tudod, hogy ott háború dúl?
  • Nem az első, amibe megyek, nem is az utolsó.
  • Rendben.
  • Redben? Azt akarod, hogy Ketch menjen veled, és ne én?
  • Nem izgat, ha ő meghal. Sőt, szurkolok érte. (Supernatural)

 

Haver, olyan vagy, mint a Grace Klinika, csak robotoknak. (Agymenők)

Wendy - a film

Családos, lovas, állatmentős, nyaralós.

Wendy nagyszülei egy farmon élnek, a lány rendszeresen náluk töltötte a nyarakat. Ott tanult meg lovagolni, ami a szenvedélye volt – családi örökségként is. Az apja, Gunnar nemzetközi szinten jegyzett edző, és a lány is sorra nyerte a díjakat. De a tavalyi évben ledobta a lova, a lány súlyosan megsérült. Az óta merevítővel jár, nem ült lóra,letoltes_6.jpg a tanyán sem volt. De a nagyapja halála miatt a család leutazik a nagymamához. A tanya bajban van, a szomszéd lovas farm vezetője már meg is tette a vételi ajánlatát. Egy ló is bajban van – a hentes szaláminak akarja levágni. Wendy segít az állatnak a szökésben, és az erdőben rejtegeti. Miatta újra kész nyeregbe is ülni. Bonyodalomként a hentes keresi a lovat, és a versenyekről vetélytárs lány is kémkedésbe kezd a visszatért rivális után.

Ha nem is tudtam volna, hogy német film, hamar rájöttem volna. A Menedék mindkét része olyan lovas film, amit szerettem, és azok német alkotások. Itt, ráismerni sok mindenre. Mintha a tanya ugyanaz lenne, és a fehér ló is kísértetiesen hasonlít arra, amit a Menedék második részében megmentenek – minő véletlen, ott is a vágóhídtól.

De nem is ez a lényeg. Ez egy családi film, aminek tévés gyökerei vannak, és ennek is érezni a nyomait a kész filmen. Pont olyan, mintha egy sorozat nyitó filmje lenne. Felvezeti a szereplőket, a helyzetüket, és éppen olyan helyzetben köszön el tőlük, ahol egy sorozat fel tudná venni a fonalat. Ez sem véletlen, bár nem sorozatindító lett. Majdnem fordítva. Anno, régebben volt egy sorozat, amit filmként dolgoztak fel. Azt, mondjuk, el tudom képzelni, hogy forgatnak neki még 1 vagy 2 részt élőszereplősen.

A történet enyhén szólva klisés: aki látott már 2-3 hasonló filmet, pontosan kitalálhatja, mikor mi fog történni. Az események szép lassan zajlanak benne, a játékidőt kitöltik, csak éppen soha nem tudnak meglepni. Nem unalmas, gyakran kifejezetten aranyos is, de csak egy sorozatrész szintjén van.

A tartalma viszont olyasmi, amit nyugodtan nézhet bárki korosztálytól függetlenül. Nagyon állatbarát film, amiben a ló is fontos szereplő, és karaktert is adtak neki. De más állatokat is felvonultatnak, amelyekkel együtt élnek a szereplők a tanyán. Azok nincsenek annyira karakterizálva, még a malac sem, amelyet rendszeres humorforrásnak használnak. Érdekes az is, hogy ez már a harmadik olyan német lovas film, amiben versenyellenességet találtam elég erősen. Wendy teljesen megundorodott tőlük, és az a lány, aki a riválisa volt, a negatívan beállított karakter, és a verseny miatt lesz ilyen.

A szereplők karakterén is érezni, hogy sorozatos alapjuk van. Nincsenek bonyolult jellemek, sőt, igazából rosszak sem. Aki valami miatt negatív, pl. a hentes, humoros figurává alakították. De a mellékszereplők is gyakran csak azzal a funkcióval rendelkeznek, hogy poénokat szolgáltassanak. (Wendy bátyja, Tom tipikusan ilyen – a motorral együtt.)

A humora is gyerekfilmes. Aranyos, kicsiknek simán tetszhet is, és jókat nevethetnek rajta. Nekem ez már nem volt meg benne, de egyszer simán megnéztem én is. Napfényes, kedves, kifejezetten családi alkotás, pozitív értékekkel tele.

A Menedék sokkal jobban tetszett, de kicsiknek ez is tökéletes lovas film.

 

Wendy - 5/3 a Menedék gyerekesebb kiadása, pont olyan, mintha sorozat nyitófilmje lenne.

https://www.youtube.com/watch?v=j0dEq09_dVk

The Mick (másodszor)

Családos, problémás, gazdagos, tabudöntő.1i5tmed-001-1021x576.jpg

A Pemberton ház leégett, és a család kénytelen szembenézni azzal, hogy a forrásaik nem korlátlanok. Ha ilyen ütemben pazarolnak, hotelben dorbézolnak, nem marad semmi. Amikor a vagyonkezelő beavatkozik, kénytelenek visszaköltözni a kiégett házba. A börtönbe került szülőkkel is kapcsolatba lépnek, hátha lesz valami megoldás. A rokonok segítenek majd: ha az öreg, magatehetetlen tábornok gondját viselik, lakhatnak az ő házában, újra luxus körülmények között. Az anyagiak így megoldódtak, újra a szokásos őrületek kerülnek előtérbe. Chip az igazi apja nyomába ered, míg Sabrina összejön egy lánnyal, és táncversenyt nyer egy sztriptíz bárban. Ben ottalvós buliba megy és szembenéz a hazugságaival. Mick és Jimmy kapcsolata is hullámzik, hála egy múltbeli titok kiderülésének.

Soha nem volt ez egy olyan sorozat, amiről könnyen bevallja az ember, hogy nézi. Mert ez egy gonosz sorozat, ami antihősöket állít a középpontba. De pont az volt az egyedi benne, hogy meg merték ezt csinálni. Minden gonoszságuk és butaság ellenére pedig család voltak, és némi érték is átszűrődött a sötét szűrőn.

De ez a második évad elvesztette ezt a képességét. Most simán egy gonosz és buta sorozat, ami már vicces sem tud lenni. Nehezen kaszálok, de a The Mick most elérte azt a szintet, amire azt mondom, nem akarom erre vesztegetni az időmet. A végére már csak azért tartottam ki, mert angolul nézve jó volt nyelvgyakorlásra.

A történetben nagyon kevés átívelő szál akad, azok se tetszettek. Chip apjának keresése fájdalmas volt, és én nem tudok azon nevetni, hogy a legnagyobb lúzer az apja. Belegondolva nem is értem, hogy Poodle akkor már Pemberton feleség volt, gazdag, megvolt Sabrina is, minek állt össze egy ilyen alakkal? (Aztán meg a férjének szült még egyet? Zavaros.)

De nem ez az egyetlen logikailag nem összeálló szál. A Mick és Jimmy közti kapcsolat, a múltjuk, úgy van rosszul felépítve, ahogy. Szerintem még a részeket is össze-vissza adták le, mert követhetetlen volt, hogy éppen hogyan állnak egymással. Szakítanak, Jimmy kiköltözik, aztán megint egy ágyban alszanak minden átmenet nélkül? Jaj.

A poénok már szimplán gonoszak vagy nem is poénok. Kihalt a humor ebből a sorozatból!

A karakterek is mélyrepülésben vannak, mindenki züllik. Azt már megszokta az ember, hogy Mick és Jimmy az örök vesztesek, önzőek és lelketlenek, de már mindenki ilyen kezd lenni köröttük. Alba, aki a kedves dadusnak indult, már nincs is értelme személyzetnek hívni. Ugyanolyan családtagként kezelik, mint egymást – jó, talán annyiban nem, hogy elsősorban ő gondozza Bent, de minden másból szépen kivonta magát. Sabrina, Chip is önző dögök lettek, Ben pedig egy mini pszichopata akar lenni? Kösz, de az nem poén, hogy az aranyos kisgyerek a bűn útjára lép – ez inkább thrillerbe illene.

Kaitlin Olson figuráján látni, mennyire élvezi a színésznő, hogy egy ilyen gátlástalan, egyszer-egyszer buggyant nőt játszhat. De már ebben sincs semmi élmény, elkezdtem sajnálni a színészeket – nem lesz ez kiugrás senkinek.

Nagyon kiábrándultam az egész sorozatból, már csak bosszant, nem szórakoztat. 5 részenként akadt egy-egy vicces pillanat. Ennyiért nem éri meg néznem!

 

The Mick - 5/2 rossz irányba ment el, túlzó és bántó sorozat lett. Már nem vicces, a történet bugyuta.

https://www.youtube.com/watch?v=pSg30ALg3O0

Várható heti megjelenések

Mozibemutatók:

- Genezis

- Időcsavar (a heti nagy film, az új Disney családi)

- Rampage - Tombolás (titkos esélyes? Rock, Jeffrey Dean Morgan és a fehér gorilla kalandjai.)

- Téli fivérek

DVD-n érkezik:

Semmi új. A Gyilkolj vagy meghalsz az újabb film, ami különben csúszott erre a hétre, különben a régebbi filmek olcsó kiadása növekszik, pl. a Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső.

süti beállítások módosítása
Mobil